Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Sist jeg var på en hytte med solcellepaneler, var det en svart/hvitt CRT-TV, og vi så Fredrikssons Fabrikk på NRK1.

 

Minnene... :love:

 

Jeg spør fordi jeg har strøm nok på hytta, men en båt som ikke har annet ennn diesel power...

Min gamle 5" CRT uten farger virker ikke lengere nå som de spinchterne har slått av det analoge bakkenettet...

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan og skru ned lysstyrken og spare strøm på en lcd-tv.

 

Vanlige tv-er er utrolig lite effektive sammenlignet med lcd-tv-er på samme størrelse med samme lysstyrke.

 

Holder forresten med DC-DC-strømforsyning og du kan bruke en vanlig 12v-tv uten at den tar kveld. Uten en slik så varierer spenningen for mye og den er for høy til at det går bra.

Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg sjekke torrents før jeg laster dem ned?

 

Hjelper ikke mye med kommentarene når noen sier de har funnet trojaner, mens andre sier det er bullshit:(

Du er nødt til å laste ned før du kan scanne med antivirus.

 

Fan:(

 

Skulle gjennoppta Age of empires 2 karieren, helt til disken så ut som noen hadde pusset den med sandpapir :cry:

 

Det er så surt hvis det skulle være en trojaner, så helvetes me styr antivir, combofix og alt det helvete der :realmad:

Lenke til kommentar
Fan:(

 

Skulle gjennoppta Age of empires 2 karieren, helt til disken så ut som noen hadde pusset den med sandpapir :cry:

 

Det er så surt hvis det skulle være en trojaner, så helvetes me styr antivir, combofix og alt det helvete der :realmad:

Det er da ikke verre enn å skanne etter malware før du kjører noe av det du har lastet ned.

Lenke til kommentar
Fan:(

 

Skulle gjennoppta Age of empires 2 karieren, helt til disken så ut som noen hadde pusset den med sandpapir :cry:

 

Det er så surt hvis det skulle være en trojaner, så helvetes me styr antivir, combofix og alt det helvete der :realmad:

Det er da ikke verre enn å skanne etter malware før du kjører noe av det du har lastet ned.

 

Nice;), viste bare ikke om når det først var lastet ned, at det var for sent.....

 

Takker.

Lenke til kommentar
Hva er spenning, sånn rent fysisk?

 

Sånn jeg har forstått er spenning hvor fort elektronene beveger seg gjennom strømføreren

Du beskriver strøm.

Spenning kan sammenlignes med trykkforskjell, men det er snakk om forskjell i elektrisk ladning.

I et fly på 30000 fot er trykket på utsiden mye lavere enn på innsiden (spenning). Slår du hull på vinduet vil trykket utjevne seg (strøm)

Lenke til kommentar

Er en powerball (sånn treningsgyroskop) laget av noe spesiell plast? Jeg regnet nemlig på det, og de beste klarer 15 000 RPM over lengre tid , og da er sentripetalakselerasjonen på over 7500 G, altså 7500 ganger sterkere enn tyngdekraften, noe jeg syntes var litt ekstremt.

 

12 000 RPM = 200 RPS

radius er ca. 3 cm

 

http://www46.wolframalpha.com/input/?i=150...M%2C+radius+3cm

 

 

s

 

s^2=7731 G

 

Endret av Zeke
Lenke til kommentar
Er en powerball (sånn treningsgyroskop) laget av noe spesiell plast? Jeg regnet nemlig på det, og de beste klarer 15 000 RPM over lengre tid , og da er sentripetalakselerasjonen på over 7500 G, altså 7500 ganger sterkere enn tyngdekraften, noe jeg syntes var litt ekstremt.

 

12 000 RPM = 200 RPS

radius er ca. 3 cm

 

http://www46.wolframalpha.com/input/?i=150...M%2C+radius+3cm

 

 

s

 

s^2=7731 G

Hvor mye veier loddet i en powerball?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...