Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og slik ble A6en etter en heftig avfetting og pollering, tok bildene en dag etter da.. har stått ute i regn i hele natt.

 

Brukte det samma utstyret som nevnt oppi her.. Tok som sagt ikke før-bilder, men etter ble veldig bra :)

 

a63.jpg

 

 

a61.jpg

 

 

a62.jpg

 

 

a64.jpg

 

Interiøret ble vaska og støvsugt. Tok på lærfett på skinndetaljene (del-skinnseter, ratt, girspake osv)

Lenke til kommentar
Ja, den er heit den.. Brukern nå som fattern er på ferie ;) Grei betaling at jeg pollerer bilen for han da :p. Den er veldig sprek opp til 120 ca, men etter det trur jeg jaggu at citroenen min drar fra den gitt.. De har like mye hester.

9103754[/snapback]

 

 

Wow litt av en far du har som tør å låne bort sin flotte Audi til sin 18 årige sønn som nettopp har totalvraket sin egen bil :hmm:

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Ja, den er heit den.. Brukern nå som fattern er på ferie ;) Grei betaling at jeg pollerer bilen for han da :p. Den er veldig sprek opp til 120 ca, men etter det trur jeg jaggu at citroenen min drar fra den gitt.. De har like mye hester.

9103754[/snapback]

 

 

Wow litt av en far du har som tør å låne bort sin flotte Audi til sin 18 årige sønn som nettopp har totalvraket sin egen bil :hmm:

9103963[/snapback]

Ja det kan du si :ohmy:

Lenke til kommentar
Veeeldig fristandes til å gjere det på min eigen bil når eg ser resultata her :D

Kunne ikkje ha laga ein bitteliten guide (med kva slags produkt ein skal bruke osv) ?

9095328[/snapback]

Enig. Hadde vært sinnsykt bra om noen hadde skrevet litt ned hvilke produkter som er bra, og hvilke som ikke er fult så bra igjen. Samt hvorfor.

 

Hadde også være knall med en skikkelig "Step-by-Step"-guide for å få slike resultater som vist i denne tråden! :)

Lenke til kommentar
Tenkte å investere i litt ordenlig saker til bilen.

 

Er det noe jeg ikke trenger her eller noe som mangler. Blir endel kroner dette her . Blir det billigere og bestille fra utlandet? Isåfall hvor?.

 

Dette er fra godkjemi.com

9105102[/snapback]

Jeg tenkte kun å kjøpe NXT Gen Wax, ScratchX og clay. :)

 

Har en del småriper i klarlakken og "swirls" som jeg vil ha bort. :)

Lenke til kommentar

Så var det Citroën'ens tur i dag.. Burde nesten ha rubba den egentlig, er litt ru i lakken.

 

Ble bare pollering, voksing får jeg ta i morra.

 

Etter avfettning (sola kom i det jeg var ferdig):

avfett.JPG

Fangern er tatt av til lakkering..

avfett2.JPG

 

Slik så døra ut etter å ha blitt trykkspylt... Ikke vært vaska siden 2. verdenskrig :no:

d%f8rf%f8rjpg.jpg

 

Slik så passasjerdøra ut etter spyling, avfettning og gnukking med svamp: :)

 

d%f8retterjpg.jpg

 

Pollering:

7" poleringsmaskin fra Hitachi.. Kjører på med minimumhastighet for å ikke svi polish. Det der var nok poleringsmiddel for nesten hele bilen. legger på et veldig tynt lag, men må ikke være så lite at polishen brenner seg..

 

polleringsmiddeljpg.jpg

 

Slik ser bilen ut etter å ha blitt pollert med maskin.. Er litt uren lakk, så den burde definitivt ha blitt rubba..

etter1.jpg

 

etter2.jpg

 

Men lakken er absolutt bra og det er lite skader tross 250.000km på veien.

 

Og her står sølvbilene i garasjen vår.. Bilene har omtrent like mye ekstrautstyr og like mye motorkraft.. Bare en helt avsindig prisforskjell..

 

etter3.jpg

 

Her er bilde av produktene jeg har brukt, trykkspylern er ikke med...

 

polleringsmiddeljpg2.jpg

 

Fint å ha en stor tomt å drive å vaske bil på ;) Og garasje til å pollere i..

Lenke til kommentar

Klarte ikke å dy meg... Men her kommer den 3'e Xantian jeg pollerer :!: .

 

Her ble det faktiskt stor forskjell!

 

-Første steg: Avfetting og vasking av HELE bilen (motor, inni dører og selve bilen)

-Andre steg: Tørking med syntetisk pusseskinn.

-Trede steg: Bumbershine/plastforyner på utvendige plastdetaljer

-Fjerde steg: Pollering med maskin, brukte Autoglym Resin Polish

-Femte steg: Voksing med maskin, brukte flytende voks for sølvgrå lakk med fargepigmenter i, turtle.

 

Før:

f%f8r1.jpg

 

f%f8r2.jpg

 

Og etter:

 

etter2.jpg

etter3.jpg

etter4.jpg

motor: http://home.online.no/~sysme/xantia/s%f8lv/red/etter1.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...