Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppdatering!

 

På nettet står orderen min fremdeles på pre-produksjon, MEN jeg snakket med en usedvanlig hyggelig dell selger idag som sa den har vært i produksjon siden 6.mars!

 

Kudos til dell for fantastisk kundestøtte!

Lenke til kommentar
er det fantastisk kundestøtte og si at laptopen din har vært i produksjonen siden 6. mars? hehe.. jaja ;)

 

Hehe, du misforstod, selgeren var veldig hyggelig og imøtekommende. Han lagret orderen min slik at han kunne se når den ble sendt å skulle sende meg mail.

 

Derfor det var tydeligvis noe galt med ordre status tjenesten da den per idag fremdeles står på pre-produksjon mens selgeren fant ut at pcen var i produksjon.

Lenke til kommentar

XPS M1330 CORE 2 DUO T8100 2.10GHz,800,3M

Biometric Fingerprint Reader

13.3" WXGA (1280x800) White-LED Display with TrueLife (thinner, brighter & lighter)

Tuxedo Black & 0.3 mega pixel Camera for White-LED Display

Minne: tokanals 4 GB (2x2048) 667 MHz DDR2 SDRAM

Hard Drive 320GB SATA (5400rpm)

8xDVD+/-RW Slim Slot-Load Drive, including SW

Primary 6-cell 56WHr Li-Ion Battery

Optional 9-cell 85WHr Li-Ion Battery

Intel® Integrated GMA X3100

Intel® Next-Gen Wireless-N Mini-PCI Card,

Dell TrueMobile 355 internal Bluetooth Module

 

9900Nok

 

bestilt 3/3/2008

sendt 12/3/2008

Lenke til kommentar
XPS M1330 CORE 2 DUO T8100 2.10GHz,800,3M

Biometric Fingerprint Reader

13.3" WXGA (1280x800) White-LED Display with TrueLife (thinner, brighter & lighter)

Tuxedo Black & 0.3 mega pixel Camera for White-LED Display

Minne: tokanals 4 GB (2x2048) 667 MHz DDR2 SDRAM

Hard Drive 320GB SATA (5400rpm)

8xDVD+/-RW Slim Slot-Load Drive, including SW

Primary 6-cell 56WHr Li-Ion Battery

Optional 9-cell 85WHr Li-Ion Battery

Intel® Integrated GMA X3100

Intel® Next-Gen Wireless-N Mini-PCI Card,

Dell TrueMobile 355 internal Bluetooth Module

 

9900Nok

 

bestilt 3/3/2008

sendt 12/3/2008

 

Det var dyrt! Den jeg sikla på som også kostet 9900kr frem til 5 mars ellerno hadde 8400gs skjermkortet og 9300 cpu'en!

Lenke til kommentar
XPS M1330 CORE 2 DUO T8100 2.10GHz,800,3M

Biometric Fingerprint Reader

13.3" WXGA (1280x800) White-LED Display with TrueLife (thinner, brighter & lighter)

Tuxedo Black & 0.3 mega pixel Camera for White-LED Display

Minne: tokanals 4 GB (2x2048) 667 MHz DDR2 SDRAM

Hard Drive 320GB SATA (5400rpm)

8xDVD+/-RW Slim Slot-Load Drive, including SW

Primary 6-cell 56WHr Li-Ion Battery

Optional 9-cell 85WHr Li-Ion Battery

Intel® Integrated GMA X3100

Intel® Next-Gen Wireless-N Mini-PCI Card,

Dell TrueMobile 355 internal Bluetooth Module

 

9900Nok

 

bestilt 3/3/2008

sendt 12/3/2008

 

Det var dyrt! Den jeg sikla på som også kostet 9900kr frem til 5 mars ellerno hadde 8400gs skjermkortet og 9300 cpu'en!

 

Ja det er mulig :innocent:

T8100 ble valgt da en test jeg leste viste et betydelig lavere strøm forbruk på denne, Skjermkortet jeg valgte dekker mine behov og bruker også mindre strøm.

Ellers er vel maskinens spec på topp :new_woot:

Lenke til kommentar
Er det noen som har fått levert en M1330 med Penryn-prosessor og som kan bekrefte/avkrefte om problemet rundt cpu-whine/piping er løst?

Jeg har 2stk, en med Penryn og en med Merom. Henholdsvis en T9500(Penryn) og en T5550(Merom) Det er CPU-whine på den med T5550 og ikke på T9500.

Takk for info. Jeg er i ferd med å sende tilbake min med T7500 (Merom). Lyden ble for irriterende, spesielt i rolige omgivelser. Men jeg vurderer å kjøpe en ny M1330 med Penryn. Jeg synes maskinen var tilnærmet perfekt (med unntak av whine), og med en utrolig bra pris.

Lenke til kommentar
Da er hovedkortet mitt byttet, men pipelyden er der enda. Hva er neste steg mener dere? Ringe enda en gang? Jeg ønsker ikke maskinen når den har whine, og dessverre er det over 14 dager siden kjøpet...

Jeg ringte tre ganger til Dell XPS Support (engelsk) og forklarte problemet. Etter litt fram og tilbake fikk jeg beskjed om at feilen var kjent, og at Dell ikke ville prøve å reparere maskinen. Det de mener er at det ikke er noe teknisk defekt med systemet - det er bare slik og det er beklagelig om noen synes at lyden blir for ubehagelig. Jeg ble oppfordret til å ringe norsk support og legge dette inn som en reklamasjonssak (XPS Support driver ikke med dette, kun teknisk assistanse). Jeg gjorde dette og fikk til slutt beskjed om å sende inn en mail som beskrev problemet og grunnen til at jeg ønsket å reklamere. Det gjorde jeg og argumentasjonen var som følger:

 

§§15-16 i forbrukerkjøpsloven sier at en gjenstand har en mangel dersom gjenstanden ikke har de egenskaper og den holdbarheten som forbrukeren kan forvente, og at selgeren ikke opplyser om dette forholdet før kjøpet, så lenge forholdet ville hatt innvirkning på selve kjøpet. Kort sagt så vet Dell om denne problematikken, støyen vil åpenbart ha innvirkning på om forbrukere kjøper den eller ikke, men de opplyser ikke om forholdet før man kjøper maskinen.

 

Ettersom XPS teknisk support erkjenner at mangelen ikke kan repareres, så slår §§31-32 i forbrukerkjøpsloven inn og sier at du har rett til prisavslag eller heving av kjøpet dersom mangelen er vesentlig.

 

Så hvis du synes at støyen ikke er til å leve med anbefaler jeg å kontakte norsk support og si at du ønsker å reklamere på maskinen. Det har jeg gjort, og har fått hevet kjøpet.

 

Må også si at jeg opplever Dell support som meget profesjonell og vennlig. De har i alle fall vært meget forståelsesfulle i løpet av hele min prosess - både norske som engelske kundekonsulenter.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...