Gå til innhold

Post dine 8800 GTS OC her! Spørsmål tas her også!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, takk for det elpea. :)

Det var i grunn bare det jeg lurte på også, om dette er et vanlig problem med Vista/163.69 WHQL. Hvis det ikke er det, skal jeg nok finne ut av det. :)

 

Vannkjøling er bra, og det er jeg er mest fornøyd med er 24/7 klokken 700/1100 med et minimum av støy. Jeg bruker jo heldekkende gpu blokk, men om du heller går for ren kjerneblokk kan det jo gjenbrukes, og dermed være en investering som varer litt. Cpu blokken på min Quad er den samme som jeg brukte på 3,0Ghz P4 i 2004.

Lenke til kommentar

har selv problemer med å få gpu-clock over 700mhz. Den låser seg med en gang jeg prøver så høyt. Om dette er pga at jeg da har dratt så mye som jeg kan ut av mitt stakkars skjermkort eller om det kan fikses med en firmware uppdate eller lignende vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Nå merket jeg noe helt på trynet! Jeg skulle prøve meg på 3D-Mark 05 her idag å da startet jeg å benche med mine 24/7 frekvenser (620/902) så satte jeg frekvensene til 650/1000 å da fikk jeg 100 mindre marks så satte jeg den til 670/1023 å da fikk jeg kun 12 000 med 24/7 instillingene fikk jeg 12 5xx marks. Noen som forstår seg på denne score'en?

Lenke til kommentar

Takk for erfaringer med Rivatuner ;) ,

Jeg har siste ATI-tool, men er ikke sikker på om jeg har siste Rivatuner, så får prøve den, eller legge inn driver på nytt, siden det ikke lot seg klokke i Nvidia kontrolpanelet heller er det kanskje noe som gikk litt galt ved oppdatering eller noe sånt.

 

@SirSalemonsen, jeg har ikke erfart det med 8800gts/3DMark06, men på mine tidligere Nvidia kort 6600GT/6800GT og 3DMark03/05 kunne jeg spesielt med 6800GT klokke langt forbi det som ga best score i 3DMark.

 

Høyeste score den gang var ved 473/1200 (14700 3DMark03). Mens en runde med 480/1250, ga like over 10K.

Så det virket rett og slett kortet som fusket uten at det crashet om jeg klokket for langt. Vet ikke om det kan være noe sånt som skjer hos deg, hvis alt annet er likt, og resultatet er konsekvent.

Lenke til kommentar
SirSalemonsen: Jeg har opplevd akkurat det samme med mitt GTS-kort :yes:

 

Minneklokk på 1975 gav meg mye høyere score enn når minnet var på 2050.

9614309[/snapback]

Skal prøve med 24/7 klokk på minnet mitt og en høyere klokk på GPU når jeg kommer hjem fra skolen idag, Håper det kun er minnet som gjør dette, ellers ikke blir det jo helt på trynet hvis en mye høyere klokk skal gi dåligere ytelse :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg kjørte en ny test i 3dmark06 identisk med den jeg kjørte litt lenger opp her. 9601629[/snapback]

 

Eneste forskjellen var at jeg brukte XP i stedet for Vista. Da ble det ca 750 poeng ekstra, og opp til 13262.

http://service.futuremark.com/compare?3dm06=3242568

 

Skulle ønske det var mulig å publisere flere resultater (uten å betale), slik at jeg hadde sluppet å strø rundt døde linker.

Lenke til kommentar
Jeg kjørte en ny test i 3dmark06 identisk med den jeg kjørte litt lenger opp her. 9601629[/snapback]

 

Eneste forskjellen var at jeg brukte XP i stedet for Vista. Da ble det ca 750 poeng ekstra, og opp til 13262.

http://service.futuremark.com/compare?3dm06=3242568

 

Skulle ønske det var mulig å publisere flere resultater (uten å betale), slik at jeg hadde sluppet å strø rundt døde linker.

9622907[/snapback]

bare legge ut screenshot det da ;) gi compare url om noen trenger/vil ha

Lenke til kommentar
Jeg kjørte en ny test i 3dmark06 identisk med den jeg kjørte litt lenger opp her. 9601629[/snapback]

 

Eneste forskjellen var at jeg brukte XP i stedet for Vista. Da ble det ca 750 poeng ekstra, og opp til 13262.

http://service.futuremark.com/compare?3dm06=3242568

 

Skulle ønske det var mulig å publisere flere resultater (uten å betale), slik at jeg hadde sluppet å strø rundt døde linker.

9622907[/snapback]

Oppdatert nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...