Gå til innhold

Post dine 8800 GTS OC her! Spørsmål tas her også!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker nyeste Rivatuner. Er en del å hente på å presse shaderen videre. På mitt kort er det GPUen som gir seg først når de klokkes sammen. Så jeg setter GPU på maks og trykker deretter shaderen så høyt som mulig. Husker ikke nøyaktig hvor mye det hjalp, men mener det var nesten tusen poeng i 3Dmark06.

 

Tror ikke det er temperaturen som stopper meg i overklokkingen. Har aldri sett en eneste artifact på noen frekvens, bare låser seg ved frekvensgrenser. Hvis jeg setter 2 frekvenser til standard klarer jeg ikke å klokke den 3. høyere enn hvis alle står på max. Noen som vet om noe lurt jeg kan gjøre for å få pumpet til temperaturgrensa?

Lenke til kommentar

He he, hvis kortet ditt er "for kaldt", bruker det for lite strøm da vet du elpea.

Det er vel økning av V-core som er mest sansynelige måten å komme videre. Har forøvrig samme sak her, det fryser, eller kjører, ikke noe mellomting.

 

Gpu-z er såvidt jeg kan se litt preget av beta enda. Den viser her ikke klokken i sanntid, så øker man, må den startes på nytt. Den viser heller ikke reell klokk, men det samme som man setter slidere på.

Lenke til kommentar

Så langt ikke noen stor fan av GPUz. Det at det ikke leser i sanntid syns jeg egentlig ikke er noe problem, men den burde lese rett fra kortet og ikke fra noen softwaredel på siden... gir det litt tid jeg;)

 

Har ikke letet for mye men det er da ikke noen annen måte å øke volten på gpu enn å flashe biosen. Er ikke så glad i det. Og har ikke lest noen plass om resultater av Boisflash på 8800 kort.

Lenke til kommentar

Ja, har tro på at Gpu-z kan bli bra, men den trenger litt videre utvikling ja.

Tror ikke det er mulig å flashe seg til høyere V-core på 8800gts, det eneste jeg vet om er fysiske modifikasjoner, med motstand eller potmeter. Og det avstår jeg også fra. Flashing av bios/redigering i nibitor kunne jeg godt gjort, men tror som sagt ikke det er noen løsning på dette kortet pr idag.

Lenke til kommentar

nope det er i XP SP2. Vet ikke hvordan jeg scorer i Vista og det at din score er høyere enn min standard er nok pga overklokkingen av kortet... Husk: på maks kommer jeg opp i 12300 poeng.

Overklokking av CPU hjelper skuffende lite på 3Dmark score, noe som nok kommer av at "CPU Score" relativt sett er liten i forhold til totalscore. I tillegg hjelper multicore mye bedre på 3dMark score enn på FPS i dagens spill.

Lenke til kommentar

Har lest mange plasser at når man presser kortet helt til grensen går ytelsen noe ned. Jeg regner med det kommer av at kortet blir ustabilt når det ligger helt på tålegrensen og dermed utfører det noen regnefeil e.l.

Tviler også på at det er noen reell forskjell på å flytte GPU mellom 701 og 710. Kommer nok ikke opp til neste støttede frekvens.

Ekstremt høy memklokk... hvilken kjøling kjører du på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...