Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!


Anbefalte innlegg

jøss den forskjellen det ble i motorrommet.

bare avfetta eller? :)

9159881[/snapback]

 

Brukte litt avfetting \ Autoglym felg-rens (ja, det fungerte faktisk utrolig bra på metalldeler). Brukte også en børste for å komme til på vanskelige steder, spylte av med høyttrykk (unngå det på elektriske deler)

 

Tørket av med papir til slutt.

 

:)

 

edit: Brukte også Bumper shine på svarte plastdeler.

Endret av Mompen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Polerte bilen min 1998 Mitsubishi Carisma for noen uker siden. Polerer forøvrig 4-5 ganger i året, og bestiller kun produkter fra www.autogeek.net. Har en billig roterende maskin med 8,5" pads fra Wolfgang i gradene hard, medium og bløt.

 

Fremgangsmåte:

 

Dag 1:

Vask meg Meguiars Nxt Tech Wash og Wash Mitt, tørk med Cobra Guzzler Wafle Weave 50cm x 100cm stort håndkle laget for å tørke bilen effektivt, Meguiars #80 med hard pad, Meguiars NXT Tech Wax med medium pad.

 

Dag 2:

Pinnacle Carnauba Voks (dyre greier) med bløt pad, avsluttet med å spraye over med Pinnacle Souverän Spray.

 

Dag 3:

Siste lag med Pinnacle Souverän Spray.

 

Bruker microfiber laget for lakk til å fjerne hvert lag med polish og voks og lar bilen stå urørt i garasjen mellom hver dag jeg jobber på den. Skrur også av skiltene for at det skal være lettere å gå over med maskin.

 

img_1104_183.jpg

 

img_1105_323.jpg

 

img_1119_276.jpg

 

img_1121_250.jpg

 

img_1111_146.jpg

 

garage.._156.jpg

 

garage...._237.jpg

 

garage._127.jpg

 

garage_982.jpg

Endret av Christian87
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tenker å bestille noen meguire produkter, noen som kunne tenke seg å sette opp en "MÅ HA" liste, altså ikke full pakke, men til vask, rubbing og boning!

 

Skal jobbe litt med litt steinsprut og riper, samt blankt metall.

 

er vel siden linket til lenger oppe her som er best å bestille fra? Hvor lang tid bruker de å sende?

Lenke til kommentar
Tenker å bestille noen meguire produkter, noen som kunne tenke seg å sette opp en "MÅ HA" liste, altså ikke full pakke, men til vask, rubbing og boning!

 

Skal jobbe litt med litt steinsprut og riper, samt blankt metall.

 

er vel siden linket til lenger oppe her som er best å bestille fra? Hvor lang tid bruker de å sende?

9258788[/snapback]

 

Må ha produktene til Meg's er:

Quick Clay

NXT Wash

NXT Wax

Water Magnet (Cobra Guzzler er bedre)

Div Microfiber

Wash Mitt.

Lenke til kommentar

Dette høres bra ut, i tillegg til dette tok eg med en Deep crystal Paint cleener, den step 1 saken! Den i mellom clay og tech wax tenkte eg?

 

Høres det fornuftig ut?

 

Ps! Den godkjemi sjappå som er nevnt lenger oppe her var snodig!

 

Eg bestilte og skulle forhåndsbetale, men fikk aldri muligheten, så eg sendte reply på ordremailen at de bare kunne slette ordren..... Virket litt harry!

 

Bestilte fra en side som heter Jegard....

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Ps! Den godkjemi sjappå som er nevnt lenger oppe her var snodig!

 

Eg bestilte og skulle forhåndsbetale, men fikk aldri muligheten, så eg sendte reply på ordremailen at de bare kunne slette ordren..... Virket litt harry!

 

Bestilte fra en side som heter Jegard....

 

Dette innlegget har blitt redigert av Jotun: 13/08-2007 : 21:54

 

Jeg hadde også masse tull med godkjemi.com Bestillte og hørte ikke noe fra de før etter tre uker. Da fikk jeg svar på mail nr 2 som jeg sendte dem om avbestilling av ordren.

 

Kjøpte varene hos jegard jeg også. Valgte og hente de i butikken, men bestillte over nett. virka greit. var ikke noe dyrere enn godkjemi heller.

Lenke til kommentar

Tvert imot! Jegard var flere hundre kroner billigere enn godkjemi!

 

Eg var ordre nr 15 hos godkjemi, så de har kanskje ikke hatt så mange enda! Men fikk mail av de allerede i dag at ordren var kansellert! Så null problem derifra!

 

Angrer hvertfall ikke, for med samme sum peng så kunne eg legge til en watermagnet, 4 pads og en wash mitt! ;)

 

Det liker eg! Bare så drit at eg må vente til eg kommer til Bergen med å vaske og herje, turte ikke bestille hjem til ferieplassen da det ville lagt skikkelig tull om eg måtte reise før det kom...

Lenke til kommentar

Et par spørsmål: Ford skal fikse noe rust, og kommer til å lakkere taket, bør kanskje vente med høstpussen til etter det?

 

Har også litt steinsprang eg skulle ha fikset, noen gode råd i den forbindelse? Er et par med litt brunt i, har kjøpt grunning (biltema) og lakk fra Ford, sånn sett med børste... Samt klarlakk! Dette bør jo også selvsagt tas før boning regner eg med?

 

Noen gode tips? Kom med de!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...