Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Må bli ett ekorn da.

 

Nytt spm:

 

Tannkremen med 3 farger - Hvordan er det mulig at stripene kommer ut på rett måte, selv om man klemmer og moser tuben først?

Eller den store staken for den saks skyld.

Har hørt at det finnes en dokumentar om det der, men har ikke funnet den.

9159296[/snapback]

 

Det har jeg aldri tenkt på. Genialt spørsmål. De fargene kommer jo alltid "riktig" ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må bli ett ekorn da.

 

Nytt spm:

 

Tannkremen med 3 farger - Hvordan er det mulig at stripene kommer ut på rett måte, selv om man klemmer og moser tuben først?

Eller den store staken for den saks skyld.

Har hørt at det finnes en dokumentar om det der, men har ikke funnet den.

9159296[/snapback]

 

 

Kanskje hver farge ligger separat fra de andre fargene. Altså en slags skillevegg mellom hver farge. Ikke nødvendigvis av plast, men av skumgummi er lignende material.

 

Men for the record, moser man tuben så blir de mikset.

Lenke til kommentar
Har allerede fått vite hvordan alkohol blir tatt opp i blodet(takk til aspic :)), men hva er det som gjør at vi bir beruset av det? Hvordan virker det på hjernen osv.

9161575[/snapback]

Jeg har blitt forklart at hjernecellene "sovner" litt, men det høres litt ekelt ut.

 

edit, ikke ekkelt (med skrivefeil), men enkelt.

 

QUOTE(Konnis @ 27/07-2007 : 22:10)

Hvis man sitter i et fly, i vanlig høyde (ca. 32000 fot), og spytter ut, hvor lang tid tar det før spyttklysa når bakken? Hvis vi sier det er vindstille og ingen andre faktorer som spiller inn.

*

 

 

 

Hvor tung klysa er har kanskje noe å si?

 

Har det egentlig det?

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar
Har allerede fått vite hvordan alkohol blir tatt opp i blodet(takk til aspic :)), men hva er det som gjør at vi bir beruset av det? Hvordan virker det på hjernen osv.

9161575[/snapback]

Jeg har blitt forklart at hjernecellene "sovner" litt, men det høres litt ekelt ut.

 

9161704[/snapback]

 

 

Nope!

 

Fikk vite det på "Kroppen min"(Program på nrk) at det var vesken i sneglehuset som ble forandret(eller iallefall noe i sneglehuset).

Lenke til kommentar
Må bli ett ekorn da.

 

Nytt spm:

 

Tannkremen med 3 farger - Hvordan er det mulig at stripene kommer ut på rett måte, selv om man klemmer og moser tuben først?

Eller den store staken for den saks skyld.

Har hørt at det finnes en dokumentar om det der, men har ikke funnet den.

9159296[/snapback]

Det viste de på Discovery. I serien 'How do they do it' eller noe. Men husker ikke hvordan de fikk det til. Utrolig fet serie.

Lenke til kommentar
Er det oksygenet som får oss mennesker til å råtne og eldres?

Hadde en diskusjon med en eller annen om det en gang men jeg husker ikke helt hva en kom fram til.

9164350[/snapback]

Det er vel på en måte det. Bakteriene, soppene og hva det måtte være trenger oksygen for å spise deg opp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Tror det er sånn at personen i utlandet betaler for alt.

9163491[/snapback]

Trur eg kan bekrefte det. 200 kr ble grilla når eg var i Sverige uten at eg ringte. Var berre foreldra mine som rang meg

Lenke til kommentar

Går det an å drikke og drikke, helt til du står og pisser, mens du drikker? Så du kan fortsette evig på en måte? Du drikker, lengre nede forsvinner det ut igjen?

 

Edit: Høres nesten ut som jeg snakker om å drikke piss, dette er IKKE tilfellet :p

Endret av rublings
Lenke til kommentar

Jeg kan tenke meg at de har et slags kjemikalie mellom hver "fantastisk flotte farge", som holder det atskilt. Det ligger slik helt fram til eeh "tube...enden", så det ikke blir blanda sammen lenger inn.

 

Her er en smakfull illustrasjon:

 

EDIT: Rublings:

 

Tja. Det er jo begrenset hvor mye plass til vann du har i magen da.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Sett at x = vann og y = mengde vann, vil x/y forekomme i en triangulær osmosering, som sett i Millikers Lov. Det vil tilsi at mengde vann vil overstige kapasiteten til magesekken. Vannet vil ikke bli gjort om til urin (fagspråk: urinirert) før magesekken er full, slik dr. Felderstein viste med en enkel formel:

 

x = vann

 

y = vannkapasitet

 

z = ratio vann blir omgjort til urin.

 

Hvor x = ∞

 

y = (ca.) 2 liter.

 

z = fire ml.

 

Altså, du vil kunne drikke i nøyaktig 34 minutter før klokka er tom for batteri.

 

Ok. Jeg aner ikke. Lurer litt på dette selv, egentlig... :hmm:

 

Noen ting bare popper opp i hodet innimellom! :wee:

 

Binko.

 

EDIT 2: Men tror ikke egentlig det vil gå, fordi magesekken er ikke så stor! ^^

post-116754-1185672443_thumb.jpg

Endret av Binko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...