Gå til innhold

Episodic content for GTA IV 360 only


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GTA var et PC spill opprinnelig faktisk som og kom på PS1. I ettertid ble det inngått avtale mellom Sony og take two (vet ikke om dette er rett) som ga PS2 GTA serien før de andre.

 

Når denne avtalen gikk ut var de ikke interesert i å fornye denne fordi de ville gi ut serien likt til alle platformer.

 

Derfor litt feil å si at GTA er et Playstation spill opprinnelig.

Lenke til kommentar

50lapp på at GTAIV kommer til Windows Vista i 2008/2009 og det samme gjør episodic content.

 

Btw. den første linken sier bare at episodic content ikke kommer til ps3 før november 2008. Den andre linken sier dog at Take-Two sier at episodic content er ekslusivt til X360, dog, det har tidligere vært insinuert av R* representanter i div. intervju at det ikke er utelukket at PS3 kan få episodic content, dog annen enn X360 får ...uten at jeg kan gi kilde til dette umiddelbart.

 

Det skulle ikke forundre meg om R* opprinnelig planla at hver konsoll skulle få egen exclusive content, men i ettertid sier Sony at de mener de allerede bruker nok penger på PS3. Dog om noen andre skulle klare å hoste opp $50mill så tror jeg nok man kan få exclusive content til PS3 også.

 

I tillegg etter denne diskusjonen, kanskje Sony endrer mening?

Endret av Eremal
Lenke til kommentar

50 mill$ er ca 300 millioner kroner..det er ganske store penger berre på grunn av eit spill...MS må virkelig ha store forventninger til GTA IV, episodic contenten vil dei nok ikkje tjene så masse på sånn direkte..men viss rykte sprer seg..x360 får en bedre utgave av GTA IV enn ps3 versjonen..ja da velger folk x360 versjonen framfor ps3..og så starter ballen og rulle...

 

eg synes att det er synd att firma som MS kan berre vifte med pengesekken så

får dei ekslusiver fordeler..men sånn er vel business...Harai og co kunne gjort det samme men virker ikkje som sony vifter med noe for tiden..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

eg synes att det er synd att firma som MS kan berre vifte med pengesekken så

får dei ekslusiver fordeler..men sånn er vel business...Harai og co kunne gjort det samme men virker ikkje som sony vifter med noe for tiden..

8884278[/snapback]

 

Sony har da gjort nøyaktig det samme tidligere.

Lenke til kommentar
50 mill$ er ca 300 millioner kroner..det er ganske store penger berre på grunn av eit spill...MS må virkelig ha store forventninger til GTA IV, episodic contenten vil dei nok ikkje tjene så masse på sånn direkte..men viss rykte sprer seg..x360 får en bedre utgave av GTA IV enn ps3 versjonen..ja da velger folk x360 versjonen framfor ps3..og så starter ballen og rulle...

 

eg synes att det er synd att firma som MS kan berre vifte med pengesekken så

får dei ekslusiver fordeler..men sånn er vel business...Harai og co kunne gjort det samme men virker ikkje som sony vifter med noe for tiden..

8884278[/snapback]

 

 

MS og Sony er som Onkel Skrue og Rikerud. De betaler hva som hels for å få se at den andre må ete hatten sin :p MS (Skrue) har mer penger å vifte med mens Sony (Rikerud) nesten alltid blir liggende et skritt bak.

Lenke til kommentar
Lurer litt på om Microsoft har kjøpt selve episodic contenten, og ikke bare lisensen til å distributere den. Ergo, de får pengene de tjener for å selge den via live. Og da er det ikke så dårlig deal lenger..

8885667[/snapback]

Bingo! Nekter å tru MS gir oss dette gratis fordi de syns vi fortjener det!

Tar de en 5 dollar for det, så blir de 50 mill muligens tjent inn etter en stund pluss at de tjener ekstra på alle som kjøper 360 fordi de vil ha det ekstra innholdet og slik ruller ballen seg større å feitere sammen med Halo 3 slippen

 

Men men, det er tross alt GTA4 så jeg kommer til å bla opp en 50 lapp for ekstra morro jeg!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Blir nok solgt for 800 eller 1200 MSP, men det stod i en av linkene i denne tråden, at om MS har brukt 50 millioner dollar og setter prisen til 800 MSP, må de selge 5 millioner eksemplarer av disse pakkene for å tjene tilbake pengene.

Lenke til kommentar

Det er vel uten tvil at man måtte betale for episodic content vel?

 

Men saken er at slik det er for de fleste spill nå (slik jeg har forstått det) så er det utvikleren selv som får alle pengene, også får MS en liten fee for at de bruker live systemet. Men det jeg lurer på er om MS har kjøpt episodic content, altså hele driten, slik at de får alle pengene istedenfor kun en liten fee..

Lenke til kommentar

Kan noen snart gi markedskonsulantene i M$ en direkte på tygga? Hele markedsføringen i M$ virker til å være basert på oppkjøp av tittler og utviklerfirmaer. M$-boys, måtte disse episodene svi på rikelig kontoen og være dritdårlige :lol:

 

Det som er litt gøy, er at Når M$ kjøpte Rare, slutta 80 ansatte, og i januar i år slutta de to som starta firmaet. Helt klart mislikt...

 

Eller er det M$ som bare har det gøy med oss fanboys så M$-folka kan erte Sonyfolka som kjefter tilbake? For dem kostet ike dette en piss tross alt...

Lenke til kommentar

Er du litt PS3-fan? ;)

 

Microsoft har jo gjort det veldig bra denne generasjonen sålangt, og gjort en del smarte valg som sikrer de en del av konsoll-kaka en god stund fremover.

For ikke og snakke om alle de spillene som nå er eksklusive til Xbox 360 som har like mye markedsverdi som PS3 sine eksklusive.

Lenke til kommentar

Er bare naturlig markedstrategi fra MS sin side dette her, de har lidd under Ps2 vs xbox generasjonen med at GTA kom først på PS2 og nå svarer de med å kjøpe exclusive content. Sony kan vel strengt tatt gjøre det samme, hadde det ikke vært for alle de røde tallene hos SCE :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...