Gå til innhold

Erfaringer med Acer Aspire 5920G


Anbefalte innlegg

Noen som vet om xp pro kan installeres på denne 5920G??

9289043[/snapback]

 

JA, det er klart men du får det ikke med pcen, så vidt jeg vet selges den bare med Vista Home Premium/Basic, vet ikke om det er OEM.

9290306[/snapback]

 

okai,men hvor skaffes drivere da? Ikke på acer support !!

9296657[/snapback]

Om du skal ha XP, så kan du allikevel bruke en god del av de samme driverne som man bruker i Vista. Forskjellen er bare at driverne der er Vista-kompatibel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet om xp pro kan installeres på denne 5920G??

9289043[/snapback]

 

JA, det er klart men du får det ikke med pcen, så vidt jeg vet selges den bare med Vista Home Premium/Basic, vet ikke om det er OEM.

9290306[/snapback]

 

okai,men hvor skaffes drivere da? Ikke på acer support !!

9296657[/snapback]

Om du skal ha XP, så kan du allikevel bruke en god del av de samme driverne som man bruker i Vista. Forskjellen er bare at driverne der er Vista-kompatibel.

9298851[/snapback]

 

Visst man skal installere Windows XP så må man slå av Turbo Memory, det er bare det at jeg vet ikke hvordan man gjør det på denne. Men på Multicom IFL90+ så kan man skru den av i Bios under navnet ASCI elns, husker ikke helt, gjorde det for en kompis da han skulle installere XP.

Noen som vet hvordan man skrur den av på Acer?

Lenke til kommentar

kan noen fortelle meg hva han som testet pcen i hardware.no mente med at den ikke kunne være med på reiser osv.

planlegger og ta pcen jeg skal ha med på reiser og pc. Er det slik at den ikke tåler slag? Er det slik at hvis jeg behandler den fint går det bra? Hva er det som gjør en bærbar pc lite forenelig med reiser?!

Leste han kunne trykke fingeren langt inn i skjermen, hva har det å si for pcen som "reisekamerat" ?:S

Lenke til kommentar
Jeg bestiller to slike nå. men hvor lang tid tar det ca før jeg får de?

 

EDIT:Leif

9316215[/snapback]

 

Det kommer nok helt ann på hvor du bestiller fra, hvor den skal; og om de har på lager. Jeg bestilte fra mpx.no (de hadde på lager) på onsdag, og får den mest sannsynlig i morgen.

Lenke til kommentar
Er dette den beste dataen (Bærbare) man får for 11k...? (10,5k :thumbup: )

9316687[/snapback]

 

du har jo sterke konkurrenter i Compal IFL90, Zepto 6625 og Dell Inspiron 1520, ingen tar Acer'en på batteritid, men byggekvaliteten på Acer-maskinen var visstnok så som så, hw.no's tester var i hvertfall ikke imponert.

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at Acer, Compal, Zepto og Dell skuffer stort sett like mye i byggekvalitet hvis man skal se veldig negativt på det. Compal og Zepto har dårligere byggekvalitet på tastaturene, se hva folk skriver. Zepto har jeg erfaring med, og tastaturene på disse maskinene er mye dårligere enn hva Acer, Compal og Dell leverer på sine maskiner.

 

Tror ikke man skal slakte Acer så mye. Les Compal og Zepto tråden, jeg er glad jeg ikke valgte noen av disse.

Eneste produsenten av de jeg har nevnt som jeg vil sette på sidelinja til Acer, er Dell. Dell har jeg gode erfaringer med.

Lenke til kommentar
Er dette den beste dataen (Bærbare) man får for 11k...? (10,5k :thumbup: )

9316687[/snapback]

 

du har jo sterke konkurrenter i Compal IFL90, Zepto 6625 og Dell Inspiron 1520, ingen tar Acer'en på batteritid, men byggekvaliteten på Acer-maskinen var visstnok så som så, hw.no's tester var i hvertfall ikke imponert.

