Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Hvorfor betaler vi lisens på tv og ikke antennen når det er den man må ha for å se nrk?

9148761[/snapback]

Lykke til med å se TV med en antenne (og uten noe annet utstyr) :whistle::p

 

Lisensen er koblet til TV-tuneren da det var* den ene delen som skiller utstyr som kan se TV fra annet utstyr som f.eks PC-skjermer. Når jeg sier "var" så er det fordi man nå kan se TV uten å bruke TV-tuner hvis man ser på nett-TV. Loven om TV-lisens er gammel og det er politisk tvil om hvordan den skal utformes i framtida.

 

Hva er den sterkeste snusen som er å få kjøpt? Eventuelt en side med rangering. Tenker ikke bare på Norge men i "verden". Hvilke land er det egentlig som har lov til å selge snus?

9148906[/snapback]

Denne "ferdigsnusen" er ganske sterk. :whistle:

wasabi.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et nytt spørsmål fra meg for de som etterlyser noe å svare på :)

Når er optimal innhøstingstid for rabarbra med tanke på størrelse?

 

De skal brukes til syltetøy.

 

Redigert til ære for co2: Det ser ut som en larve. Kanskje det er en sommerfugllarve? Hvor liten er den?

Lenke til kommentar
Et nytt spørsmål fra meg for de som etterlyser noe å svare på :)

Når er optimal innhøstingstid for rabarbra med tanke på størrelse?

 

De skal brukes til syltetøy.

 

9150532[/snapback]

Omtrent nå, den er vel "best" (om du kan kalle den det :yucky:) på sommeren, gjerne litt før St.Hans. Vi har aaaaltfor mye av den der shiten, skjønner ikke at du gidder lage syltetøy av det engang, det er jo så fælt :yucky:

 

men lykke til med syltetøylaginga av det oppgulpet der :thumbup:

Lenke til kommentar
Omtrent nå, den er vel "best" (om du kan kalle den det :yucky:) på sommeren, gjerne litt før St.Hans. Vi har aaaaltfor mye av den der shiten, skjønner ikke at du gidder lage syltetøy av det engang, det er jo så fælt  :yucky:

 

men lykke til med syltetøylaginga av det oppgulpet der :thumbup:

9150715[/snapback]

Pff, rabarbra med sukker på! :love:

Lenke til kommentar
Hvor mye promille vil en cider (4.5%) gi for en mann på ca 80 kg?

9151319[/snapback]

 

Det beste er nok å prøve seg litt fram. Drikk 3 halvlitere om du ikke har erfaring med det fra før, om du skal på byen etterpå. Ellers klarer du sikkert 6 i løpet av en kveld, om dere holder på en 5-6 timer. Promille er nokså individuelt, en god regel er å stoppe å drikke når ting begynner å bli bra. Du kommer antakelig til å drikke deg snydens på 10 ulike måter før du finner ut det, lykke til ;)

 

Tune in på 8000 folkens, jeg spiller. Fordi det er så sent, tyr jeg til litt skitten reklame her.

Lenke til kommentar
Noen som har en forklaring på hvordan minibank/div. kortautomater vet at kortet står feil hvis man ikke setter det inn feil vei (f.eks. magnetstripe oppe) ?

9151723[/snapback]

 

Hvis kort i sprekk og null lesbar informasjon, send melding om at kortinnehaveren bør skjerpe seg?

Lenke til kommentar
Hvor fort er det mulig for et menneske å bevege seg i fri luft uten å dø hvis det er uten noen slags for beskytning, men hvis det hadde vært mulig å puste?

9139314[/snapback]

Sikkert rundt marsjhastighet for moderne rutefly: 900 km/t.

 

Tyskerne gjorde noen makabre forsøk på dette området under andre verdenskrig med jøder som forsøkspersoner. De plasserte jøder på vingen til et militært fly, en av gangen, og fant ut hvilke hastigheter de overlevde og ikke overlevde. Jeg så noen videoklipp fra forsøkene i en dokumentar om andre verdenskrig en gang.

9139446[/snapback]

 

Hva er det som skjer med kroppen når den blir utsatt for noe sånt?

Lenke til kommentar

Nrjey: Hva er det som skjer med kroppen når den blir utsatt for noe sånt?

De som døde døde vist av kvelning. Det er ikke så lett å puste i 900 km/t motvind. Men før de døde så kunne de få andre problemer som at man ikke fikk lukket øynene og ører, kinn, og hud generelt blafret som bare juling.

 

Takk for svar dabear. Rabarbrasyltetøy er jo så nam nam og så enkelt å lage. :)

Lenke til kommentar
En ting jeg alltid har lurt på er om en person er i stand til å kvele seg selv til døde? Eller om hjernen rett og slett stopper deg.

Noen sier man klarer det, andre sier man ikke klarer det. Noen som vet det?

9156298[/snapback]

Med berre henda? Då vil du nok besvime lenge før du blir skikkeleg kvelt. Og når du har besvimt er det vanskeleg å kvele seg sjølv ;) Men du kan lage ei "strammeløkke" av tau som du trer over hovudet, og så strammer du til du besvimer, og då vil framleis løkka vere stram og du vil etter ei lita stund dø.

Lenke til kommentar
Med berre henda? Då vil du nok besvime lenge før du blir skikkeleg kvelt. Og når du har besvimt er det vanskeleg å kvele seg sjølv ;) Men du kan lage ei "strammeløkke" av tau som du trer over hovudet, og så strammer du til du besvimer, og då vil framleis løkka vere stram og du vil etter ei lita stund dø.

9156338[/snapback]

Tenkte bare med henda ja. Trodde også man besvimer først, men er noen som står på sitt med at man klarer det, så bare lurte på om noen visste det her ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...