Gå til innhold

Erfaringer med Acer Aspire 5920G


Anbefalte innlegg

streaming = overføre video over nettverk, dette er vel rimelig uavhengig av skjerm eller skjermkort og avhenger av programmet du bruker til det...

 

antar du mener å koble til tv'en som ekstern skjerm, i så fall skal det være mulig å velge de oppløsningene tv'en støtter, uavhengig av laptop'ens egen skjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer litt på hvordan jeg skal kunne installere nye drivere på denne pcen, er ny til vista, men når jeg laster ned fra nvidia, og velger rett driver - så kommer det bare fram: "Driveren finnes ikke", når jeg skal installere. Jeg hadde ingen andre valg enn å finne fram de som fulgte med PCen igjen. Noen som har samme problemet? :whistle:

 

 

Ellers vil jeg si at denne PCen er et supert valg. Et av de beste valga for den som vil ha en allsidig PC som vil kunne kjøre alt som er basert på unreal 3 motoren og Crysis.

 

Hvordan har det seg at jeg ser en slags flaskehals i WoW? kjører alt på max, men jeg merker at bildet hopper litt (selv om jeg ikke ser at FPSen faller) Kan dette være noe alle opplever siden det er spilt over nettet? obs: flaskehalsen er veldig vag. Skulle nesten ikke tro den var der, men den er det. uansett hvordan innstillinger jeg kjører med.

 

PS: Takk til deg som fortalte hvordan man slår av den helvetes touchpaden. :D

Lenke til kommentar

Fikk pcen min i dag, alt var helt flott til jeg skulle komme meg på hjemmenetverket.. men får ikke til å se de andre pcene på nettverket. Internettet fungerer flott men ser altså ikke min stasjonære eller den andre bærbare pcn. De kjører forsåvidt XP begge to, mens jeg kjører Vista.

Noen som har hatt samme problem - er ikke sikkert dette har noen med ACER ASPIRE 5920G å gjøre.

Endret av SJAMPOFUN
Lenke til kommentar

Hei, jeg har bestilt denne laptopen fra www.elprice.no også lurer jeg på om det fulger med 1års garanti?? siden det så jeg det sto på www.mpx.no for samme pris!!

hadde vært litt kjipt om jeg hadde betalt akkurat like mye UTEN 1års garanti som jeg hadde måtte betalt på en annen side MED 1 års garanto!!

Lenke til kommentar
Fikk pcen min i dag, alt var helt flott til jeg skulle komme meg på hjemmenetverket.. men får ikke til å se de andre pcene på nettverket. Internettet fungerer flott men ser altså ikke min stasjonære eller den andre bærbare pcn. De kjører forsåvidt XP begge to, mens jeg kjører Vista.

Noen som har hatt samme problem - er ikke sikkert dette har noen med ACER ASPIRE 5920G å gjøre.

9328375[/snapback]

 

dette bør du heller spørre om i nettverksdelen av forumet, men du kan jo sjekke at maskinene er innstilt til samme arbeidsgruppe... prøv også å gå på start->kjør og skriv navnet til en av de andre maskinene på formen \\MASKINNAVN, hvis du da får spørsmål om brukernavn passord er du tilkoblet (brukernavn/passord er tilhørende admin-brukeren på den maskinen du prøver å koble til, muligens fungerer andre kontoer også, har aldri prøvd...).

Lenke til kommentar

Artig at dere som har kjøpt pcen svarer oss nysgjerrige :)

 

Var innom og tittet på modellen under på elprice i dag (5520). Syns pcen var litt tykk. Mulig det er jeg som er kresen. Hvordan er støynivå, varme, vekt og følelsen av å holde pcen i fanget? Er det overkommelig?

 

Nesten helt sikker på at det blir denne pcen. Har en flatskjerm hjemme med HDMI, og vil derfor koble til pcen. Fungerer avspilling av blu-ray / hd-dvd (fra harddisk) optimalt ?

 

Takk for hjelpsomme svar!

Lenke til kommentar
Da var den bestillt, så nå sitter jeg og venter i spenning på hentelapp fra posten ;) ! En ting jeg lurer på, finnes det en overgang fra HDMI til DVI? :hmm:  Har samsung 226bw og vil gjerne koble den til dataen med DVI, da det gir en del bedre bilde enn vga...

9333409[/snapback]

 

Ja, slikt finnes.

