Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Jeg har et lite spørsmål til dere som er litt mer erfarne enn meg.

Jeg er en 19 år gammel gutt, og har aldri hatt kjæreste. (Var også ukysset fremtil jeg var 18. Fylla, vet dere. Hehe. Og ja, jeg er også da jomfru.)

Nå har det seg slik at jeg fokuserer og tenker veldig mye på dette, i og med at jeg ikke vil bli alt for gammel for å erfare dette. Jeg kan jo fortelle såpass at jeg har alltid trudd at det har hatt noe med utseendet å gjøre. Jeg har ikke akkurat superlav-BMI, er vel overvektig, og har også trudd at dette har veldig mye skyld i dette.

Nå har det seg slik at jeg har hørt mange ganger at utseendet ègentlig ikke har noe å si, men så har jeg jo som veldig mange andre gutter hørt at "du har en kjempefin personlighet", "den jenta som får deg kommer til å være kjempeheldig" osv komme fra jenter, uten at dette har noen innvirkning på min relasjon med disse jentene.

 

Kjenner meg litt igjen i denne her, har alltid vært litt overvektig og frontet en personlighet som ble en slags selvtillit, det hjalp. Veide vel 100 kg, 182 høy når jeg møtte min drømmedame, og hun er utrolig vakker.

 

Utseende har mye å si dessverre, ingen vil vel helst si det høyt. Om du ikke klarer å gjøre noe med det, så lær å leve med det, og ikke tro det er en hindring, fordi det i seg selv er ofte den største hindringen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et lite spørsmål til dere som er litt mer erfarne enn meg.

Jeg er en 19 år gammel gutt, og har aldri hatt kjæreste. (Var også ukysset fremtil jeg var 18. Fylla, vet dere. Hehe. Og ja, jeg er også da jomfru.)

Nå har det seg slik at jeg fokuserer og tenker veldig mye på dette, i og med at jeg ikke vil bli alt for gammel for å erfare dette. Jeg kan jo fortelle såpass at jeg har alltid trudd at det har hatt noe med utseendet å gjøre. Jeg har ikke akkurat superlav-BMI, er vel overvektig, og har også trudd at dette har veldig mye skyld i dette.

Nå har det seg slik at jeg har hørt mange ganger at utseendet ègentlig ikke har noe å si, men så har jeg jo som veldig mange andre gutter hørt at "du har en kjempefin personlighet", "den jenta som får deg kommer til å være kjempeheldig" osv komme fra jenter, uten at dette har noen innvirkning på min relasjon med disse jentene.

 

Kjenner meg litt igjen i denne her, har alltid vært litt overvektig og frontet en personlighet som ble en slags selvtillit, det hjalp. Veide vel 100 kg, 182 høy når jeg møtte min drømmedame, og hun er utrolig vakker.

 

Utseende har mye å si dessverre, ingen vil vel helst si det høyt. Om du ikke klarer å gjøre noe med det, så lær å leve med det, og ikke tro det er en hindring, fordi det i seg selv er ofte den største hindringen.

 

Utseende har mindre å si enn du tror. Nå tenker jeg på tilsvarende eller bedre enn normalt utseende. Problemet er ikke utseendet men den mentale sperren som sier at utseendet er viktig. Feks. "Hun er i en annen liga enn meg, det er ikke vits å prøve engang."

 

Det er helheten som teller. At partneren har et godt utseende kan ikke i et samliv veie opp for at vedkommende har en elendig personlighet, livsholdning/motto og væremåte. En imponerende personlighet og væremåte kan derimot veie opp for et svakt utseende.

Lenke til kommentar

Kjenner meg litt igjen i denne her, har alltid vært litt overvektig og frontet en personlighet som ble en slags selvtillit, det hjalp. Veide vel 100 kg, 182 høy når jeg møtte min drømmedame, og hun er utrolig vakker.

 

Utseende har mye å si dessverre, ingen vil vel helst si det høyt. Om du ikke klarer å gjøre noe med det, så lær å leve med det, og ikke tro det er en hindring, fordi det i seg selv er ofte den største hindringen.

 

Utseende har ikke en dritt å si. De som tror det har noe å si er enten de stygge uten en god personlighet eller de "kjekke" uten en god personlighet. Gutter/Menn med en god personlighet og god selvtillit (Ja, man kan faktisk få selvtillit fra noe annet enn utseende. Helt fantastisk, sant?) får akkurat de jentene de vil, der er jeg et soleklart eksempel. Jeg er lubben og bryr meg ikke det grann om andre aspekter av mitt utseende enn hvordan jeg går kledd. Når jeg er ute på byen for å "skaffe meg noe" får jeg den jeg vil. Når jeg ser en søt jente på gaten og går for å si hei, får jeg nr hennes. Det handler _KUN_ om hvor selvsikker du er, hvor mye baller du har og om at du klarer å være sjarmerende mens du viser dine intensjoner.

 

Fasitsvar:

 

Et godt utseende er som Facebook. Du klarer deg helt fint uten, selv om det er vanskelig å se, men det er praktisk å ha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faen altså.. Utrolig hvordan jeg klarer det, folk jeg har null interesse for noe mer enn et vennskap med blir forelska i meg, mens folk jeg forelsker meg i har null interesse for mer enn et vennskap. Hjelper ikke mye at jeg blir altfor lett forelska og forelskelsen går ikke over med det første heller...

Lenke til kommentar

Du er ikke alene, vært gjennom det flere ganger. Men en dag dukker det nok opp en jente der dere begge blir forelsket i hverandre.

 

Helt relevant så er jeg i sånn situasjon nå og ble ganske klart i kveld at de følelsene må enten forsvinne eller stenges inne i dypeste og mørkeste hjørne. Jeg føler at vennskapet vårt ikke vil ta skade av å prate åpent om det, så jeg vurderer å ta opp temaet neste gang vi treffes hos henne. Hun har bursdag i begynnelsen av november og tenkt å gi henne en koslig gave. Får se an om stemningen blir bra nok til det temaet eller utsette. Uansett er jeg nå klar til å opprette profil på Sukker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...