9316759[/snapback]

 

Dell har enormt lang leveringstid for tiden, så det er utelukket, og både Zepto og Compal er en del dyrer med tilsvarende spesifikasjoner... Jeg har nå så å si bestemt meg for aceren, så den bestilles sikkert iløpet av kvelden/morgendagen! :thumbup: Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Nå skal det sies at Acer, Compal, Zepto og Dell skuffer stort sett like mye i byggekvalitet hvis man skal se veldig negativt på det.

9317332[/snapback]

 

hw.no har testet både 5920G og IFL90+, og i den grad man kan anta at testeren er fullstendig objektiv, fikk ikke IFL90+ på langt nær så mye negativ omtale for byggekvalitet som Acer.

 

Maskinen virker ganske godt satt sammen. Man må presse forholdsvis hardt for å se variasjoner i skjermbildet. Det er også få områder på selve kabinettet som gir etter for trykk. Tastaturet holder en ganske god kvalitet som ikke gir fra seg noe særlig lyd når man skriver. Det er et par områder på tastaturet som gir etter mer enn det vi ønsker. Dette gjelder spesielt den øvre delen av tastaturet fra knappene 5 til og med backspace-knappen.

Hele Testen

 

Aspire 5920G er ikke verdens mest solide maskin. Skjermlokket gir forholdsvis lett etter for trykk, og tastaturet kunne også vært fastere. Det er bare i ytterkant av tastaturet det ikke gir mer etter enn ønskelig. Maskinen er med andre ord ikke laget for et liv på veien.

Hele Testen

Endret av ventle
Lenke til kommentar
Det der med at skjermlokket på 5920G gir lett etter for trykk må være overdrevet, sitter og trykker hardt på lokket og ser ikke antydning til forvrengning på skjermen.

9317547[/snapback]

 

Akkurat det samme her.

 

Om testene er helt objektive som ventle sier, er jeg ikke sikker på etter å ha lest noen tester. Hardware er en av de siste jeg leser tester hos når jeg er på utkikk etter noe.

Noe blir negativt på en maskin eller et produkt, men er det likt på et annet fra en annen produsent så er det ekstremt negativt.

Det er jo bare å se på alle "feil" det har vært på Compal og Zepto maskinene, er ikke overbevist om at dette er gode maskiner når det gjelder byggekvalitet. Har venner med Zepto, bare problemer. En av disse maskinene var på tur i veggen etter mang feil som dukker opp etterhvert.

 

For å si det slik, jeg vil ikke utelukke Compal eller Zepto senere når jeg må kjøpe ny maskin. Ser f.eks på HP, de har hatt mye nedgang etter feilene med DV6xxx maskinene. Men nå ser det ut som de er på god tur tilbake, bra utseende er det også på disse.

Lenke til kommentar
Det er jo bare å se på alle "feil" det har vært på Compal og Zepto maskinene, er ikke overbevist om at dette er gode maskiner når det gjelder byggekvalitet.

9320136[/snapback]

 

De fleste feilene på de nyeste Compal-maskinene er relatert til driverproblemer og dårlig arbeid fra Multicoms side. Få eller ingen har klaget på byggekvaliteten.

Lenke til kommentar

Tror nok denne og en 160GB 7200rmp disk blir bestilt av meg, blir litt lite med 5400rmp til spill.

Vil fortsatt være billigere enn IFL90+ med samme specs..

 

Hvor tror dere det er best og bestille den fra?

 

Elprice eller Mamoz?

 

Begge to har samme pris, tenker mere garanti og kundeservice...

Aldri handlet fra noen av de så, men de er de eneste med den inne...

Endret av Itw
Lenke til kommentar

har handlet mye hos mamoz og de er raske på levering... har aldri hatt noe problem med de tingene jeg har handlet der, derfor vet jeg ikke noe om garanti/kundeservice, men ser ikke for meg at en såpass kjent butikk tør å prøve å vri seg unna de forpliktelser de har i henhold til kjøpsloven/forbrukerkjøpsloven...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...