Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Har pratet litt på telefon nå, og jeg har fortalt henne hvordan jeg føler det etter å ha mistet min aller beste venn. Hun sier at jeg må komme meg videre, så ganske tydelig at hun har tenkt på dette lenge og allerede er ferdig med det. Skulle ønske at hun også var lei seg, men tydelig at en eventuell slik prosess er hun ferdig med for lengst... Det gjør ekstra vondt når jeg vet at det bare er jeg som har fått hjertet knust :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger litt råd... Jeg har blitt utrolig god venn med en jente iløpet av de siste månedene. Vi snakker sammen hver eneste dag, og har veldig god kjemi. Vi snakker om alt sammen, og vi ler sammen.

 

Men istedenfor å bare la det være et vennskap, vil dumme meg at det skal bli noe mer. Jeg klarer ikke tenke på annet, eller andre, enn denne jenta. Når vi f.eks. ser på film sammen så kan ho ligge og slappe av i armkroken min mens jeg stryker ho på ryggen og vi holder hender. Det virker på en måte som at ho vil ha noe mer enn et vennskap, men på andre måter ikke. Det hender ho kan kalle meg "bro". Er det noen en jente ville kalt en potensiell fremtidig kjæreste? Ho forteller meg ofte hvor viktig jeg er for henne, men jeg kan jo ikke bare spørre rett ut om ho er interessert i noe mer.

 

Hvis ho ikke er det, vil jeg bare la det være et vennskap. Jeg vil at vi skal være venner, det er viktig for meg. Men om det kan bli noe mer hadde det være hundre ganger bedre. Jeg lurer vel egentlig på.. kan jeg finne ut om ho er interessert i meg som noe mer enn en venn, på en annen måte enn å spørre ho om ho er det? For da hadde hun skjønt at jeg er interessert i ho, og da hadde hele vennskapet blitt veldig.. rart.

 

Sikkert skrevet litt rart, men er litt vanskelig å forklare.. Anonym poster: 012dd220ba3265f6e47edfb8fd4c63b7

Lenke til kommentar

Kan godt hende hun er like usikker som deg, siden du ikke har prøvd deg noe mer, så tror hun ikke at du er interessert?

Mange kan fint kalle en potensiell partner for "bro", spørs helt og holdent på jenta, situasjonen og masse annet, ikke noe du burde tenke over og overanalysere.

 

Ta å kyss henne, under en film når dere koser, eller kanskje bare spør henne rett ut, om hva hun vil.

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp blitt dumpet av min første og eneste kjæreste, og er totalt knust. Noe jeg kan gjøre de neste dagene for å gjøre det hele litt lettere for meg selv? Jeg ville veldig gjerne fortsette forholdet, og det hele kom som lyn fra klar himmel... Knust nå :/

 

Det første forholdet blir sjelden en suksess grunnet den enes eller begge parters manglende erfaring og innsikt i det å ha et forhold. Å ha et forhold er veldig forskjellig fra å være singel og dessverre kan det være for sent før man får omstilt seg.

 

Forholdet blir satt på prøve når forelskelsen flater ut og hverdagen kommer. Det blir på ingen måte slik som i starten når det kun var positive opplevelser sammen all tid var kvalitetstid.

 

Etter det ert slutt bør du ikke gjøre mer enn nødvendig for å berge forholdet. La henne føle på verdien av det hun nå har valgt bort isteden for skyve henne videre bort ved å fremstå som desperat.

 

Tiden kan bli enklere ved å sette deg selv i aktivitet slik at det blir minst mulig tid til å sitte og tenke og overanalysere situasjonen. Gjør ting du liker, besøk venner og familie og tenk positivt.

 

Damer er forskjellige, men det kan gi bedre muligheter for å bevare et forhold over tid dersom damen føler seg verdsatt og gjensidig respektert av mannen samtidig som han på en måte er likegyldig til om forholdet varer. Det er veldig vanskelig å vite hva fremtididen vil bringe. Bedre å leve i nuet isteden for å låse seg fast med tanker om at man ikke kan være lykkelig uten partneren og at forholdet må vare livet ut for enhver pris.

 

Skjønner det kom veldig brått på. Noen ganger tar følelsene overhånd og man kan ikke skyve dem bort lenger. Hun har sikkert bært på det en stund og til slutt brøt sammen. Ja det er veldig hard måte å gjøre det slutt på men for henne var det sikkert den riktige tingen å gjøre. Kan ikke si annet enn at du får prøve å prate med henne og finne ut hva som fikk dere til dette punktet, om du ikke allerede vet det da.

 

En hard tid i vente men det vil gå over, :)

 

Hvis han ikke vet hva som fikk forholdet til det punktet er det nettop der problemet ligger. Det er ikke mulig å diskutere dette med henne uten å sette seg i selv i bås som en patetisk og desperat mann.

 

I beste fall vil hun si noe slikt som:

"Fint at du har lært/innsett det ene og det andre, men det er likevel for sent. Kanskje din neste dame vil ha glede av det, men jeg vil ikke mer. Lykke til."

