Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Showcase/Worklog: Toyota 4-Runner 3.0TD *Solgt*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Update

 

Her blir det stadig nye vendinger, BGnord ringte meg nettopp og sa at de ble å få opp en forsending med hevesett i morgen

men de viste ikke om det var Trailmaster eller OME som kom, sa at de fikk sende det som dukket opp først. Så da får vi

se hva det er som kommer i posten i neste uke. (nå mente personen som tok bestillingen i forrige uke at de hadde

trailmaster på lager, men det stemte tydeligvis ikke så blir litt lengre ventetid)

 

Så blir dessverre ikke noe hvesett denne uken.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nei dårlig med det, BG nord har rotet noe forferdelig og jeg har enda til overs å se noe som helst. Må si det er lenge siden sist jeg har fått så dårlig service av noe firma, får jeg ikke noe i.l av neste uke så blir jeg å kanselere bestillingen.

 

Tenk i morgen er det 1mnd siden jeg la inn bestillingen... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Kjipt å høre om dårlig service og lange ventetider.. Men det kom jo frem iallfall..

Jeg ventet 5mnd på en frontfanger til s13 som aldri kom ei gang.. =/

 

Gleder meg til å se bilder fra nye oppdateringer!

Som japse entusiast følger jeg nøye med på bilen din.. Kult med 4x4!

Har selv 4x4 på primeran, men kunne tenkt med en Pathfinder etterhvert..

Lenke til kommentar

Update

 

 

Her er alt pakket ut og klart til å monteres (Sjekk *alltid* at alt er der, for seint å oppdage noe mangler midt i skruinga)

DSCF0074-1.jpg

 

 

Første som tas av er støtdemperene, å løsne på skruen nede var ingen problem men oppe var det et h***ette og det på alle demperene!

DSCF0076-1.jpg

 

 

Her er den i sammentrykket tilstand, dette er orginaldemperene bilen kom med. ingen lekasjer men ventilene inni er helt ferdig, kunne spille trekkspill med dem.

DSCF0077-1.jpg

 

 

Tok å fikset litt overflaterust på bakakslingen mens jeg var i farta, det røde som jeg har sprayet på er noe veldig spesielt.

DSCF0078-1.jpg

 

 

Foringene til de nye bakdemperene var ikke satt i så det måtte fikses

DSCF0079.jpg

 

 

Har du noe som er "trangt" eller bare "tørt" så er det bare å spraye på dette. ;)

DSCF0080-1.jpg

 

 

En liten dasj med overnevnte + skrutvinge så er den på plass.

DSCF0081-1.jpg

 

 

Her har jeg fjernet den gamle fjæra, orginal og OME side om side. OME fjærene veide omentremt dobbelt så mye som de gamle og var dobbelt så tykke.

DSCF0082-1.jpg

 

 

Ja fjærklemmene står feil vei, men det var fordi jeg ikke fant den uberlange forlengeren til luftskralla (fant den senere og brukte den på andre siden)

DSCF0083.jpg

 

 

Ah nice!

DSCF0084.jpg

 

 

Dette skal på søppla..

DSCF0088.jpg

 

 

Nå skal jeg hoppe i dusjen!, kommer bilder av bilen senere og en feedback og resultatet av testturen. Enjoy!

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar

HAh, Nice jobb. Ingen ting er som en bil med nye dempere og fjærer. Skiftet alle fire på min baleno og der var alle kaputt(les, tom for olje i demper).

Før kjørte jeg på 2,35 hjul i svingene, nå kjører jeg med alle fire og stabstaget kan nå gjøre jobben sin.

Lenke til kommentar
Kjipt å høre om dårlig service og lange ventetider.. Men det kom jo frem iallfall..

Jeg ventet 5mnd på en frontfanger til s13 som aldri kom ei gang.. =/

 

Syntes det var merkelig at det tok så lang tid, jeg ble anbefalt å handle hos BG Nord av Offroad entusiaster og de ser ut til å ha en høy stjerne blandt dem, bare jeg som har vært uheldig??.

 

 

Gleder meg til å se bilder fra nye oppdateringer!

Som japse entusiast følger jeg nøye med på bilen din.. Kult med 4x4!

Har selv 4x4 på primeran, men kunne tenkt med en Pathfinder etterhvert..

 

Vel det blir nok muligens en stund til neste oppdatering, bilen skal på EU i neste mnd og må en tur til biltilsynet og få godkjent hevesettet så inntil det er gjort så blir det nok ikke å skje så veldig mye. 4WD er kult ja, spessielt *ekte 4WD* må le når jeg ser såkalte 4 hjulstrekker som står der med alt slaks anti ditt og anti datt og spinner på 1 eller 2 hjul i dyp snø eller i bratte bakker og så kommer jeg med en "antikvitet" og doser forbi dem som ingenting.

Lenke til kommentar

Endelig en dag uten tåke!

 

Har nå vært ute å kjørt og det er som om der er en helt annen bil, gelefølelsen er helt borte og

den sitter som smurt. Byttet også brakettene til stabstaget bak da de var revnet, skal prøve

litt utmarks kjøring senere og da blir det forhåpentligvis mer spennende bilder også :p

 

 

Prøvde meg litt utfor veien for å se hvordan den oppførte seg.

DSCF0096.jpg

 

Litt landskapsbilder ble det også.

DSCF0094.jpg

Lenke til kommentar

Nei har ikke fått testet den skikkelig med hevesettet, er nesten 6mil å kjøre til "lekeplassen" men har fritt i helga så får se hva det blir til.

 

En ting jeg glemte å fortelle... ser du noe galt på bildet ovenfor? NOEN HAR STJÅLET ENDERØRET MITT! Var på jobb sist lørdag og enderøret var der når jeg kom på arbeid, men da jeg skulle kjøre hjem så hadde noen stjålet det. Det er skikkelig surt da det er få enderør som er store nok til å passe på det orginale eksosanlegget.

 

Bah...

 

Som dere kan se så har noen røsket det av med makt.

DSCF0098.jpg

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...