Gå til innhold

Erfaringer med Acer Aspire 5920G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk min i dag, syntes dog oppløsningen var i minste laget. Skulle gjerne ha hatt større oppløsning.

 

Noen som vet om bedre programvare til web kameraet?

 

Og er det mulig og filme med det?

 

Var med et slags program men det ble jeg ikke helt klok på

Endret av Nightwish
Lenke til kommentar

Intel Turbo Memory = en brikke flashminne (samme som på minnekort for digitalkamera, mp3-spillere, minnepenner osv) på 512 MB eller 1 GB, der Windows Vista (ingen andre OS støtter det enda) lagrer de programmene du bruker mest, for at det skal gå raskere å starte dem. Virkningen av det blir ikke særlig stor i starten, fordi Vista trenger tid til å lære hvordan du bruke pc'en. Det skal også forbedre batteritiden fordi harddisken brukes mindre, og oppstarten av windows skal gå raskere (fra avslått maskin, gjelder ikke dvalemodus).

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke forklare helt hva IntelTurbo memory er, men det gjør at oppstart skal gå fortere unna, starte programmer skal gå fortere, samt det skal gå fortere å skrive til harddisken(e).

Mange "data"-sider forklarer at et slikt flash-minne reagerer fortere enn harddisken, og ved å flytte programmer som brukes ofte + OS, eller deler av det. Det snakkes vell også om å spare strøm, men om det sparer strøm er jeg usikker på. Isåfall sies det at man sparer mer strøm ved å bruke Intel Turbo Memory for programmer som brukes mye, enn å bruke harddisken.

 

Raskere oppstart, respons og skriving til harddisk skal gå kjappere + spare strøm er det Intel Turbo Memory er laget for, slik jeg har lest det.

Om noen har noe annet å flette inn eller rette på er det fint.

 

* Var visst litt etter :p

Endret av k_drey
Lenke til kommentar
Noen med erfaringer om acer 5920g

9028607[/snapback]

 

I tillegg er det litt feilopplysninger ute å går på noen av nettbutikkene, det er blant annet gigabit ethernet, BGN standard på trådløskortet og intel turbomemory.

9051856[/snapback]

 

 

Så hastigheten er 1000mbs på nettverket, er ikke det gigabit ethernet? :ermm:

Lenke til kommentar
Noen som vet om xp pro kan installeres på denne 5920G??

9289043[/snapback]

 

JA, det er klart men du får det ikke med pcen, så vidt jeg vet selges den bare med Vista Home Premium/Basic, vet ikke om det er OEM.

9290306[/snapback]

 

okai,men hvor skaffes drivere da? Ikke på acer support !!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...