Gå til innhold

Post dine 8800 GTS OC her! Spørsmål tas her også!


Anbefalte innlegg

Trenger ikke være noe galt med kortet hans. Vi må nesten få vite hvilke andre komponenter du har for å avgjøre om det er lite eller passe, akarno. :)

 

Pass også på at du har satt skjermkortet i den øverste porten, om du skulle ha P5K-hovedkort el.l.

 

Edit: I tillegg har akarno Vista, noe som kan gi litt lavere score enn tilsvarende med XP.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har klokka litt jeg også:) MSI 8800gts oc 320mb stock kjøler,575/850 fra fabrikk.

 

siste klokk jeg prøvde og som funka kjempefint var 660/1000 i atitool. tempen lå på 84 grader etter stresstest :blush:

 

dette ble ingen rekord i 3dmark da den er med 650/1025 som ble 12358.

 

skal kose meg med dette i morgen, og kanskje poste noen skjermbilder hvis jeg ser at det er vits.

 

 

sitter med q6600, 2gb dominator 8500, asus p5kc.

Du vet at om du setter 660 så gir det akkurat samme kjernefrekvens som 650 ja? ;) Neste steg fra 650 er 675, deretter 700 osv. Alt går trinnvis, har forskjellen(frekvensøkningen) mellom stegene er ikke lik bestandig.

Lenke til kommentar
har klokka litt jeg også:) MSI 8800gts oc 320mb stock kjøler,575/850 fra fabrikk.

 

siste klokk jeg prøvde og som funka kjempefint var 660/1000 i atitool. tempen lå på 84 grader etter stresstest :blush:

 

dette ble ingen rekord i 3dmark da den er med 650/1025 som ble 12358.

 

skal kose meg med dette i morgen, og kanskje poste noen skjermbilder hvis jeg ser at det er vits.

 

 

sitter med q6600, 2gb dominator 8500, asus p5kc.

Du vet at om du setter 660 så gir det akkurat samme kjernefrekvens som 650 ja? ;) Neste steg fra 650 er 675, deretter 700 osv. Alt går trinnvis, har forskjellen(frekvensøkningen) mellom stegene er ikke lik bestandig.

Men han kan vel likevel tenkes å få høyere score med 660 vs 650 siden det er satt i ATI tool? (uten separat shader)

I alle fall er det slik hos meg at når jeg har kjørt max klokk for benchmark brukte jeg 741/1135 satt i ATI Tool (som i virkeligheten er 729/1134) Men på rundt 740 hopper shader opp fra 16xx til 1728Mhz. Dermed får jeg høyere score med 741 enn 730 selv om kjernefrekvens er lik. Neste kjerne klokk er vel ca 750Mhz eller noe deromkring, og det klarer jeg ikke kjøre.

Har ikke fått surret meg til å teste separat shaderklokking enda, så jeg vet ikke om jeg har mer å gå på, men klokker man uten denne separate shader saken, kan altså ytelsen gå opp, selv om kjernefrekvens er lik.

Lenke til kommentar
610/880 nå, uklokka scorte jeg 9034, men er på 9739 nå, så har tjent ca 700marks. Kortet idler på rundt 70, og nærmer seg 80 ved load :)

Har du det utrolig varmt inne på rommet ditt eller? Mitt idler på rundt 50-60*C og på Load ligger det rundt 65-70*C :S

 

 

Syns temp var litt høy ja, på en annen side er alt dønn stabilt så det går jo greit. Rom temp ligger vel på 21C, så er ikke spesielt varmt. Lukka kabinett uten kabinettvifter, burde kanskje skaffe meg noen :)

Lenke til kommentar
Snuggis, er systemet ditt veldig ustabilt elns?

 

Jeg fikk 10499, altså bare 50ish mindre marks enn deg.

 

Og jeg har bare e6600 på 3 Ghz, 2 x 1 GB PC-5300 og 8800 gts på 684 / 2048

 

Den 3dmark scoren i signaturen min er før jeg fikk 4gb ram, altså bare med 2gb og kun ett grafikkort. Ikke SLI.

 

Så systemet mitt er ikke veldig ustabilt, men har hatt litt trøbbel med biosen, så har hatt boot problemer og noe ustabilitet ved klokking i bios.

 

 

Aha, da skjønner jeg=)

 

 

Men hvor mye hjelper det å klokke shaders egentlig?

Lenke til kommentar
Stemmer det ja pcp. Men shaderklokken endres ikke før på 661 eller 663MHz tror jeg. :p

Jeg fikk ivhertfall noe høyere score med core på 661Mhz. :)

 

Tror faktisk at shader er det man tjener mest på å klokke.

Ok, det har du da sikkert rett i, ville i grunn bare gjøre oppmerksom på prinsippet :) .