 

Monster HDMI til DVI Video Adapter

 

Dette er da en high-end utgave fra Monster, men det finnes også billigere adaptere til salgs andre steder. Dvi og HDMI er jo nøyaktig det samme signalet, bare at du mister overføringen av lydsignaler gjennom DVI.

 

Har selv bestilt denne PC'en fra elprice i går, så jeg venter også i spenning! Så blir det nok en ny TV på neste lønning igjen, og da er vi oppe å går med hd filmer kjørt fra PC.

 

Jeg er også interessert i å høre hvordan HD materiale(720/1080) kjøres fra denne pc'en over på lcd/plasma skjerm, da dette kommer til å bli mye brukt.

Endret av Greni
Lenke til kommentar

Kjøpte meg denne Acer'n i går og er hittil kjempe fornøyd..men nå har jeg et problem. Jeg skal laste ned BioShock demoen, og da hadde jeg også tenkt til å installere de nye (beta) driverne fra nvidia som skal gjøre at bla BioShock kjører bedre.

 

Selvfølgelig skal jeg da slette de gamle driverne før jeg installerer de nye, men når jeg prøver å finne NVIDIA Control Panel i legg til/fjern programmer er den ikke der, den kommer heller ikke opp hvis jeg går på "Søk" og søker der. Går jeg på kontrollpanel også skriver inn NVIDIA i søkefeltet kommer den opp, men jeg får ikke slettet den derfra. Går det ikke ann å slette driverne? Og hvis ikke, får jeg ikke installert de nye da?

 

Her er foresten litt info om de nye driverne og link :)

 

ForceWare Release 163 BETA

Version: 163.44

Release Date: 20.8.2007

Operating System: Windows Vista 32-bit

Language: English (International)

File Size: 57 MB

 

Beta driver release.

 

This driver supports single GPU and NVIDIA SLI™ on DirectX 9, DirectX 10, and OpenGL for GeForce 6, 7, and 8 series GPUs.

 

Improved compatibility for Bioshock.

 

Numerous game and application compatibility fixes. Please read the release notes for more information on product support, feature limitations, driver fixes and known compatibility issues.

 

Added HD video post-processing for H.264, VC-1 and MPEG-2 HD content on GeForce 8500 series products.

 

 

 

http://www.nvidia.co.uk/object/winvista_x86_163.44_uk.html

Endret av Scarymovies
Lenke til kommentar

kjøpte aspire 5920g idag...synes det virker som en vledig god pc men det som skuffet meg at allerede no er det en død pixel( tror jeg da, er ne lysblå liten flekk) er dette helt vanlig eller bør jeg gå og klage? siden jeg har hatt laptopen i no 5timer

 

 

ett annet problem jeg har hatt er at når jeg skal instalere nye skjermkortdrivere så får jeg opp en error melding hvor det står at driverene ikke passer til maskinvaren min. er 99% sikker på at jeg har valgt rett driver, prøvde også den linken som Scarymovies postet litt lengre oppe på siden.

Endret av Andre88no
Lenke til kommentar
ingen som kan hjelpe meg? :(

9344531[/snapback]

 

Det er ikke alle som svarer innen en time da. Ettersom du har pcen, så kan vel du svare på posten min litt lenger opp. ;)

 

Jeg hadde tatt med meg pcen inn i butikken og vist frem pixelfeilen. Etter hva jeg kan skjønne, så er dette reklamasjon og du vil dermed få en ny. Mulig de må sende inn, men du har jo rett på en bærbar under reperasjonstiden, hvis den er lengre enn en uke.

Endret av mEttOx
Lenke til kommentar
Jeg hadde tatt med meg pcen inn i butikken og vist frem pixelfeilen. Etter hva jeg kan skjønne, så er dette reklamasjon og du vil dermed få en ny. Mulig de må sende inn, men du har jo rett på en bærbar under reperasjonstiden, hvis den er lengre enn en uke.

9345542[/snapback]

 

god dag mann, økseskaft :p du svarer vel gjerne på et annet spørsmål, men i forhold til denne saken er det ikke alle butikker som gir deg medhold i at en død piksel er reklamasjonsgrunn. For å få utbedret feilen må skjermpanelet byttes, og når det bare er snakk om en piksel må man vanligvis dekke reparasjonen selv, noe som fort koster 2-3-4 tusen. Et godt tips er å benytte angreretten, om man har denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...