Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

 

 

Vil man seriøst finne kjærligheten, må man nok bruke alle mulighetene man har.

Japp. Det inkluderer nok å slutte sette folk i båser basert på førsteinntrykk og lignende. :)

Folk bør da settes i båser? Dama som går på byen hver helg er ikke etter mine definisjoner konematriell, og slik er det med mange stereotyper. Er man en god menneskekjenner så sier "førsteintrykket" mye om en person.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joa, men så spørs det hvor tolerant man skal være med førsteinntrykket. Noen er ganske bastante og gjør man et lite feilsteg på første møte, så stempler dem personen som udugelig. For andre trengs det 2-3 møter før de gjør en endelig oppfatning av personen. Jeg selv prøver å være fleksibel og ikke avfeie en person om ikke første kontakten gikk så bra. Har opplevd før (f.eks dater) at førstetreffet var ganske bånn men ble bedre jo mer man ble kjent med hverandre.

 

Er litt synd at det er slik i dag at man skal fremstå som perfekt fra første sekund, men det gjelder nok mer by-sjekking og når man prøver å til et raskt resultat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Vil man seriøst finne kjærligheten, må man nok bruke alle mulighetene man har.

Japp. Det inkluderer nok å slutte sette folk i båser basert på førsteinntrykk og lignende. :)

Folk bør da settes i båser? Dama som går på byen hver helg er ikke etter mine definisjoner konematriell, og slik er det med mange stereotyper. Er man en god menneskekjenner så sier "førsteintrykket" mye om en person.

 

Interessant synspunkt. Så fordi en jente/dame går på byen "hver helg" som singel betyr det at hun ikke er konemateriell? Hvor går grensen? En gang hver annen uke? En gang i måneden? En gang i kvartalet? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Vil man seriøst finne kjærligheten, må man nok bruke alle mulighetene man har.

Japp. Det inkluderer nok å slutte sette folk i båser basert på førsteinntrykk og lignende. :)

Folk bør da settes i båser? Dama som går på byen hver helg er ikke etter mine definisjoner konematriell, og slik er det med mange stereotyper. Er man en god menneskekjenner så sier "førsteintrykket" mye om en person.

 

Hvorfor det? Det er vel de færreste som vil etablere seg med en stereotype, uavhengig av hvilken det er snakk om. 

Er man en god menneskekjenner så burde man vite at stereotyper er nettopp det, og at mennesker er mer enn førsteinntrykk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Vil man seriøst finne kjærligheten, må man nok bruke alle mulighetene man har.

Japp. Det inkluderer nok å slutte sette folk i båser basert på førsteinntrykk og lignende. :)
Folk bør da settes i båser? Dama som går på byen hver helg er ikke etter mine definisjoner konematriell, og slik er det med mange stereotyper. Er man en god menneskekjenner så sier "førsteintrykket" mye om en person.

Veldig mange går på byen som single men roer seg når de får kjæreste. Ser ikke helt problemet.

Lenke til kommentar

Også er det jo en gang en forskjell (både for menn og kvinner) på det å dra ut for å drikke seg shitfaced og det å dra ut for å ha det gøy. Jeg ser ikke problemet med å bli sammen med noen som er ofte på byen hvis det er for å være sosial og ha det gøy, men varsellampene mine hadde blinket om det var "grøftefylla" hver gang..

Lenke til kommentar

 

Som jente har jeg akkurat samme problem som dere over her. Frustrerende altså. Hehe.

Sånn er det når man setter mange krav til den man skal dele livet med!

Men heller singel fremfor å være i et forhold og misfornøyd med det. :)

 

Tror jeg heller har lettet for mye på kravene mine faktisk, og dermed møtt på for mange skrullinger av ikke vil noe seriøst-gutter. Men ja, heller det :)

Lenke til kommentar

Tror jeg heller har lettet for mye på kravene mine faktisk, og dermed møtt på for mange skrullinger av ikke vil noe seriøst-gutter. Men ja, heller det :)

Ah, slik og forstå. Det pleier som regel å være enten eller det der. Rart man ikke greier å finne en gyllen middelvei når man søker etter en livsledsager.

 

Men med lave krav møter du ihvertfall titt og ofte nye folk. Med høye som jeg har pleier ting å begynne å skurre allerede ved første setning og jeg får lyst å trekke meg unna med en gang jeg ser noen f.eks. er totalt blottet for skrivekunnskaper.

Lenke til kommentar

 

Tror jeg heller har lettet for mye på kravene mine faktisk, og dermed møtt på for mange skrullinger av ikke vil noe seriøst-gutter. Men ja, heller det :)

Ah, slik og forstå. Det pleier som regel å være enten eller det der. Rart man ikke greier å finne en gyllen middelvei når man søker etter en livsledsager.

 

Men med lave krav møter du ihvertfall titt og ofte nye folk. Med høye som jeg har pleier ting å begynne å skurre allerede ved første setning og jeg får lyst å trekke meg unna med en gang jeg ser noen f.eks. er totalt blottet for skrivekunnskaper.

 

Siktet du til mine skrivekunnskaper nå? ;)

 

Jeg satser på at jeg finner den middelveien før sommeren er over.  Fint å møte nye folk, men jeg begynner å gå lei det nå. Det blir samme regla om og om igjen.

Lenke til kommentar

Siktet du til mine skrivekunnskaper nå? ;)

 

Jeg satser på at jeg finner den middelveien før sommeren er over.  Fint å møte nye folk, men jeg begynner å gå lei det nå. Det blir samme regla om og om igjen.

Ja, herregud! Du er jo så håpløs til å skrive atte! :ph34r:

 

Neida, hadde du vært det hadde jeg ikke svart deg i første omgang i det hele tatt.

De jeg sikter til er totalt blottet for forståelse for bruk av store bokstaver og generell tegnsetting.. Rett og slett irriterende å chatte med.

Lenke til kommentar

 

Siktet du til mine skrivekunnskaper nå? ;)

 

Jeg satser på at jeg finner den middelveien før sommeren er over.  Fint å møte nye folk, men jeg begynner å gå lei det nå. Det blir samme regla om og om igjen.

Ja, herregud! Du er jo så håpløs til å skrive atte! :ph34r:

 

Neida, hadde du vært det hadde jeg ikke svart deg i første omgang i det hele tatt.

De jeg sikter til er totalt blottet for forståelse for bruk av store bokstaver og generell tegnsetting.. Rett og slett irriterende å chatte med.

 

Hehe, forstår godt hva du mener. Off Topic, men jeg snikkikket på profilen din. Hvis din bursdag er skrevet riktig her, har vi bursdag på samme dag! Hehe. Jeg rakk dessverre akkurat ikke å oppleve 80-tallet da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser klart fordelen da.

 

Men må innrømme at det er sjeldent jeg går ut for å sikre hook ups. Er oftere bare mer gøyalt å flørte å merke at jeg kunne ha tatt henne med hjem - enn å faktisk gjøre det.

 

Merkelige greier... Mistenker jeg har vokst opp litt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...