Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!


Anbefalte innlegg

Hehe.... En liten korreksjon: Ikke med svamp før etter 14 dager var beskjeden eg fikk! Det ville gå helt fint sa han, men kunne lettere risikere riper....

 

Clay og voks på hele bilen etter fire uker ja....

 

Å claye de nylakkerte områdene vil jo være en kjapp business da det neppe kan bli for gæli!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, bruker stort sett bare microfiberklut til å vaske vinduer og interiør med jeg.. Bruker den også til å vaske vekk lakkrensmiddel som spruter rundt når man rubber bilen..

 

Ellers bruker jeg svamp til å vaske bilen og pusseskinn til å tørke av. Når jeg pollerer bruker jeg pollermaskin.. Skjønner ikke hva man skal med alle de microfiberklutene...

Lenke til kommentar
hehe, bruker stort sett bare microfiberklut til å vaske vinduer og interiør med jeg.. Bruker den også til å vaske vekk lakkrensmiddel som spruter rundt når man rubber bilen..

 

Ellers bruker jeg svamp til å vaske bilen og pusseskinn til å tørke av. Når jeg pollerer bruker jeg pollermaskin.. Skjønner ikke hva man skal med alle de microfiberklutene...

9499249[/snapback]

 

Noen til QD/AW, noen til voks, noen til polering, noen til interiør.. Finner alltid et sted... :D

Lenke til kommentar
hehe, bruker stort sett bare microfiberklut til å vaske vinduer og interiør med jeg.. Bruker den også til å vaske vekk lakkrensmiddel som spruter rundt når man rubber bilen..

 

Ellers bruker jeg svamp til å vaske bilen og pusseskinn til å tørke av. Når jeg pollerer bruker jeg pollermaskin.. Skjønner ikke hva man skal med alle de microfiberklutene...

9499249[/snapback]

 

Svampen og pusseskinnet har jeg kastet for mange år siden... jeg vasker med vaskehanske eller Body brush, alt ettersom hva som skal vaskes. Tørke gjør jeg med water magnet, den er så ufattelig mye bedre enn pusseskinn..

Har også en haug med MF, bl.a en til lakkrens, en til polering, en til voks, en til glass og to til vinyl (innv.+utv.)

Lenke til kommentar
Jeg syns Body Brush ser skummel ut! :p

9508698[/snapback]

 

Det syntes jeg og... spesielt med tanke på at Meguiar's hadde sagt tidligere at å bruke børste er galskap!

Men disse er annerledes... hvis du ser en slik i en butikk, gå bort å kjenn på busten!

Den er så myk at du skulle nesten ikke tro det! Helt nydelig, også så lett å holde ren da...

Lenke til kommentar
Noen som kan sette sammen en Meguiars all-round pakkeløsning til meg? Er så mye å velge i at jeg ikke vet hva jeg skal ta.

Tenkte på mellom 1000-1500 kroner.

 

:)

9511370[/snapback]

 

 

Quick Clay

NXT Wash

NXT Wax

Water Magnet (Cobra Guzzler er bedre)

Div Microfiber

Wash Mitt

Deep Clean

 

Bestilte dette på Jegard og det havnet på 1400 kroner, frakt gratis der! Da tror eg du har dekning! Hvertfall det eg er blitt anbefalt her inne!

 

Ikke fått prøvd det enda, så gleder meg som en unge til å bone bilen! (for første gang)

Lenke til kommentar
Mange snakker om poleringsmaskiner. men er ikke det litt risikabelt for en nybegynner eller er det så enkelt at selv min mor klarer det ;)

9511630[/snapback]

 

DA maskin er så lett at din mor vil klare det, Roterende maskin er en helt annen historie da man ved feil bruk kan brenne igjenom lakken på sekunder.

 

DA maskin er 2 eller 1 hodede som går "frem og tilbake", Roterende polermaskin er "vinkel sliper" typen å bør bare brukes hvis man har god erfaring!.

Roterende maskin må ikke brukes sammen med den vanlige forbruker serien til Meguiars, Autoglym osv. siden dem ikke er laget for å tåle varmen som blir utviklet da. Mirror Glaze serien til Meguiars eller Proff serien til Autoglym må da brukes.

de fleste som ikke kan bruke slik polermaskin får en bil full av stygge hollogrammer eller i værste fall uten lakk :p

 

Legger ved tråd fra bilforumet om maskinpolering som er skrevet av en som har veldig god peiling på bilpleie.

http://www.bilforumet.no/bilpleie/179022-m...ight-guide.html

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
post-53560-1190052782_thumb.jpg

 

Får håpe at detta funker bra nå  :dribble:

9515112[/snapback]

 

Den var herlig. Men ta med en ren voks også. Har du mørk bil, PoorBoys Natty's Blue!

9516642[/snapback]

 

Er det noe særlig å hente på å bestille utlands fra? Etter evt frakt osv. Så listen kom på en ca 1600 norske kroner....

9517313[/snapback]

 

Det blir minst 100kr pr 1000 og spare på å bestille herfra.

Jeg husker jeg kjøpte Water Magnet, Wash Mitt, NXT Wax og Clay på BilExtra. Dette kom på 1100kr. På AG hadde dette kommet på ca $70 og ca like mye i frakt.

Lenke til kommentar

Har vært oppe å knippset noen bilder av bilen nå etter 2 dager siden jeg polerte den med NXT wax(NXT Tech wax - Med ESP(Engineered Synthetic Polymers), fremtidens lakkbeskyttelse. Gir et meget bra og langvarig resultat. Renser lakken, demper riper og gir maksimal beskyttelse til lakken med en sterkere polymeroverflate.)

 

Alle små riper er blitt borte etter at polymerene har krysslinket seg.. Den ser rett og slett nylakkert ut. Kommer ikke så godt frem på bildene, men dere kan få et visst inntrykk på hvor blank og dyp lakken er blitt Beste er at dette er et ressultat som ikke blir borte med tiden, da dette har trekt inn i lakken og det er et hardt beskyttene lag oppå lakken :)

 

nypolertmr2004px5.jpg

 

nypolertmr2009ic7.jpg

 

nypolertmr2007lc7.jpg

 

nypolertmr2016tp3.jpg

 

nypolertmr2015zo1.jpg

 

nypolertmr2017zh4.jpg

 

nypolertmr2018gh3.jpg

 

nypolertmr2005gu2.jpg

 

nypolertmr2021yq6.jpg

 

nypolertmr2027pm4.jpg

 

nypolertmr2023yz2.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...