Altså at alt håp om høyere score er ikke nødvendigvis ute, selv om man har nådd grensen for core klokk. st0ff3r burde da kanskje teste 663Mhz (dersom ikke også kjerne går opp, slik at alt stopper der da :p )

Lenke til kommentar
Trenger ikke være noe galt med kortet hans. Vi må nesten få vite hvilke andre komponenter du har for å avgjøre om det er lite eller passe, akarno. :)

 

Pass også på at du har satt skjermkortet i den øverste porten, om du skulle ha P5K-hovedkort el.l.

 

Edit: I tillegg har akarno Vista, noe som kan gi litt lavere score enn tilsvarende med XP.

Ja. Jeg satt og tenkte på om det var prosessoren.

 

Kjørte en NY test idag. Jeg har en 3 timer gammel XP Professional install nå (kvittet meg med vista, jævla drit spør du meg).

 

SM2.0 Score: 3258

HRD/SM3.0 Score: 3863

CPU Score: 1158

 

-------------

 

Jeg har:

 

Windows XP professional - siste oppdateringer

 

MSI P35 NEO-F, P35, Socket-775

DDR2, 1333FSB, ATX, GbLAN, PCI-Ex16

 

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

 

Kingston HyperX 2GB 900MHz DDR II DIMM

 

Corsair strømforsyning 520W

120mm Vifte, 4xSATA, ATX/EPS, 2xPCI-E, 2

 

Gainward GeForce 8800GTS 320MB GDDR3

PCI-Express, "BP8800GTS-320M-TV-DD"

 

DX9c

 

Ellers har jeg de nyeste grafikkdrivere o.l.

 

-----------

 

Jeg kjører spill som Jericho (demo), WIC, Timeshift (demo) og Quake wars med veldig høye settings, men har hatt problemer med spill som Gothic 3, som dere kan se mer om her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=850063&hl=

 

 

 

Noe galt med kortet? Tenkte kanskje det var noe med firekjerners prosessoren?

 

Hele PC-en er ca 2 uker gammel.

 

Klokk jeg tok testen med:

post-47511-1193081482_thumb.jpg

Endret av akarno
Lenke til kommentar

@akarno: Det er noe riv ruskende galt med cpu-scoren din. Selv får jeg oppunder 4000 eller noe sånt på 2,4GHz, mens du får 1000?!? Skjermkortscoren din ser grei ut den (litt lav for overklokking å være, men ta å finn ut problemet med cpu).

 

Ta et skjermbilde av CPU-Z samt Windows Oppgavebehandling Ctrl+Alt+Del (og velg fanen "Ytelse") rett etter endt 3DMark-test.

Lenke til kommentar

Satt og tenkte på, og har diskutert med min bror, om det kan være noe med BIOS å gjøre.

 

Prøver å installerere ny bios når jeg kommer hjem. Ellers fant jeg dette etter litt googling. Kan kanskje ha noe med mitt problem å gjøre?

 

"my Q6600 is gay. i opened up cpuz to check out my ram timings and i noticed that my cpu speed is only 1.6ghz. after a little testing, i found that it loweres it when it isnt on full load. is that a hard ware thing? or is that a bios option? cause i searched my bios and couldnt find anything to turn that feature off."

 

"It's just lowering the multi from 9 down to 6 when the CPU is idle. I wouldn't worry about it, it's a normal thing. As soon as there is load it will jump up instantly to 9 again. Or, as cheozuka said, you could just disable that feature in the bios."

 

Erm. Nå er jeg egentlig ikke så teknisk av meg når alt kommer til alt heller, men kanskje det er noe feil med denne instillingen i BIOS eller det er en annen feil der som gjør at PC-en ikke "finner" hele CPU'en.

 

Er det muligheter for at det er problemet?

 

http://www.atomicmpc.com.au/forums.asp?s=2...=11967&p=40

 

Bildet kommer her, ble litt rot med de forrige. Så en oppdatert nå: Denne er rett etter 3dmark06 sine 2 CPU tester. Jeg resettet biosen til "optimal default", og det ser ut til å ha hjulpet litt, kanskje.

post-47511-1193153424_thumb.jpg

Endret av akarno
Lenke til kommentar

@akarno, skru av strømsparingsfunksjonene for cpu i din bios. Multipler 6x er riktig når den ikke jobber, og dette skjer umiddelbart. Du kan kjøre Prime, SuperPi, eller likn mens du har cpu-z oppe for å se dette skiftet.

Men skrur du av Speedstep, Eist, C1Ei bios skal den kjøre 9x hele tiden.

Kan også være lurt med ny bios når man har mistanker om noe galt. Fikk meg nylig en E6850 på et Gigabyte P35 hk, og der var farten også helt på bærtur ved første oppstart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...