Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Er falafel sunt? Det er jo vegetarisk, og erstatter kjøttet i en rett som ellers er identisk med kebab.

Men falafel er jo kokt i olje... Hvor mye av dette fettet henger igjen på falafelkulene når man eter det? Det er vel neppe helsekost, akkurat?

 

Hva kan man spise som er sunt, når man er avhengig av å spise på restaurant i Oslo hele tiden?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan ringe 112 uten sim-kort i telefonen din, og med tomt kontantkort.

Jeg tror det betyr at selv om du har sim-kort og penger på kortet, så er det fortsatt gratis.

Jeg vet ikke med 113 og 110. Du må ha sim-kort for å ringe alt annet enn 112, men om det koster noe vet jeg ikke.

Nødnummerne er gratis. Tenk på en gitt situasjon, hvor en bevistløs person trenger hjelp. Da er det helt ulogisk og meningsløst at kontakten til 113 skulle bli kuttet fordi han som ringte ikke hadde mer penger på kontantkortet. Årsaken til at du kun kan ringe 112, 911 mm, men ikke 110 og 113 er at sistnevnte ikke er internasjonale nødnummer. Telefonene er programert for å alltid fungere med de internasjonale, men det er ikke noe slikt for de nasjonale.

 

Den eneste forskjellen mellom de tre nasjonale er at på 113 sitter folk som har en del peiling på helse og personskader. Dette kan naturlig nok være livreddende når det står om sekunder. De to andre har ikke dette.

Endret av grizzlyx
Lenke til kommentar
Hvor mange ganger blunker man om dagen? ca?

Omtrent 15000 ganger ifølge wikipedia-linken. Men på øye-reklamen på tv så sier de 30000 ganger, så det kommer ann på om du blinker 10 eller 20 ganger i minuttet.

De har sikkert spurt leder i politiets fellesforbund Arne Johannesen hvor ofte han blunker.

180px-Arne_Johannessen.jpg

Han blunker sikkert mer enn dobbelt så mye som vanlige folk.

Lenke til kommentar
Hvor mange ganger blunker man om dagen? ca?

Omtrent 15000 ganger ifølge wikipedia-linken. Men på øye-reklamen på tv så sier de 30000 ganger, så det kommer ann på om du blinker 10 eller 20 ganger i minuttet.

Du mener vel 15 eller 30? Vi må vel få lov til å sove litt om natten også, så 7 timers konstant lukkøye i døgnet må regnes med her. :p

 

EDIT: Du tok vel 10 ganger i minuttet og bare ganget opp med 24 timer. Det er bare sant om man har svært alvorlige søvnproblemer. :p I praksis vil det være noe sånt som 10 000 ganger i døgnet.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Om ein er forkjølt og har feber, tett nase og småvondt i halsen, er det da smart å ete ibux/paracet eller unngå å ete ibux/paracet?

 

Tenkjer no på at ein skal raskast mogleg bli frisk.

Lenke til kommentar
Og da lurer jeg på en ting til:

Hvordan kan folkene i 177 og 1881 vite ALT?

Sitter de der med Google og Gule Sider?

 

Mange av reklamene viser jo at de svarer på alt mulig, som om Sinatra lever eller ikke. Er det meningen at man skal kunne spørre om sånt, eller bare overdriver de?

 

Da jeg misset toget fra Asker til Kristiansand pga. at lokalen var forsinka, kunne ingen av dem svare på hvordan jeg skulle komme meg dit, enda det gikk en bussrute fra Drammen.

 

Den reklamen er ganske misvisende egentlig.

Jobber som postbud, og brukte 1881 3 ganger på samme dag, men ingen kunne gi meg svaret på hvilket hus jeg skulle til(hadde et par pakker som skulle leveres).

 

Fett og salt er usunt, ihvertfall i store mengder.

 

Mener du da alt fett?

 

Tilogmed flerumettet?

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Om ein er forkjølt og har feber, tett nase og småvondt i halsen, er det da smart å ete ibux/paracet eller unngå å ete ibux/paracet?

 

Tenkjer no på at ein skal raskast mogleg bli frisk.

 

Ikke at jeg er noe medisinsk geni, men ingen av delene gjør sykdommen din lengre vil jeg tro. Ibuprofen i IBUX er jo også betennelsestempende og skal redusere feber, så jeg ville helller brukt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...