Gå til innhold

Post dine 8800 GTS OC her! Spørsmål tas her også!


Anbefalte innlegg

mye mulig, har ikke noen QX6850 så det kan jeg ikke si noe om, men den samlede preformancen blir i hvert fall slik...

Men hvis CPU score i 06 er såppas forskjellig så regner jeg med at det utnytter ekstra kjerner brukbart.

Hvis du sjekker Tom's Hardware's CPU 2007 Chart eller Anandtech's CPU tester ser du at i reel spillsammenheng blir forskjellen i FPS på veldig få prosenter...

Endret av elpea
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde å pushe kortet mitt litt lenger i dag, og det gikk faktisk et lite hakk til. Jeg fikk kjørt 3dMark06 på 675/1998 og fikk en score på 12.505. Jeg skulle gjerne postet en link, men ORBen er litt på trynet for øyeblikket.

 

edit: Nå fungerer ORB som normalt.

http://service.futuremark.com/compare?3dm06=3204626

post-39805-1191101501_thumb.jpg

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar

Litt over 9500 i 3dmark 06, instilingene er satt på quality.

E6600 @ 2,6ghz.

Inno3D g8800gts 640mb @ 600\1900mhz.

 

 

Bruker atitool.

Har prøvd å presse det opp til 700\2000 men PC-en bare henger seg....

Har enda til gode å få artifacts og temperaturen holder seg mellom 65-70.

 

Er det noe forskjell mellom rivatuner og atitool når det gjelder stabilitet?

Hvordan stiller man inn volten?

 

Er ny når det gjelder Nvidia, men når jeg hadde ati så kunne jeg stille på volt osv.

Har kun klokket med atitool.

 

Tnx for svar.

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Nei, tar det sakte men sikkert.

Er som jeg plutselig når ei sperre. Hatt det stabilt opp til 660\1900.

Men noe skjer når jeg går over det...

Synes bare det er merkelig at bilde er helt fint uten feil, temperaturen er grei.

Og det bare henger seg...

 

Når jeg klokket ati-kortet fikk jeg ihvertfall artifacts osv, presset jeg det mer så klikket det.

Ikke at alt er helt bra, men bare henger seg. :S

 

Har nettopp begynt å klokke kortet, fikk det for 2 dager siden.

Men kommer til å kjøre 600\1900 siden det er stabilt og temperaturen er grei...

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Klokket minne opp til 2000 og det virket stabilt.

Klokket core opp til 650mhz og fikk da feilmelding som sa at driveren ikke fungerte.

 

Kan det være driverproblemer som gjør at kortet ikke vil mer?

 

EDIT: Klokket til 631\2000mhz nå. Virker virker stabilt, men skal kjøre 3dmark for å se om ytelsen er noe bedre...

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Jeg kan enkelt få bedre score.

Har hatt cpuen oppi 3,8ghz, men måte gi opp pga temperatur. Så den er 2,6ghz nå...

Har stock kjøler som fungerer dårlig.

Så har potensiale. :p

 

Virker som minne på skjermkortet klarer mer, har det på 2100mhz nå uten feil og ok temperatur.

Men ser ikke ut som core lar seg klokke noe spesielt høyere...

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Har omsider klart å karre til meg ca 100 poeng til i 3DMark06, og har nå 14.251 poeng som min beste score.

 

108825.jpeg

 

Er 8800GTS 640MB, Q6600 (B3), P5K dlx, 3GB minne (4stk BallistiX PC8000).

Vannkjøling, og ingen mods.

 

741/1135 er satt med ATI Tool, dette gir i følge Rivatuner 729/1134 og shader 1728Mhz (i følge ATI tool er det 734Mhz core...)

 

Men er det bare meg, eller er det problemer med klokking med den siste Nvidia driveren for Vista 32? (163.69 WHQL)

Jeg får ikke klokket med verken Nvidia kontrollpanel, AtiTool, eller Rivatuner. Dvs det øker vel litt, men så detter det bare ned til ca 580Mhz var det vel, når jeg prøver å sette klokken.

Lenke til kommentar

Nice overklokk pcp160. Litt lav grafikkscore på 06 i forhold til den ekstreme frekvensen du kjører...

btw. hvis du ikke får klokket med verken kontrollpanel, AtiTool eller rivatuner, hva klokker du med?;) I nyeste rivatuner kan du sette maxfrekvens opp til 300% av standard, så det burde ikke være problemer å komme til grensa der;)

Lenke til kommentar

Ja det klokker absolutt bra dette kortet, jeg klokker med tankeoverføring... :ph34r:

 

He he nei, for benchmark og alle spill untatt FSX bruker jeg XP, og der har jeg ingen problemer med klokkingen. Men har Vista på samme maskin, og det er der jeg har fått dette problemet (la inn siste driver i dag). Jeg får dratt sliderne opp til ønsket frekvens, også i Ntune, men jeg får ikke lagret, eller satt klokken. Og det samme skjer altså med alle 3 programmene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...