Gå til innhold

Post dine 8800 GTS OC her! Spørsmål tas her også!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Skal overklokke mitt 8800 GTS 320 MB. Har klokka cpu'en, og brukte forskjellig programmer til å stresse cpu'en og følge med på tempen osv.

 

Men hva program bruker du for å stresse GPU? (grafikkortet:P) Hvilket program er mest pålitelig når det gjelder temp måling, og hva er den høyeste tempen jeg bør ha idle og "under stress"?

 

Edit: Bruker ATITool. Er det smart å ha sliderne linka? (2D, 3D low power og 3D perf)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
1. 3DMark06 i loop er greit.

2. Everest.

3. 80 - 90 grader under LOAD prøver jeg å holde meg under.

4. Nei, ikke smart å ha sliderne linket.

 

Takk for kjapt svar :)

Er det lurt å bare ha de to første sliderne på standard-klokken, og klokke den 3. kanskje? Vet ikke helt hva som er hva, men den første er jo 2D, så den trenger vel ikke klokkes så mye..?

Lenke til kommentar
Installerte driver 163.71 for 4-5 uker siden, er det fortsatt siste driver?

 

Og her står det "Release Date: September 28, 2007 ", det kan vel ikke stemme da jeg lastet ned denne driveren for mange uker siden? Har ikke oppdatert den som jeg kan huske :hmm:

http://www.nvidia.com/object/winxp_163.71.html

Tja, vi er i oktober så det kan jo fint stemme med 4-5 uker siden oppdateringen din. Det er kommet ut en del beta drivere. Den siste er 169.02, men her er overklokkinga vanskelig å få til. Jeg måtte ty til nTune, siden RivaTuner ikke fungerte for meg.

Lenke til kommentar

hmmm..jeg kjørte 3DMark06 med hotfix og fikk 4780 poeng (??)

 

Har følgene:

PC: HP Pavilion m8031.sc-a Hovedkort: ASUS P5LP-LE (Leonite) Chipset: 945G CPU: Intel Core2Duo E6600 2.4Ghz Socket 775 RAM: 2GB DDR2 SDRAM PC2-4200 Geforce 8800 GTS-320mb FW 169.01

 

Har startet en annen tråd om at jeg ikke får klokket kortet mitt. Til og med i 3Dmark er det ikke mulig å se klokkehastigheten.

 

Ser andre her har samme CPU og gfx kort med score på 10K. :ohmy:

 

VGA Memory Clock 0.0 Hz

VGA Core Clock 0.0 Hz

Max VGA Memory Clock 0.0 Hz

Max VGA Core Clock 0.0 Hz

 

[edit]Glemte å skrive at jeg bruker Visa 32 bit

Endret av kåre klut
Lenke til kommentar

Her er min klock + 3Dmark score.

 

Er ganske fornøyd med scoren :)

 

Men jeg får ikke til å klocke de shaderne....

Gjorde det som stod på en side her, men det fikk jeg ikke til.

Da jeg satte den NVAuip...behaviour til 1... så kunne jeg ikke bevege på gpu clock eller memorly clock.

De var bare låst..

post-112550-1193782475_thumb.jpg

Endret av kakesjef
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...