Gå til innhold

Post dine 8800 GTS OC her! Spørsmål tas her også!


Anbefalte innlegg

Takker :) Får prøve det med å flashe bios kanksje, er veldig usikker på slik.

 

Etter litt tweaking i bios har jeg i hvertfall fått noe forskjell, men fremdeles er 3dmark scoren på CPU den samme. Blæ, spørs om det blie noe crysis demo på meg med det første. :p

post-47511-1193159080_thumb.jpg

Endret av akarno
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
akarno Lagt til I dag, 19:04

Takker Får prøve det med å flashe bios kanksje, er veldig usikker på slik.

Som 2bb1 sier, ser det tilsynelatende greit ut, men oppdatering av bios er som nevnt likevel av tingene som bør gjøres, dersom man sliter med noe.

Fikk ikke riktig med meg hvilket hk du hadde, og syns uansett det blir feil å gå inn på oppdateringsprosessen her, men søk, eller lag en tråd under kategorien hovedkort, så får du hjelp til dette med bios. ;)

Lenke til kommentar
Stemmer det ja pcp. Men shaderklokken endres ikke før på 661 eller 663MHz tror jeg. :p

Jeg fikk ivhertfall noe høyere score med core på 661Mhz. :)

 

Tror faktisk at shader er det man tjener mest på å klokke.

Ok, det har du da sikkert rett i, ville i grunn bare gjøre oppmerksom på prinsippet :) .

Altså at alt håp om høyere score er ikke nødvendigvis ute, selv om man har nådd grensen for core klokk. st0ff3r burde da kanskje teste 663Mhz (dersom ikke også kjerne går opp, slik at alt stopper der da :p )

På 663MHz går visst kjerne opp ja.

på 661 kjører shaderen høyere. :)

 

Her er forøvrig en tabell jeg har lett etter _lenge_ :

0-normal-8800gtx-core-shaders-table.png

Lenke til kommentar

Aah, takk skal dere ha! :) Skal prøve dette med bios i kveld og kommer med en oppdatering i morgen senest hvordan det gikk. Fant ikke alle de funksjonene som ble beskrevet om bios, men skal nok klare å finne det. Så skal jeg prøve å spore meg tilbake til det tråden faktisk handler om! Overklokking av skjermkortet !

 

Takk igjen ^^

 

Liten update:

 

Fant ut at CPU'en min ligger på hele 80 grader ved startup! Og en idle på 77! Shit!

Her må jeg gjøre noe.

Endret av akarno
Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Lagt til I dag, 20:32

På 663MHz går visst kjerne opp ja.

på 661 kjører shaderen høyere.

Ok, da er vel til tross for min optimisme, alt håp ute når det gjelder ATI Tool klokking i alle fall :p .

Men du har jo fortsatt muligheten for separat shader klokking med Rivatuner da, så det er fortsatt litt håp...

 

Sindre Aleksander

Her er forøvrig en tabell jeg har lett etter _lenge_ :

Ja, har sett det finnes noe slike tabeller, bla også i 8800-tråden til Simalarion. Men fint å få den her også.

He he, problemet er jo at de bare er for sånn "småklokking", jeg skulle gjerne hatt tabell som gikk litt lenger :cool:

 

Uansett, det er jo bare å ha monitoring i Rivatuner oppe mens man klokker, så står det jo der.

Lenke til kommentar
8800GTS @ 630/920 og Q6600 @ 2.6, og du får 12000 i 3DMark06? Bevis?

Fint du tonet ned skepsisen din litt, for det er da langt fra umulig at han har det. Jeg får nesten 13500 ved 24/7 settingen min; GTS 700/1100 Q6600@ 3,6Ghz

Tok for morro skyld et forsøk på 630/920 og 3,6Ghz og det ble over 12K (faktisk frekvens er 621/918)

 

115574.jpeg

 

akarno får jo stå for sin egen bevisførsel, men det er fint mulig ;)

Lenke til kommentar

Ahh, da må jeg beklage! Jeg *vet* i hvertfall at det var over 10000. Jeg så veldig raskt og savet ikke, så det er godt mulig jeg har helt feil. (det var 12000 som sto i hodet mitt når jeg skrev posten). Prøver ikke å skryte til meg noe som ikke går :p Skal klokke litt mer nå, så ser jeg hvor jeg ender opp - før jeg poster et screen av 3dmark scoren! :)

Endret av akarno
Lenke til kommentar

He he, så langt jeg har fått med meg har du for det meste "skrytt" av hvor elendig score du har :D , så jeg har ikke intrykk av at du vil skryte på deg noe.

Men som du skjønner, var det nok ikke 12K, annet en når du lukket øynene og drømte. (Det er altså tallet på skjermen man skal skrive inn her, ikke det man har i hodet... :tease: )

Lenke til kommentar

Hah, ja. Har vært skikkelig oppgitt frem til i dag.

 

Uansett, var nok ikke 12k ser jeg nå. Hoppet enda ett hakk videre opp, og her er i hvertfall det jeg kan bevise (og ikke drømmer ;))

 

Først føler jeg at jeg får PC for pengene! Ikke sånne jækla 6k i 3d mark og hakkende ut3

 

Edit: Glemte å ta med skjermkort klokk:

 

627/792 (glemte å stille minne tror jeg, eller det bugget seg og resettet? Veldig mulig den bare ble resettet.) prøve en til med det jeg skulle ha senere.

post-47511-1193342108_thumb.jpg

Endret av akarno
Lenke til kommentar
Fint du tonet ned skepsisen din litt

Slitsom dag på jobb, og fant ut det ble litt mye da jeg så på posten min for andre gang :p

 

Men jeg hadde rett ;)

He he, ja kjenner til det der av og til :blush:

Siden jeg har epostvarsel ser jeg som regel alt folk skriver før de tenker seg om, eller ting blir fjernet, men ja du hadde helt rett, og både jeg og akarno har vist tydeligvis drømt litt om tall, etter en lang dag... ;) '

 

Men nå får du jo fin score akarno, hva var det egentlig som løste problemene hos deg?

Lenke til kommentar

Det endte opp med at kjøleren faktisk ikke satt slik den skulle. Hørte litt i CPU delen av forumet og fikk streng beskjed om å sjekke kontakten mellom kjøler og CPU, noe som viste seg å være riktig. ;) Er veldig fornøyd med resultatet slik det er nå! Har en kompis som har 8800GTX (dog ikke overklokket) som nå har samme 3dmark score som meg!

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=851450&hl= <-- Hvordan jeg løste problemet.

Endret av akarno
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...