Gå til innhold

"Area 51" en stor konspirasjonsteori


Anbefalte innlegg

Jeg startet min interesse for Area 51, aliens og alt det der på midten av 90-tallet. Lest alle teorier om dette tror jeg. Det er så vannvittig mye desinformasjon der ute, at det er nesten umulig å finne ut noe helt sikkert. Folk som har opplevd noe av dette personlig har naturligvis ett noe bedre utgangspunkt. Vanskelig å få tak i bevis, så mye blir basert på hva man tror er sant.

 

Area 51 er mest sannsynlig en militær base. Kan hende de har hatt "ting fra en annen verden" der, men siden basen har blitt såpass kjent i media så tviler jeg på at de skjuler konkrete bevis for utenomjordisk liv der nede...

 

Argumenter for at siden romvesener bor på planeter så mange tusen av lysår fra oss at de ikke kan besøke oss her pga. den stor avstanden, så vil jeg si at det der er gammel vitenskap selv for oss mennesker. Det "nyeste" er at verden vi lever i er noe helt annet enn vi tror. Nemlig at universet er ett gigantisk hologram. At vi lever i en illusjon som mange kaller for en dimensjon. Når man forsker på dette så skjønner man mer hvordan "aliens" kan besøke oss her... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan vet du at det tar flere tusen år? Er jo implisitt at det ikke er hest og kjerre vi har å gjøre med her. Hvordan vet du at det ikke går an å reise fortere enn lyset? Einstein, ja, vi vet, men du kan aldri vite om det er sant heller, er jo bare en teori, og de tror du ikke på uten beviser.

Du kan bare beregne avstanden til neste planet/galakse og så kan du se hvor lang tid det vil ta å komme dit.

Selv med 20 ganger lyshastighet tar det utrolig lang tid å reise i rommet. Energien man vil trenge er bare ridiculous. Men klart, disse utenomjordiske har jo tilgang til slike ting ikke sant (som alltid)? Og så sier vi at de kan både det ene og det andre så passer alt perfekt sammen ! Man kan ikke komme på en påstand og så utifra det prøve å finne bevis. Hva er din forestilling av space-travel egentlig - 2 min til neste galakse ?

Hvor lang tid brukte vi på å reise til månen da, selv om vi allerede på forhånd visste det ikke bodde en kjeft der? Hvis man regner med teorien om ormehull (wormholes), som forresten er tillatt iflg. Einsteins fysikkmodell. Og så tar du i tillegg det David Sereda sier om nyoppdaget kvantemekanikk i den dokumentaren som jeg har nevnt noen ganger og du sikkert ikke gadd å se - så skal du ikke se vekk fra at man kommer frem relativt raskt. Og selvsagt passer det sammen, skal du påstå at vi vet alt om naturen og universets lover nå? Finnes nemlig etpar slike geniale påstander oppgjennom, og det høres jo idiotisk ut bare en dekade senere.

 

Og hva er grensen da? Og du nevner dette fordiii...6 milliarder er ikke nok? Kutt ut, poenget hans var at det er mange forskjellige interesser og kulturer det dreier seg om, og å studere Homo Sapiens på Tellus ikke nødvendigvis er så uinteressant som dere forsøker å fremstille det som. Dere fabler om 1/1000 ratio med bebodde planeter og ikke en håndfull av disse engang skulle være interessert i vår art?

Jeg skjønner tankemåten og poenget hans. Men jeg kommenterte at han ikke kan komme til denne konklusjonen han tar utifra noe helt absurd som ikke finnes.

Jeg skjønte og hva han mente, og er uenig. Dessuten; som du sier er argumentet regelrett bare noe svada han har funnet på. Så hvorfor sparke den døde hesten?

 

Eh, hva er det egentlig du mener/vil frem til her?

Du sier at det er 200 bebodde planeter i melkeveien som om det (hvem var det som kom med det ? :hmm: ) hadde tatt 5 min å besøke dem.

Det var ikke meg. Derfor påpekte jeg til en viss fyr at han burde bruke quote-taggen riktig så det ikke oppstår sånne forvirringer.

