Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Postet mitt følgende innlegg som en egen tråd.

 

Først; Youtube's bandbredde fascinerer meg.

 

Som mange andre opplever jeg at jeg youtube ikke greier å levere en god nok båndbredde på kveldstid. På natta og dagen er dette psoblemet ikke tilstede. Dette vil jeg tro er grunnet et høyt antall nedlastninger samtidig og at de har dedikerte servere i Europa.

For to år siden leste jeg at YT har en regning på ca 30.000.000kr i måneden for sin båndbredde.

 

Er det noen her som har andre fakte ang dette temaet? evt linker til artikkeler som omhandler dette temaet.

Det stemmer ikke, YouTube betaler ca 0,- pr måned for båndbredde

Forklar.

Lenke til kommentar

Hvorfor står det "Ett minutt siden" når det bare er noen sekunder siden jeg skrev dette innlegget?

Antagelig fordi hele data-basen jobber med minutter og timer, ikke sekunder.

Det står aldri hvilke sekund noe ble postet heller.

 

Så, om man glemmer sekunder og kun tenker minutter, så blir valget enten "nå" eller "Ett minutt siden"

"Ett minutt siden" stemmer da mye mer enn "nå".

 

Optimalt sett burde det stått "X sekunder siden", evt "X minutter og X sekunder siden", men dette tar antagelig en del kapasitet fra serverene, og de har nok å gjøre fra før...

Lenke til kommentar

Postet mitt følgende innlegg som en egen tråd.

 

Først; Youtube's bandbredde fascinerer meg.

 

Som mange andre opplever jeg at jeg youtube ikke greier å levere en god nok båndbredde på kveldstid. På natta og dagen er dette psoblemet ikke tilstede. Dette vil jeg tro er grunnet et høyt antall nedlastninger samtidig og at de har dedikerte servere i Europa.

For to år siden leste jeg at YT har en regning på ca 30.000.000kr i måneden for sin båndbredde.

 

Er det noen her som har andre fakte ang dette temaet? evt linker til artikkeler som omhandler dette temaet.

Det stemmer ikke, YouTube betaler ca 0,- pr måned for båndbredde

Forklar.

Glemte så klart link :blush:

http://www.wired.com/epicenter/2009/10/youtube-bandwidth/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Blir ungdomspolitikere lært opp til hva de skal si av moderpartiet?

 

 

I FpU blir de ihvertfall det...

 

Partiene som kaller de rasister virker ikke helt skolert, hvis det er det moderpartiet lærer de, så blir jeg litt redd. :ermm:

Hvis det er deres inntrykk av FrP har de bommet stygt, "rasistene" i FrP er ute av partiet for lengst (sikker noen grinebitere igjen), at FrP er rasister er noe som tilhører fortiden.

 

Synes forøvrig ikke at mer kontrollert innvandring og integrering er så dumt, jeg :yes:

Lenke til kommentar

Hvordan har det seg, at det er ca 55/45 % antall gutter/jenter på denne jorden? Hvordan klarer kroppene våres å sammkjøre noe slikt?

Hvorfor har vi flere gutter enn jenter på jorden? (den eneste forståelige forklaringen jeg har fått på det, er at gutter tar mere risikoer, og flere dør i tidlig alder.

 

Så det er spørsmål 1 jeg virkelig lurer på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...