Gå til innhold

"Area 51" en stor konspirasjonsteori


Anbefalte innlegg

Lol! Det der er det dårligste jeg noen gang har sett. Hvem tror vel på det (utenom små barn kanskje?)

 

Så at det var dataanimert/animert eller noe slikt på en eller måte..

 

si det, jeg tror værtfall ikke på det. men det er et program om dette intervjuet en plass, der flere "eksperter" sier det er ekte, og flere som sier det er uekte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et annet argument er jo at den første radiosendingen på jorden var rundt 1896 (trådløs morse) og av den grunn så er det vel bare noen/noe som oppholder seg innenfor en radius av 111 lysår fra oss som har mulighet til å vite at vi eksisterer. Nå vet jeg ikke hvor kraftig denne sendingen var, så det er mulig at det signalet drukner bort i bakgrunnsstøy lenge før den når en annen stjerne.

 

En sivilisasjon som har mulighet og ønske om å besøke oss må først vite at vi eksisterer, for det er temmelig upraktisk å besøke alle mulige solsystemer i galaksen (selv med sonder).

Om en også tar hensyn til hvor vi ligger i galaksen vår så er det jo ikke så veldig mange solsystemer som vet om oss enda. Derfor burde en fokusere på mer jordlige løsninger på hva som har skjedd der syns nå jeg.

 

Men selvfølgelig, mange som har tabba seg ut på å si at noe er umulig. Så velger bare å si at sansynligheten er meeeget lav for at det er romvesner/romskip som ligger lagret der.

Lenke til kommentar

@ e_urkedal

De store avstandene i universet er en begrensning for oss mennesker, men trenger ikke å være det for andre sivilisasjoner. Hvorfor ingen annen sivilisasjon har hatt masse kontakt med oss mennesker kan komme av at de fleste mennesker på Jorden ikke ville ha taklet det.

 

Det at så mange mennesker fortsatt styres av religion tyder på at de menneskene ikke er åndelig klar enda. For mye frykt i mennesker.

Lenke til kommentar
@ e_urkedal

De store avstandene i universet er en begrensning for oss mennesker, men trenger ikke å være det for andre sivilisasjoner. Hvorfor ingen annen sivilisasjon har hatt masse kontakt med oss mennesker kan komme av at de fleste mennesker på Jorden ikke ville ha taklet det.

 

Det at så mange mennesker fortsatt styres av religion tyder på at de menneskene ikke er åndelig klar enda. For mye frykt i mennesker.

9571880[/snapback]

Jepp, teleportering og markhull er måten å forflytte seg på.

Lenke til kommentar
hvordan kan "eksperter" si at dette er ekte? tongue.gif lol

 

he he..

 

med eksperter så menes det folk som driver med spesial effekter, lys, bilde osv. det er slike "eksperter" som de visstnok hadde med i det programmet. men de hadde også med folk som sa det bare er oppspinn.

 

uansett, så er den videoen der sikkert laga i en garasje av noen tenåringer :)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
@ e_urkedal

De store avstandene i universet er en begrensning for oss mennesker, men trenger ikke å være det for andre sivilisasjoner. Hvorfor ingen annen sivilisasjon har hatt masse kontakt med oss mennesker kan komme av at de fleste mennesker på Jorden ikke ville ha taklet det.

 

Det at så mange mennesker fortsatt styres av religion tyder på at de menneskene ikke er åndelig klar enda. For mye frykt i mennesker.

9571880[/snapback]

 

Riktig det at avstand ikke nødvendigvis er noe problem for en annen sivilisasjon, det er derfor jeg ikke nevner reisetiden til "de andre".

Poenget er at begrensningene ligger vår teknologi sin mulighet til å gjøre oss kjent for andre. Radioteknologien vår begrenses av lyshastigheten og derfor vil andres mulighet til å oppdage oss også begrenses av det, uavhengig om de kan benytte seg av ormehull eller andre fancy greier.

 

Bortsett fra det så er jeg enig i det du sier at mange mennesker kanskje ikke er klar for noe sånt. De eventuelle besøkende vil jo med sin overlegenhet virke som guder.

Lenke til kommentar

Angående utenomjordingen: Jeg syntes hodet så ut som en gummidukke. Da vil lyssetting og denslags se helt naturlig ut, uten spesiell spesialeffektinnsats, spesielt fordi store deler av bildet er uten lys, slik at styringen av gummidukken kan skjules i mørket.