 

Utdanning? Av det du trenger å vite: 9-åring grunnskole ihvertfall,

Nei fordi de med mer ikke bryr seg om dette her. Grovt sakt alle som ikke vet mye blir revet med at dette og syns dette er kjempe fascinerende.

9006085[/snapback]

Du blandt visse andre demonstrerer jo tydelig mangel på kunnskaper om emnet, men tradisjonen tro skal dere i blindt hovmod allikevel kverulere dere frem på tomprat og snusfornuftige personlige betraktninger avfeie 4-500 vitner med høyst kredibel og relevant bakgrunn under ed - uten at dere har klart å hoste opp et plausibelt vinningsmotiv. (den hoppet du elegant forbi).

Erasmus Montanus også var høyt utdannet - og påstod han kunne bevise at moren var en stein. Sånn sett ser jeg jo likheter...

Endret av eternal
Lenke til kommentar
Jeg kan begrunne mine antagelser om 200 sivilisasjoner i galaksen på følgende måte:

blah blah osv osv.

9006615[/snapback]

Du kan prøve å imponere med så mye fint prat du bare vil, men det er fortsatt bare antagelser. Du mener altså at vi skal kaste alle vitnesbyrdene på båten uten videre evaluering fordi du mener å ha tilbakevist enhver tvil om at de skal ha giddet å besøke oss?

Lenke til kommentar
Jeg skjønner tankemåten og poenget hans. Men jeg kommenterte at han ikke kan komme til denne konklusjonen han tar utifra noe helt absurd som ikke finnes.

 

Hvilken konklusjon tar jeg utifra noe helt absurd som ikke finnes? Og hvilken grense er det for hvor stor en planet kan være for at det skal være liv på den? Fikk ikke svar på det før.

 

Vi er rundt 6 milliarder mennesker på jorda, kan tro at en av de planetene som er et par millioner ganger større enn Jorda har litt flere "innbyggere".

 

Den? At det kan finnes flere innbyggere på noen planeter som er større enn Jorda?

Lenke til kommentar

En "planet" som er noen millioner ganger større enn Jorda vil bli såpass sammenpresset og varm at den blir ei stjerne (ei sol). Det finnes ikke noe liv som kan leve på ei stjerne. Og hvis som at i så tilfelle at dette gigantobjektet ikke ble til ei stjerne, så ville tyngdekraften der være millioner ganger kraftigere enn på Jorda. Hvis såfremt det hadde vært liv der, så ville livet ikke kunnet stå oppreist, antagelig hadde to lag med celler vært en umulighet. De mest avanserte livsformene på en sånn planet ville vært som en tynn hud som lå utover, lunger, fordøyelse og lignende strukturer hadde vært umulig. Så hele påstanden om en planet som er noen millioner ganger større enn Jorda er fullstendig absurd og umulig.

Lenke til kommentar

Veldig mange personer ser på meg som veldig dum fordi jeg tror det finnes romvesener. Jeg tror godt det kan finnes noe utenomjordisk i Area 51 ettersom at USA alltid har gjort sitt beste for å overbevise folket om at det ikke finnes noen UFOer eller romvesener. Men det som kan hende, er at de har en enda hemmeligere base. Area 51 er jo veldig mye oppstyr rundt, og sikkert mange som prøver å finne ut hva som skjer der.

Lenke til kommentar
Veldig mange personer ser på meg som veldig dum fordi jeg tror det finnes romvesener.
Jeg tror også det finnes romvesner, utenjordiske, eller hva man nå kaller de.

 

Jeg tror altså at de finnes der ute i universet. Men jeg tror derimot ikke at disse romvesnene gidder å bruke tid og ressurser på å besøke oss, verken én eneste gang, eller slik alle påståtte flygende tallerkenobservasjonene antyder, flere hundre ganger per år i tiår etter tiår.