 

Hun kommer tilbake av seg selv dersom hun verdsetter det de hadde og hvis ikke så er det til fordel for begge parter at det er slutt.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Du har kanskje et poeng der, men nå gjorde hun det slutt veldig brått og han kan ikke vite hva som foregår i huet på henne uten å prate med henne. Mulig også det ikke kommer noe bra ut av samtalen men da har de hvertfall fått closure og kan fortsette med sitt.

 

============================================================

 

Jaja, en oppdatering er vel forventet av meg også, så here it goes.

 

Les denne først:

 

En hel dag med godt selskap, god middag og drikke og dessert førte visst godt med seg, når resultat kan være en mulig Myst Jr. :omg:

 

 

 

Sjokkmelding:

BAZINGA! :tease:

 

 

 

 

 

Nei, ok, for å være seriøs, det gikk ikke over all forventning. Været ødela det viktigste, men fikk improvisert og sagt det jeg ville si, hvert fall det aller meste. Vi hadde det kjempekoslig og hun ble veldig takknemlig og smigret for å ha fått i stand en slik dag. Jeg syns vi nådde et nytt milepæl, kanskje ikke helt kjærlighetsmessig, men uansett et solid boost i forholdet vi har nå. Jeg sa til henne til sist at hvis dette hadde vært en faktisk date, hadde det vært min beste. Vi er kanskje ikke kjærestemateriale for hverandre men for alt annet er hun den beste og det setter jeg veldig pris på. Hvem vet uansett hva fremtiden vil bringe, kanskje kommer det andre anledninger der jeg kan gå mer fysisk inn uten å bable for mye. Nå vet jeg hva jeg faktisk føler og hun er en jente man lett kan falle for. Jeg vet jeg har gjort det, og forhåpentligvis ikke helt ned til helvetet.

 

Om en måneds tid har jeg bursdag og skal nok finne på sprell da også.

 

Personlig vurdering: jeg hadde håpet dette skulle lette på tankene men vil nok følge meg en stund til framover. Man blir overveldet av lykken og tenker ikke på aftermathen. Jeg føler det slik nå, men hva med etter? Ok, jeg fikk som jeg ville (hypotetisk), vi ble intime og tok et drastisk steg i forholdet. Hva nå? Vil det faktisk fungere? Akkurat nå taler testorenene at skyt først, snakk etterpå, men det riktigste hadde nok vært å sette et standpunkt på forholdet. Tiden får vise hvor dette bærer hen, forhåpentligvis før det går helt over psyken.

 

 

Endret av Myst
Lenke til kommentar

At han oppfattet det som brått betyr ikke at det kom brått. Kanskje det nettopp ble slutt fordi at han er i et forhold uten å ha snøring om hva som foregår. Å spørre henne om hva som skjedde vil for henne være de bekreftende to streker under svaret.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Altså, jeg vet hva som skjedde og hvorfor det skjedde, men jeg hadde likevel ikke trodd at det kom til å skje. Det har skjedd veldig mye i livet hennes det siste året, og dersom jeg var i hennes sko ville det jeg trengte som mest vært nettopp en kjæreste. Grunnen til at hun gjorde det slutt var at det ble for mye for henne, og at hun etter å ha brukt følelser på andre ting ikke hadde nok følelser igjen til meg. Skal møtes en dag og utveksle ting vi har liggende hos hverandre, håper jeg kan få sagt det her uten å fremstå som desperat (noe jeg er). Jeg har brukt ufattelig mye tid, energi og følelser på å hjelpe henne gjennom alt som har skjedd, så da er det klart det kommer overraskende på når hun ikke en gang har tatt opp det her med meg på forhånd. Mulig det her ble litt forvirrende, men er ikke så lett å forklare seg nå... Bare gråter :/

Lenke til kommentar

Kan godt hende hun er like usikker som deg, siden du ikke har prøvd deg noe mer, så tror hun ikke at du er interessert?

Mange kan fint kalle en potensiell partner for "bro", spørs helt og holdent på jenta, situasjonen og masse annet, ikke noe du burde tenke over og overanalysere.

 

Ta å kyss henne, under en film når dere koser, eller kanskje bare spør henne rett ut, om hva hun vil.

 

Får prøve på det.. Om det ikke går så kommer alt til å bli veldig komplisert, men jeg klarer ikke bare gå og tenke på dette lengre Anonym poster: 012dd220ba3265f6e47edfb8fd4c63b7

Lenke til kommentar

Trenger råd eller evt tips. Hva gjør man når kjæresten begynner å ta med telefonen sim ? Kjæresten har allrid latt mobilen sin ligge når hun skal dusje eler gått til butikken. Men nå i det siste har hun tatt med mobilen uavhengig om hun skal på toalettet eller på kjøkenet. Skal jeg begynne å gjøre det samme og prøve å hinte til det hun går? Er ike så særlig keen på å tenke om utroskap, men jeg er forbredt på det. Skaæ jeg begynne å bli kald og likegyldig.. tips og råd ?

 

Anonym poster: 1f5b887064794c36e1ee7459891c142a

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...