Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Grunnen til at fargen er som den er er at i utgangspunktet er Coca Cola grønt. Det finnes, i de vanlige ingrediensene i Coca Cola en veldig stor grad av deoxiriboukleisk syre (Deoxi Ribo Ucleic Acid) som gjør drikken farlig for mennesker. Tilførselen av den svarte kunstige fargen har gjort Coca Cola mye mer apetittvekkende, pluss at det har senka syrenivået såpass at det er menneskelig mulig å drikke det uten å nesten garanteres magesår.

Deoxyribonucleic acid? Også kjent som DNA? DNA er farlig for mennesker?

 

Du er tydeligvis veldig langt ute på jordet

 

Hm. Jeg sier ikke at jeg har rett. Jeg bare fant dette på nett, og tenkte ikke egentlig på å se så nøye etter akkurat hva det var jeg skrev. Men uansett er det snakk om en type syre det er for mye av naturlig i Coca Cola. Jeg feila svært her, men det godtar jeg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor mange nettsider finnes det?

Det finnes ikke noe tall på det fordi mange unike nettsider genereres automatisk for hver visning. I tiden før dynamiske nettsider (90-tallet) kunne man enkelt telle antall sider fordi alle var statiske.

 

Blir et TV-studio stående en hel sesong, eller settes det opp før hver nye innspilling?

Det varierer. Daglige sendinger som Hotell Cæsar, nyhetsstudio osv står nok hele tida, mens uke-sendinger som f.eks Newton og Nytt på Nytt settes nok bare opp etter behov.

 

Ps. Jeg husker ikke hvordan arbeidet henger sammen med Gibbs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at fargen er som den er er at i utgangspunktet er Coca Cola grønt. Det finnes, i de vanlige ingrediensene i Coca Cola en veldig stor grad av deoxiriboukleisk syre (Deoxi Ribo Ucleic Acid) som gjør drikken farlig for mennesker. Tilførselen av den svarte kunstige fargen har gjort Coca Cola mye mer apetittvekkende, pluss at det har senka syrenivået såpass at det er menneskelig mulig å drikke det uten å nesten garanteres magesår.

Deoxyribonucleic acid? Også kjent som DNA? DNA er farlig for mennesker?

 

Du er tydeligvis veldig langt ute på jordet

 

Hm. Jeg sier ikke at jeg har rett. Jeg bare fant dette på nett, og tenkte ikke egentlig på å se så nøye etter akkurat hva det var jeg skrev. Men uansett er det snakk om en type syre det er for mye av naturlig i Coca Cola. Jeg feila svært her, men det godtar jeg :)

 

Senka syrenivå? Cola ligger etter det jeg har sett på pH 2,6 - 2,7

 

 

Mye karbonsyre, fosforsyre og noen organiske syrer, men hvilke (i oppskriftene på wiki er jo både sitron, lime og kanel nevnt pluss mange andre komponenter) må man vel gjøre en grundig analyse for å finne ut av. DNA fra de organiske komponentene kan iallfall ikke gi utslag.

 

 

Lenke til kommentar
Hvor mange nettsider finnes det?

Per dags dato er det nesten 13,2 milliarder nettsider som er åpent tilgjengelige:

http://www.worldwidewebsize.com/

 

I tillegg kommer alle sidene som ligger skjult for det offentlige og som kun er tilgjengelige via innlogging.

 

Vanskelig å anslå nettstørrelse pga mye av nettet har såpass høy churn at man ved et crawl aldri vil kunne telle eksakt størrelse.

 

Google på sin side hevder å kunne indeksere ca tusen milliarder sider, uten å spesifisere dette nærmere.

 

Related: Siste side av internett

Lenke til kommentar
Hvor mange nettsider finnes det?

Per dags dato er det nesten 13,2 milliarder nettsider som er åpent tilgjengelige:

http://www.worldwidewebsize.com/

 

I tillegg kommer alle sidene som ligger skjult for det offentlige og som kun er tilgjengelige via innlogging.

 

Vanskelig å anslå nettstørrelse pga mye av nettet har såpass høy churn at man ved et crawl aldri vil kunne telle eksakt størrelse.

 

Google på sin side hevder å kunne indeksere ca tusen milliarder sider, uten å spesifisere dette nærmere.

 

Related: Siste side av internett

 

Men er dette individuelle sider, eller domener?

 

Edit: og kva var eigentleg spørsmålet? Om antal nettsider eller antal domener?

Endret av svelemoe
Lenke til kommentar

 

Hvor mange nettsider finnes det?

Per dags dato er det nesten 13,2 milliarder nettsider som er åpent tilgjengelige:

http://www.worldwidewebsize.com/

 

I tillegg kommer alle sidene som ligger skjult for det offentlige og som kun er tilgjengelige via innlogging.

 

 

Vanskelig å anslå nettstørrelse pga mye av nettet har såpass høy churn at man ved et crawl aldri vil kunne telle eksakt størrelse.

 

Google på sin side hevder å kunne indeksere ca tusen milliarder sider, uten å spesifisere dette nærmere.

 

Related: Siste side av internett

 

Men er dette individuelle sider, eller domener?

 

Edit: og kva var eigentleg spørsmålet? Om antal nettsider eller antal domener?

 

Om du leser kilden jeg lenket til, ser du at det dreier seg om unike URLer i Googles tilfelle, og "pages" i worldwidewebsizes tilfelle.

 

Jeg regner med at forskjellen består av at f.eks et enkeltstående bilde vil være en unik URL, mens en side godt kan inneholde flere bilder/elementer som ikke nødvendigvis klassifiseres som en side selv

Lenke til kommentar

Hvordan finner man ut seertall på TV-programmer og hvor nøyaktige er disse?

Et utvalg av den norske befolkningen har en boks under TV-en sin som registrerer hvem som ser på TV, og hva de ser på. Siden dette er ganske mange, og et representativt utvalg av den norske befolkning, så blir resultatene veldig nøyaktige.

 

Hvordan finner man ut seertall på TV-programmer og hvor nøyaktige er disse?

Et utvalg av den norske befolkningen har en boks under TV-en sin som registrerer hvem som ser på TV, og hva de ser på. Siden dette er ganske mange, og et representativt utvalg av den norske befolkning, så blir resultatene veldig nøyaktige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...