Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hehe, så det er slik ennå? Hørte om dette for kanskje 10 år siden, og da var det 1000 nordmenn som hadde en slik boks. Hvor mange har det idag? 1000 stykk er ikke imponerende spør du meg og langt ifra nøyaktig.

 

Jeg regner med du har noe statistisk teori for å bygge opp dine påstander om nøyaktighet?

 

AtW

 

Hvorfor trenger jeg en statistisk teori for å ha en formening om noe? Hvis du leser hva jeg skriver står det "spør du meg". Det er altså MIN egen mening. Spør jeg deg har du tydeligvis en helt annen mening og det skal du bare ha. Jeg går ikke rundt å har bakgrunnsteorier og grundig forskning over alt jeg mener. Jeg synes bare 1000 virker som et lavt tall i forhold til antall nordmenn.

 

Ellers lurer jeg fortsatt på hvor mange det er idag som har en slik boks. Er det fortsatt 1000 eller flere?

 

Du skrev "1000 er ikke imponerende spør du meg", og at det er "langt ifra nøyaktig", hvordan kan du uttale det siste om du ikke har noen som helst formening om nøyaktigheten? Du trenger ikke statistisk teori for å ha en formening om noe, poenget mitt er dog at du bør være forsiktig med å uttale deg så bastant om ting som du ikke har god nok bakgrunnskunnskap til å vite noe sikkert om.

 

AtW

 

Hvorfor bør jeg være forsiktig med å uttale meg om mine meninger og synspunkter? Jeg trenger ikke å sjekke opp i en dritt for å mene at 1000 er et lavt tall. Jeg vet hvor mange som bor i dette landet, og jeg har en formening om hvor mange som ser på TV. Du minner meg om enkelte her på forumet som drar fra tråd til tråd og leker politi. Jeg foreslår i stede at du kommer med noe angående saken, altså dine meninger, forskning rundt dette og teorier du har lest på i flere dager. Eventuelt svarer på det jeg faktisk spør om; nøyaktighet og antall bokser per idag.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor bør jeg være forsiktig med å uttale meg om mine meninger og synspunkter? Jeg trenger ikke å sjekke opp i en dritt for å mene at 1000 er et lavt tall. Jeg vet hvor mange som bor i dette landet, og jeg har en formening om hvor mange som ser på TV. Du minner meg om enkelte her på forumet som drar fra tråd til tråd og leker politi. Jeg foreslår i stede at du kommer med noe angående saken, altså dine meninger, forskning rundt dette og teorier du har lest på i flere dager. Eventuelt svarer på det jeg faktisk spør om; nøyaktighet og antall bokser per idag.

 

Fordi det er klokt av deg Selvfølgelig kan du om du selv velger å gjøre det kjøre på å mene og uttale deg skråsikkert om ting du vet lite om. Det er i utgangspunktet ingen lov mot det. Men særlig lurt er det ikke. Det er en sikker og god måte å bli dårligere til å lære og tilegne seg kunnskap på.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hvorfor bør jeg være forsiktig med å uttale meg om mine meninger og synspunkter? Jeg trenger ikke å sjekke opp i en dritt for å mene at 1000 er et lavt tall. Jeg vet hvor mange som bor i dette landet, og jeg har en formening om hvor mange som ser på TV. Du minner meg om enkelte her på forumet som drar fra tråd til tråd og leker politi. Jeg foreslår i stede at du kommer med noe angående saken, altså dine meninger, forskning rundt dette og teorier du har lest på i flere dager. Eventuelt svarer på det jeg faktisk spør om; nøyaktighet og antall bokser per idag.

 

Fordi det er klokt av deg Selvfølgelig kan du om du selv velger å gjøre det kjøre på å mene og uttale deg skråsikkert om ting du vet lite om. Det er i utgangspunktet ingen lov mot det. Men særlig lurt er det ikke. Det er en sikker og god måte å bli dårligere til å lære og tilegne seg kunnskap på.

 

AtW

 

Nei, det er vel bedre å rave rundt på forumet å si at folk har feil og burde holde kjeft i steden for å faktisk komme med noe saklig rundt temaet jeg spør om. Selvfølgelig er jeg skråsikker i mine EGNE meninger og synspunkter. Om de er korrekt er noe helt annet.

Lenke til kommentar

Hvorfor bør jeg være forsiktig med å uttale meg om mine meninger og synspunkter? Jeg trenger ikke å sjekke opp i en dritt for å mene at 1000 er et lavt tall. Jeg vet hvor mange som bor i dette landet, og jeg har en formening om hvor mange som ser på TV. Du minner meg om enkelte her på forumet som drar fra tråd til tråd og leker politi. Jeg foreslår i stede at du kommer med noe angående saken, altså dine meninger, forskning rundt dette og teorier du har lest på i flere dager. Eventuelt svarer på det jeg faktisk spør om; nøyaktighet og antall bokser per idag.

Du viser bare at du ikke vet noe. Du er en av de typiske tullingene uten kunnskap som mener noe og bare ignorer det andre sier.

1000 er et representativt antall, har ingenting å gjøre med om at 1000 er et "lite" tall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1000 husstander, med ca. 2300 personer i målgruppen 12 år og eldre er medregnet.

 

Her er noen linker for nøyere gjennomgang, i tilfelle noen skulle lure:

 

http://www.tns-gallup.no/?aid=9073694

http://www.tv2.no/omtv2/annonsere/slik-maales-seerantallet-paa-tv-1653538.html

http://freak.no/forum/archive/index.php/t-24555.html

 

Jeg ser forøvrig ikke poenget med å krangle om dette, det er åpenbart at TNS Gallup mener at 1000 husstander er nok til å gi et representativt bilde, og de har lang erfaring med dette arbeidet. Men for all del, noen som er bevandret i statistikk og matematisk sannsynlighet kan sikkert gi et klarere svar. Jeg har i det minste ingen grunn til å betvile tallene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor bør jeg være forsiktig med å uttale meg om mine meninger og synspunkter? Jeg trenger ikke å sjekke opp i en dritt for å mene at 1000 er et lavt tall. Jeg vet hvor mange som bor i dette landet, og jeg har en formening om hvor mange som ser på TV. Du minner meg om enkelte her på forumet som drar fra tråd til tråd og leker politi. Jeg foreslår i stede at du kommer med noe angående saken, altså dine meninger, forskning rundt dette og teorier du har lest på i flere dager. Eventuelt svarer på det jeg faktisk spør om; nøyaktighet og antall bokser per idag.

Du viser bare at du ikke vet noe. Du er en av de typiske tullingene uten kunnskap som mener noe og bare ignorer det andre sier.

1000 er et representativt antall, har ingenting å gjøre med om at 1000 er et "lite" tall.

 

Du vet i alle fall mye (bank i bordet) og jeg ønsker med dette å takke deg for all den nyttige informasjonen du nettopp delte med meg på lik linje med alle andre utenom ChaosPredicted. Jeg regner med jeg vil se mye til deg fremover her i denne tråden da du har veldig mye kunnskap å komme med og nyttig informasjon.

Lenke til kommentar

Ah, deilig, nok en person som vil hive seg med. Da kan jeg stille et spørsmål direkte til deg siden du er inne på dette og vet at det holder med 1000: Hvorfor holder det med 1000 og hvor nøyaktig er det? Altså hvis de sier at 500.000 så på Hotell Cæsar episode 299 hvor stort avvik kan man forvente? +- 10.0000? 50.000? 100.000? Venter spent på svar.

 

Edit: Leif

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...