 

Matematikeren, oppfinneren og sci-fi-forfatteren Arthur C. Clark har sagt om UFO-er: "They tell us absolutely nothing about intelligence elsewhere in the universe, but they do prove how rare it is on Earth." Arthur C. Clark regnes bl.a som oppfinneren av geostasjonære kommunikasjonssatelitter, romheisen (som NASA nå tror kan realiseres) og har skrevet bl.a. boka "2001 – A Space Odyssey".

http://en.wikipedia.org/wiki/Arthur_C._Clarke

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Det du sier er altså at fordi det sannsynligvis finnes noen intelligente vesner der ute i universet et sted (eller flere), så har de selvsagt ingenting annet å finne på der ute enn å dra på stadige utflukter til en av Melkeveiens ytterste avkroker for å besøke oss.

 

Hvorfor ikke? Det vi(ikke alle, finnes folk som gjør en del "kjedelige" ting) tror er logisk trenger ikke være logisk for resten av universets skapninger.

 

Vi er rundt 6 milliarder mennesker på jorda, kan tro at en av de planetene som er et par millioner ganger større enn Jorda har litt flere "innbyggere". Hvis de får lyst til å lete etter melk i melkeveien så klarer de sikkert å finne det :roll: Hvem vet hva andre skapninger tenker på.

9002710[/snapback]

 

Planeter som er et par millioner ganger større enn Jorden ville hatt en knusende tyngdekraft ;) Så det går ikke.

Lenke til kommentar

Jeg tviler på det sterkeste at det er noe UFOer eller noe som har med UFOer å gjøre der. Istedet tror jeg Area 51 er en militær installasjon hvor de driver med utvikling av klassifisert teknologi, eksempelvis slik som SR-71, F-117 og B-2 Spirit da de ble utviklet.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Så er det spørsmål om man skal tro på Bob Lazar eller ikke.

 

Når det gjelder det der evige argumentet om avstander, blir det noe teit vil jeg si.

 

Om det er snakk om langt mer fremskreden intelligens og teknologi, kan man ikke regne med at menneskelig vitenskap er den definitive viten om hvordan dette kan skje.

 

Hva vet vi, om ikke de kan benytte f. eks tidsfaktoren eller noen slags "snarveier" via andre slags dimensjoner eller lignende.

Lenke til kommentar

Men uansett hva slags teknologi "de" råder over, så må det da være en million andre reisemål som er tusen ganger mer spennende enn vår beskjedne utpost i galaksen. Så selv om de har "teknologien" som gjør interstellare reiser overkommelige, så tviler jeg sterkt på om de besøker oss. De som tror vi og planeten vår er spesielt interessante for utenomjordiske må ha fullstendig overdrevne tanker om vår betydning i universet.

Lenke til kommentar
Men uansett hva slags teknologi "de" råder over, så må det da være en million andre reisemål som er tusen ganger mer spennende enn vår beskjedne utpost i galaksen. Så selv om de har "teknologien" som gjør interstellare reiser overkommelige, så tviler jeg sterkt på om de besøker oss. De som tror vi og planeten vår er spesielt interessante for utenomjordiske må ha fullstendig overdrevne tanker om vår betydning i universet.

9217264[/snapback]

Vel, det er nok én mulighet, selvom kanskje liten, at disse romvesnene kan ha skikkelig sære interesser slik som enkelte mennesker kan ha, og at å besøke oss på en måte blir som å studere maur for mennesker. Noen finner nok maur mer enn spennende. Andre igjen liker brøytebiler.

Lenke til kommentar

Å studere maur i skogen er én ting, selv om den aktuelle maurtua eventuelt befinner seg på andre siden av kloden. Men å dra langt ut i universet for å studere ei eneste maurtue er voldsomt sært, mye særere enn å ville spille en brøytebilsimulator.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

Vel, etter hva jeg har forstått er det litt av hvert som tyder på at de hàr interesse for nettopp denne planeten.'

 

Den skal visstnok være en forskningsplanet, og mennesket et forsøkseksemplar av kloning mellom jordisk og utenomjordiske arter.

 

Og så har man da altså Ashtar Kommandoen, en stor flåte som oppholder seg et stykke uti rommet.