 

Ormehull? I fantasien går alt an. I følge fysikeren Stephen Hawking (som var den som foreslo ferder gjennom ormehull som en teoretisk mulighet) kan det hende det finnes noen uoppdagete grunnleggende lover i universet som hindrer slike ferder, fordi de bryter med kasualitetsprinsippene.

 

Teleportering? Overføringen av dataene skjer f.eks ved hjelp av radiobølger, dette er altså begrenset av lyshastigheten, en eneste teleportering tvers gjennom vår egen galakse vil altså ta 100.000 år, til vår nabogalakse tar en eneste teleportering 2,5 millioner år.

 

Se også: http://www.hawking.org.uk/lectures/warps.html

 

Og denne stadige svadaen om at mennesker ikke er klare for å møte eventuelle utenomjordinger? Hallo? Hvor mange av dere selv trodde gummidukken i det mørket rommet var en gud? Hvor mange av dere er det som tror dere vet hvordan flyvende tallerkner fungerer og at utenomjordiske besøker oss hele tiden? Hadde dere plutselig fått noia, blitt religiøse i samme øyeblikk og gjort korsets tegn foran dere hvis fetteren til Supermann hadde sagt hallo til dere? Eller hadde dere straks fattet at dette var en utomjording og ikke en gud?

 

Jeg vet hvordan jeg selv hadde reagert, men jeg er også temmelig sikker på at jeg aldri får gleden av å møte en utenomjording. Selv om jeg er overbevist om at vi ikke er alene i universet er jeg også overbevist om at vi ikke bor i universets mest interessante avkrok, så sjangsen for besøk fra disse utenomjordiske er så godt som lik null.

Lenke til kommentar

Var mest ment for "De store avstandene i universet er en begrensning for oss mennesker, men trenger ikke å være det for andre sivilisasjoner.". Siden de ifølge de gjeldende fysiske lovene umulig kan reise med lysets hastighet (Ihvertfall ikke raskere) så vil jeg tro at avstandene er et like stort problem for dem som for oss. Og siden ormhull er i teorien den eneste mulige måten å forflytte seg raskere (ikke at jeg forstår prinsippet, men skal visstnok være mulig...).

Lenke til kommentar
Og denne stadige svadaen om at mennesker ikke er klare for å møte eventuelle utenomjordinger? Hallo? Hvor mange av dere selv trodde gummidukken i det mørket rommet var en gud? Hvor mange av dere er det som tror dere vet hvordan flyvende tallerkner fungerer og at utenomjordiske besøker oss hele tiden? Hadde dere plutselig fått noia, blitt religiøse i samme øyeblikk og gjort korsets tegn foran dere hvis fetteren til Supermann hadde sagt hallo til dere? Eller hadde dere straks fattet at dette var en utomjording og ikke en gud?

 

Jeg vet hvordan jeg selv hadde reagert, men jeg er også temmelig sikker på at jeg aldri får gleden av å møte en utenomjording. Selv om jeg er overbevist om at vi ikke er alene i universet er jeg også overbevist om at vi ikke bor i universets mest interessante avkrok, så sjangsen for besøk fra disse utenomjordiske er så godt som lik null.

9573915[/snapback]

Jeg snakket om folk flest, og ikke om meg selv hvis du ikke skjønte det. Menneskemassene i dag er mye mer klar for kontakt enn de var før. Mennesker i siviliserte samfunn vil selvsagt ikke se på vesener fra andre planeter som guder i dag, men enkelte stamme samfunn vil kanskje det. Jeg tenkte mer på den usikkerheten som mange mennesker har; vil disse vesenene oss godt eller ondt? Altså mange, ja veldig mange mennesker, styres av frykt. Frykten for det ukjente. Tenk bare på mange eldre i Norge i dag er redd for utlendinger...! Tenk da på ett møte med vesener fra andre planeter! Vesener som kanskje ser helt annerledes ut enn oss. Ikke alle, men mange kristne vil kanskje se på romvesener som demoner. Men det meste vi mennesker tror om vesener fra andre planeter er jo skapt av Hollywood!

 

Det er for mange mennesker fra overalt i verden som påstår de har sett eller hatt kontakt med andre vesener, at det er trangsynt å bare avvise sakene som oppspinn og mentalt ustabile personer. Men å ta ting med en stor klype salt er smart.

 

Vi kan sitte å diskutere dette i det uendelige og komme med alle slags logiske forklaringer på ting, men til slutt er alt dette bare det vi tror er sant og usant, logisk og ulogisk. Ingen av oss her som har objektive beviser for det ene eller det andre.

Lenke til kommentar
noen som vet om man kan finne dette på google earth? eller er det sensur over eller noe?

