Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Showcase/Worklog: Toyota 4-Runner 3.0TD *Solgt*


Anbefalte innlegg

Update: Da var Pioneer AVIC-D3BT 2-DIN navigasjonsenhet bestillt.

 

Skulle egentlig gjøre dette til høsten, men nå har mute kabelen på den nåværende spilleren funnet jord pga jeg hadde glemt å blinde den av. Siden jeg uansett ha må ta ut den nåværende spilleren for å fikse problemet så har innkjøpet av AVIC-D3 blitt framskyndet med noen mnd.. :p

 

Pioneer AVIC-D3BT 2-DIN

avic-d3_all_medium.jpg

 

 

EDIT:

 

Glemte å tilføye at jeg bestillte en "CD-UB100" USB modul i samme slengen. Denne gjør at

jeg kan koble til nesten hva som helst av lagringsmedier med USB.

 

Pioneer CD-UB100 USB Modul

cdub100_detailpage.jpg

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pioneer CD-UB100 tar harddisker opp til 250Gb mener jeg å ha sett, har ikke lastet ned

brukermanualen enda så er ikke 100% sikker på dette, jeg blir i første omgang å bruke

en USB stick på 4gb, så får vi se om det blir en 2,5 SSD disk senere. Kommer uansett

tilbake med en fyldig rapport på dette når jeg får installert/testet systemet.

Lenke til kommentar

Update

 

Hadde vært en ålreit dag på jobben, så bretta opp armene og satte i gang. :)

 

 

Uff, er glad det ikke er hver dag jeg skal bytte spiller, tar en stund å demontere ja :p

DSCF0041.jpg

 

 

Da var den gamle (10mnd? gammel) spilleren ute.

DSCF0042.jpg

 

 

Gammelt og nytt side ved side, forskjell? neida :p

DSCF0043.jpg

 

 

Etter å ha montert nyspilleren og rydda opp i en *haug* med ledninger.

DSCF0045.jpg

 

 

Masse plundring og skruing senere så var jeg i mål, ser ut som den hører hjemme der :)

DSCF0051-1.jpg

 

 

 

Det var alt jeg fikk gjort i dag, er knapt en halvtime siden jeg kom hjem, Men ble ferdig da.

Instillingene and og greier får jeg ta i morgen etter jobb, er regelrett peist nå, hele installasjonen

tok 1,5 timer og det var ikke lett heller med så h****s mye kabler å ordne opp i.

Men resultatet ble jævlig bra, ser nesten ut som den skulle kommet fra fabrikken slik, mye bedre en jeg hadde trodd,

får se om jeg kommer med en update i morgen, blir karnsje en videosnutt også av spilleren i action :).

Lenke til kommentar

Kan kjøre offroad med den ja, kan mappe opp ruter og lete dem opp senere om jeg ønsker det, den kompenserer selv for høyden og vinkelen på "veien" med det innebygde gyroskopet for at det skal bli mest mulig nøyaktig. Kort sagt den er fullstappet av funksjoner noe jeg blir å komme tilbake til i morgen.

 

 

Til de som er kjipe som sender meg epost:

 

Ja det er selvfølgelig jallaspillere til 300kr som tar USB/Minnekort og jeg kunne kjøpt ekstern navigasjon for en tusenlapp, men dette er ikke noe lavkostprosjekt. Når jeg skal gjøre noe så gjør jeg det skikkelig, ellers så lar jeg være. ;)

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar

Sorry at det ikke ble noen update på søndag, men støtte på et problem med USB og Bluetooth modulen. Spilleren

så dem, men jeg fikk ingen lyd ut av dem. Det tok meg hele 2 dager før det gikk opp for meg hva jeg hadde gjort

feil.

 

Spilleren har en IP-Bus inngang for å koble til en eller flere IP-Bus moduler

 

IP-Bus modulene har en inngang for å koble til flere moduler og en utgang som skal gå enten til inngangen på neste modul eller

rett til spilleren om den står først i rekka.

Det jeg hadde gjort feil var å koble inngangen på USB modulen til inngangen på spilleren og da ble det selvfølgelig feil,

så var ute i kveld og koblet det om slik at det ble rett og da fungerte alt med en gang, ble ikke så mye bilder dessverre.

 

 

*Aldri* monter slike avanserte spillere når du er trøtt, det blir bare rot :p

 

 

Så ser den ut i "dagslys", USB kabelen kan såvidt skimtes på gulvet, ordnet grønt lys i knappene og grønn

"skinn" for å matche bilens grønne instrumentlys etter bildet var tatt. Modulene er montert inni dashbordet.

DSCF0048-1.jpg

 

 

Her leker jeg meg med "instrumentpanel" den har kompass, hastighetsmåler og klokke.

Bilen speedometer viste 5km/t for lite i forhold til GPS`en. Her er fargene fikset.

DSCF0053-1.jpg

Lenke til kommentar

Takk takk. :)

 

Har såvidt skrapet i overflaten når det gjeller funksjonene i den.

 

http://www.pioneer.no/no/products/10/20/24...C-D3/index.html

 

 

Skal laste inn et bakgrunnsbildet med noe fint når jeg får anledningen, må også finne en bedre plass til

USB pluggen, tror jeg skal modifisere plata som er der AC knappen normalt er. Skal også skaffe en CD-SR110

fjernkontroll for rattmontering da jeg også kan styre spillern/handsfree uten å flytte hendene fra rattet.

 

cdsr110_thumbnail.jpg

Lenke til kommentar

UPDATE

 

Da har jeg vært på godsterminalen å hentet de nye parklysene, endelig fått den rette typen!. :)

 

 

Her er de gamle parklysene, med aluminiumisert reflektor og litt tåkete linse med 14 år på baken.

DSCF0059-1.jpg

 

De nye parklysene med forkrommet reflektor og PMMA linse /m refleks, mye breiere reflektor også.

DSCF0062-1.jpg

 

 

De nye parklysene med lysene på, nå kommer LED pærene til sin rett.

DSCF0063-1.jpg

 

Slik så det ut før. (merk. gammelt bilde)

DSCF0120.jpg

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar
Det ble jo kjempe bra.

 

Hvor mye ga du for denne? Kunne tenkt meg en slik selv :D

 

Måtte ut med 13 lapper for den. Det finnes billigere alternativer som Kenwood DNX-5220 (2-DIN) med

innebygget Garmin modul til 9-10 lapper. Men Pioneer har bedre forsterker, radiodel, flere funksjoner m.m

 

 

Akkurat samme fjernkontroll som jeg har. Funker greit den, men liker ikke helt volumknappene på den ...

 

Får se hvordan den funker når jeg får den, syns den ser veldig grei ut.

Lenke til kommentar

Skattepenger? får dem ikke før til høsten, dessuten så var dette planlagt så ingenting spessielt med det. :p Har ikke fått testet spilleren noe særlig, har rett å slett ikke blitt tid til det, mye å gjøre på jobb. Er veldig fornøyd med spilleren så lang, men må nok kjøpe meg en ny USB stick da den jeg hadde bestemte seg for å ta kveld da jeg skulle prøve den på nyspillern (var tross alt 5år gammel).

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...