 

Vel så sier dem iallefall, så vet ikke jeg.. :hmm:

Lenke til kommentar
Å studere maur i skogen er én ting, selv om den aktuelle maurtua eventuelt befinner seg på andre siden av kloden. Men å dra langt ut i universet for å studere ei eneste maurtue er voldsomt sært, mye særere enn å ville spille en brøytebilsimulator.

9217789[/snapback]

Skjønner hva du mener, men hvem har sagt at romvesener fra andre planeter kommer hit av den grunn? Hvorfor og hvordan slike vesener kommer hit kan vi bare spekulere om. Alt blir basert på hva vi mennesker tror er mulig!

 

Siden avstanden er så stor tenker mange, så er det ikke mulig eller så blir det poengløst for romvesener å komme hit. Vi mennesker liker å innbille oss at vi vet så mye om universet. Vi har en vitenskap som baserer seg på våre 5 mennesklige sanser. Dette begrenser hva vi tror er mulig og ikke. Det er viktig å ha ett åpent sinn mener da jeg.

Lenke til kommentar

Vi mennesker tenker at for at romvesener skal kommer fra en planet langt unna og hit til Jorden, så trenger dem ett gigantisk moderskip som kan fly med en hastighet større enn lyset, og kanskje bruke såkalte wormholes i rommet. Vel alt det der er noe vi mennesker har funnet opp gjennom science fiction og vitenskap!

 

Vanskelig å finne sannheten når det er mye propaganda der ute. Istedenfor å bruke energi på om romvesener finnes eller ikke, så burde vi heller fokusere på livet her på Jorden...! Konspirasjoner finnes, men dem er så store at folk tror ikke det finnes engang... Sannheten bak 911, verdensbanken, NATO, Bilderberg osv. er mye viktigere spør du meg!

 

Du vet maktens mennesker vil ha oss til å lete ett helt annet sted mens der det virkelig skjer noe, der kan de holde på akkurat som de vil.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Vi har en vitenskap som baserer seg på våre 5 mennesklige sanser.
Slett ikke, ingen av våre 5 sanser kan oppfatte radiobølger, røntgenstråler, skille ut enkeltatomer, se UV-lys eller infrarødt lys, oppfatte nøytrioner som farer tvers gjennom planeten vår hver eneste dag og så videre. Vår vitenskap har til rådighet instrumenter som analysere verden rundt oss på mange måter som går laaaangt utenfor våre 5 sanser.

 

Hvis alt vi gjorde og oppdaget var begrenset av hva vi kunne oppfatte med våre 5 sanser, så hadde det ikke vært mulig for meg å taste denne meldingen på Mac-en min og poste meldingen på internett, for jeg har verken innebygde taster i kroppen min eller trådløst nettverk mellom hjernen og hendene mine.

 

Touché!

Lenke til kommentar
Vi har en vitenskap som baserer seg på våre 5 mennesklige sanser.
Slett ikke, ingen av våre 5 sanser kan oppfatte radiobølger, røntgenstråler, skille ut enkeltatomer, se UV-lys eller infrarødt lys, oppfatte nøytrioner som farer tvers gjennom planeten vår hver eneste dag og så videre. Vår vitenskap har til rådighet instrumenter som analysere verden rundt oss på mange måter som går laaaangt utenfor våre 5 sanser.

 

Hvis alt vi gjorde og oppdaget var begrenset av hva vi kunne oppfatte med våre 5 sanser, så hadde det ikke vært mulig for meg å taste denne meldingen på Mac-en min og poste meldingen på internett, for jeg har verken innebygde taster i kroppen min eller trådløst nettverk mellom hjernen og hendene mine.

 

Touché!

9221776[/snapback]

Om vitenskapen har slike instrumener har ikke noe med det jeg sa å gjøre! Vitenskapen baserer seg på den virkeligheten som vi mennesker kan oppfatte med de 5 sansene. At denne verdenen vi lever i er solid, at vi kun er kjøtt&blod med elektriske impulser osv. Tankegang som : "Jeg tror det når jeg ser det selv" "Seeing is believing" osv.

 

Men heldigivs utvikler vitenskapen seg! Som den også burde...

 

Nok OT.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...