Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenten har en veldig oppgitt provoserende stemme. Det er sikkert bare sånn hun er. Men jeg lurer alltid på når hun snakker om hun mener det hun sier eller når hun sier noe som er Ironi.

Har hørt at jenter aldri svarer Ja eller Nei. Men at de snakker i koder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at jenter aldri svarer Ja eller Nei. Men at de snakker i koder.

Jeg synes du skal ignorere alle disse påstandene som mener å vite hvordan jenter/kvinner tenker og snakker. Vi snakker tross alt om halve jordens befolkning, det er absurd å komme med slike generaliseringer. Forhold deg heller til den du er interessert i som et individ og dropp alle oppskrifter, planer og kalkuleringer. Lytt heller til henne som det mennesket hun er og forsøk å finne ut hva hun liker og hva hun mener.

Skrevet

Teame opp med Wendelinho (om du ikke er han), pelle dere ut blant mennesker og være dere selv. Prøve og feil. Heller enn å spørre etter alt her. Alle situasjoner er forskjellige, og det går ikke an å gi et svar som passer alt.

• Liker 1
Skrevet

Tenker å sende et brev (for morro skyld) til dama jeg dater (hun sjekket meg opp) i morgen;

"Jeg vil være anonym. Du er søt. Hilsen <navnet mitt>".

Hvordan hadde dere reagert? :D

Fikk melding fra henne i dag der hun skrev at hun hadde fått et søtt brev fra en anonym og satte veldig pris på det. Så foreslo hun at vi skulle møtes i helgen. Får vel kalle det halvveis suksess :]

• Liker 1
Skrevet

Hva skal jeg gjøre fremover, da?

Som Matsemann sa. Det er ingen snarveier. Med sosial angst er jeg selv typen som har prøvd å lese meg til bedre sosiale ferdigheter. Det går bare til en viss grad. Uten erfaring er man like langt, så prøving og feiling er nok veien fremover for deg.

Skrevet

Hva skal jeg gjøre fremover, da?

Som Matsemann sa. Det er ingen snarveier. Med sosial angst er jeg selv typen som har prøvd å lese meg til bedre sosiale ferdigheter. Det går bare til en viss grad. Uten erfaring er man like langt, så prøving og feiling er nok veien fremover for deg.

Så det hjelper ikke å lese en bok med mindre du har det praktiske i deg? Så jeg må ut? Når da? Jeg har da aldri tid. Jeg har ingen som inviterer meg.

Hverdagen min:

Står opp > Skole > TV-Spill/PC til jeg legger meg.

Helgen min: Står opp > TV-Spill/PC til jeg legger meg.

Likt i ferien med unntak av reiser. Men jeg har alltid en PS3/2 ett sted, og alltid med meg PC'en.

Men ingen inviterer meg ut.

Skrevet

Likt i ferien med unntak av reiser. Men jeg har alltid en PS3/2 ett sted, og alltid med meg PC'en.

Begynn på en fritidsaktivitet? Trening? Kampsport eller tennis om du ikke vil ha lagspill? Kendo er gøy? Om en jente vet at du har litt ferdigheter innen f.eks. tennis er det bedre om du ikke har noen ferdigheter i det hele tatt.

Innen sport pleier det også være sosiale arrangementer.

Om du ikke vil trene finnes det mange andre ting du kan gå på. Om du for eksempel spiller et instrument i orkester eller korps møter du masse masse folk, og jenter, på alle slags øvinger, reiser og seminarer.

Skrevet

Du har tid, bare kutt ned på tv/spill/pc.

Og jeg veit litt hva du prater om. Det skumle her er at det er du som må ta initiativ. I hvert fall vise folk at du er tilgjengelig.

Om du aldri er med på ting, eller alltid har sagt nei når folk har spurt, er det ingen grunn til at de plutselig skal spørre deg om å være med på ting.

Det å lese en bok, eller spørre her på forumet for den saks skyld, kan ha litt nytte. Men ikke tro at du skal kunne lese deg til en løsning. Det beste du kan oppnå her tror jeg, er å få en litt annen innstilling til saker og ting. Men det er du selv som må gjøre noe her.

Skrevet (endret)
Jeg har da aldri tid.

Åh?

Hverdagen min:

Kutt ned på dataspillinga, og dra ut. Begynn med en hobby ute, hvor du er i kontakt med andre mennesker. treningsstudio, dans, kampsport, etc. Bli kjent med folk.

Jeg har ingen som inviterer meg.

og

Så gjør noe med det.

*edit*

For å si det sånn. Jeg har det lignende deg. Stå opp, Jobb, hjem, spille, sove. Men det betyr ikke at jeg skylder på andre. Jeg vet at dette er det jeg som har forårsaket, og det er opp til meg å fikse det når jeg endelig flytter ut. Så ta deg sammen og fiks det selv. Ingen som inviterer deg ut? Selvsikre personer trenger ikke invitasjon. :p

Endret av Slimda
Skrevet

Så jeg skal ta kommandoen å si:

Meg: Skal du noe i helgen?

De/hun: Nei.

Meg: Bli med meg på Kino, da.

(Har hørt jenter like å bli kommandert å bli tatt styringen av?)

Istedet for:

Skal du noe i helgen?

Nei.

Vil du bli med meg på kino en eller annen dag, når som helst, ta kontakt...

Driver med fotball. Der er jeg med gutter. Og for min rare oppførsel blir jeg mobbet der... Blir ikke det på skolen, men det virker som de ser på meg som en masete raring med sosiale problemer. Tragisk :-( Hva skal jeg gjøre i morgen f.eks.?

Skrevet

Hør på han over.

Ett eksempel: Hei, jeg skal på kino og se på xxx til helgen, bare å være med om du har lyst.

Hvis ikke, så drar han alene?

Skrevet

Drar ikke, bare å si at det ble avlyst eller dra med noen kompiser. Det var bare ett eksempel, greia er at det skal ikke være en stor greie å dra på kino. Kaller man det date eller noe annet kan det bli for store forhåpninger for begge parter, nå er de i bli kjent modus.

Skrevet

Forelsket i selve forelskelsen. oh ve oh ve.

Hvordan skal en kunne redde seg selv?

Sitter allerede dypt inn i det nå, og kalde føtter skriker etter amputasjon.

Trenger sårt hjelp, og trikstips til å komme seg helskinnet ut av det hele.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...