 

det er faktisk bare å søke på Area 51, så kommer du dit. hvis det var det du tenkte på

9583202[/snapback]

 

da er det jo ikke så hemmelig... det må jeg prøve :dribble:

 

"men nå vet vi ikke hvor mye som er endret der heller da...

skal ikke tro på alt du ser på Google Earth"

 

ja, det er jo sant... men man kan jo ikke se noe spess, siden man bare ser takene på byggene og sånt :hmm:

Endret av vaffel1
Lenke til kommentar
noen som vet om man kan finne dette på google earth? eller er det sensur over eller noe?

 

det er faktisk bare å søke på Area 51, så kommer du dit. hvis det var det du tenkte på

9583202[/snapback]

 

da er det jo ikke så hemmelig... det må jeg prøve :dribble:

 

"men nå vet vi ikke hvor mye som er endret der heller da...

skal ikke tro på alt du ser på Google Earth"

 

ja, det er jo sant... men man kan jo ikke se noe spess, siden man bare ser takene på byggene og sånt :hmm:

9586963[/snapback]

 

 

neida, det ser bra ut...

 

jeg vet om bygg som er endret i google earth og lignende, og man ser ikke at det skal være noe annet der...

Lenke til kommentar
Mener å ha lest en plass (husker ikke hvor) at de har oversikt over når satellitter med kamera flyr over, og at de da har bevegelige hangarer som kan flyttes over hemmelig utstyr på overflaten.

Om det er fakta eller bare spekulasjoner aner jeg ikke.  :hmm:

Det høres verken ut som fakta eller spekulasjoner, men heller som fri fantasi. En slik bevegelig hangar hadde aldri kunnet stå stille, det passerer opptil flere observerende satelitter over hodene våre hvert eneste døgn.

Lenke til kommentar
Mener å ha lest en plass (husker ikke hvor) at de har oversikt over når satellitter med kamera flyr over, og at de da har bevegelige hangarer som kan flyttes over hemmelig utstyr på overflaten.

Om det er fakta eller bare spekulasjoner aner jeg ikke.  :hmm:

Det høres verken ut som fakta eller spekulasjoner, men heller som fri fantasi. En slik bevegelig hangar hadde aldri kunnet stå stille, det passerer opptil flere observerende satelitter over hodene våre hvert eneste døgn.

9588166[/snapback]

 

Mulig det bare var fri fantasi, eller så kommer det kanskje fra før det ble så mange satellitter over oss.

 

Det går en dokumentar om Aliens og Area 51 på National Geographic channel Asia nå.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
noen som vet om man kan finne dette på google earth? eller er det sensur over eller noe?

 

det er faktisk bare å søke på Area 51, så kommer du dit. hvis det var det du tenkte på

9583202[/snapback]

 

da er det jo ikke så hemmelig... det må jeg prøve :dribble:

 

"men nå vet vi ikke hvor mye som er endret der heller da...

skal ikke tro på alt du ser på Google Earth"

 

ja, det er jo sant... men man kan jo ikke se noe spess, siden man bare ser takene på byggene og sånt :hmm:

 

 

Så sies det også at mesteparten av området og labbene og alt er under jorden. Og jeg er også ganske sikker på at de ikke hadde latt seg avsløre av noe så enkelt som google-earth. De har nokk ordnet det slik at vi ikke skal kunne se alt som foregår der.

 

Personlig er jeg veldig intresert i Area 51 og alle teoriene rundt det. Men er det bare jeg som syntes at alle romvesen i filmer om feks area 51, og alle andre dokumentarer om "utlekkede" videoer ligner helt ufattelig på menneskelig anatomi? Vi ser ut som vi gjør av ren tilfeldighet i oppbygningen og evolusjonen av jorden. Hva er sjansen for at de utenomjordiske har 5tær, fingrer, 2 føøter 2 hender, kragebein, og en skalle, mage, ja helt sjuk lik anatomi som menneskes? Hadde det vært snakk om kansje noe sykt alien vs preditor greier så skulle jeg trodd det mere.....

Lenke til kommentar

Hva er sjansen for at de utenomjordiske har 5tær, fingrer, 2 føøter 2 hender, kragebein, og en skalle, mage, ja helt sjuk lik anatomi som menneskes?

Faktisk så er det mye som tyder på at dette er en suksessfull kombinasjon sett i lys av at evolusjon her på jorden har kommet fram til nettopp dette :)

 

5 tær og fingre er bare en tilfeldighet. Vi kunne også gjort det bra med 4 eller 6 fingre/tær, men når det kommer til resten er mye av dette helt essensielt for en høy-intelligent skapning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...