Gå til innhold

Post dine 8800 GTS OC her! Spørsmål tas her også!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte ett Club 3D 8800 GTS 320 mb. Kjører dønn stabilt på:

 

GPU: 575 mhz

Minne: 2172 mhz

 

Klarer å klokke minnet litt til, men kjører på den frekvensen før at alt skal være stabilt. Men synes CPU klokken min er alt for lavt. Noen tips?

 

Hvordan får man endre SHADER clock i Rivatuner 2.05? Har ikke den slideren der. Tips?

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

No har eg berre skumlese gjennom denne tråden, så eg bed om orsaking viss eg har oversett noko, men er det nokon her som har overklokka eit 8800 GTS i Windows Vista 64-bit? I så fall så er eg interessert i å få kontakt med dykk (gjerne på PM så me ikkje går alt for mykje bort frå emnet i tråden), ettersom eg har store problem med å få til å overklokke kortet mitt. Det hadde vore interessant å fått høyre litt om andre sine erfaringar, og kanskje fått nokon tips til korleis eg kan løyse dette. :)

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar
Kjøpte ett Club 3D 8800 GTS 320 mb. Kjører dønn stabilt på:

 

GPU: 575 mhz

Minne: 2172 mhz

 

Klarer å klokke minnet litt til, men kjører på den frekvensen før at alt skal være stabilt. Men synes CPU klokken min er alt for lavt. Noen tips?

 

Hvordan får man endre SHADER clock i Rivatuner 2.05? Har ikke den slideren der. Tips?

Med en av de nyeste driverne.

 

 

No har eg berre skumlese gjennom denne tråden, så eg bed om orsaking viss eg har oversett noko, men er det nokon her som har overklokka eit 8800 GTS i Windows Vista 64-bit? I så fall så er eg interessert i å få kontakt med dykk (gjerne på PM så me ikkje går alt for mykje bort frå emnet i tråden), ettersom eg har store problem med å få til å overklokke kortet mitt. Det hadde vore interessant å fått høyre litt om andre sine erfaringar, og kanskje fått nokon tips til korleis eg kan løyse dette. :)
Google RivaTuner og last ned.

 

 

Oi, er det mulig å klokke skjermkortet i nvidia kontrollpanelet også altså. :) Er jo en fin score det der, og bra klokk på skjermkortet. Blir ikke alt ganske varmt i en Shuttle, eller?
Mulig han bruker en gammel driver. Det fungerte før.
Lenke til kommentar

Hehe, regner med dere kjører XP (kommer automatisk i Vista), dette står info om i rivatuner releasenotes men regner med at dere bare ikke orker å lese gjennom.

1. Ha siste drivere (uansett om det er en beta)

2. Ha siste rivatuner

3. Gå inn i "Power User" fanen i Rivatuner

4. Trykk på plussen forran "RivaTuner / System"

5. Endre "NVAPIUsageBehavior" til 1

6. "Apply" "OK" Hurra: Egen shader slider med valg mellom linked eller ikke...:D

riva.bmp

post-132990-1192135558_thumb.jpg

Endret av elpea
Lenke til kommentar
Google RivaTuner og last ned.

He he... Det er nok ikkje fullt så enkelt! ;) Det er rett og slett det at kortet ikkje let seg overklokke i det heile teke. Eg får justert frekvensane opp, men får ikkje betre ytelse. Eg har prøvd nTune og RivaTuner, eg har prøvd forskjellige drivarversjonar, eg har posta på to-tre forum for å få hjelp, eg har vore i kontakt med XFX support og eg har til og med bytta inn kortet (på grunn av ein annan feil).

 

Eg skulle ynskje problemet mitt var så enkelt som at eg ikkje klarte å laste ned og bruke RivaTuner, men den gong ei... :) Det var difor eg fiska etter andre med 64-bit Vista og 8800 GTS-kort, for å høyre om det er fleire enn meg som har problem med dette.

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar

Garegaupa, har du prøvd å disable driver signature checking? Kreves for at Rivatuner skal fungere i Vista 64.

 

"Run command prompt as administator and type the following bcdedit.exe -set

loadoptions DDISABLE_INTEGRITY_CHECKS and then enter, should report

succesfull."

Lenke til kommentar

Har fått klokket kortet litt videre og kjører nå stabilt med:

 

Club3D 8800 GTS 320 MB

 

GPU 651 mhz

Shader Clock 1748 mhz

Mem 2220 mhz

 

Kjernen når 80 grader under load, men så er også kabinettet mitt noe dårlig ventilert. Vurderer å invistere i ett Lian Li kabinett med bedre kjøling.

Scoret 9999 3dmark 2006 under Vista Home Premium. Kan sikkert legge til 1000 poeng om jeg bytter til xp.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

har klokka litt jeg også:) MSI 8800gts oc 320mb stock kjøler,575/850 fra fabrikk.

 

siste klokk jeg prøvde og som funka kjempefint var 660/1000 i atitool. tempen lå på 84 grader etter stresstest :blush:

 

dette ble ingen rekord i 3dmark da den er med 650/1025 som ble 12358.

 

skal kose meg med dette i morgen, og kanskje poste noen skjermbilder hvis jeg ser at det er vits.

 

 

sitter med q6600, 2gb dominator 8500, asus p5kc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...