Gå til innhold

Samsung SyncMaster 245B erfaringer!


Ourasi

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått min 245B.

Tok 2dager fra bestilling på Computershop.

 

Skjermen er bare helt utrolig.

Innsynsvinkelen er jo top fra alle vinker som kan tenkes..

 

Tips til dere som kobler til ps3

 

Husk å sett RGB full range fra LIMITED til FULL

Da vil du få BETYDELIG bedre farger.

 

Fungerer utmerket både som pc skjerm og ps3.

 

Den er litt for stor til enkelte spill så jeg har flyttet den et godt stykke unna meg tho:P

det er vel det eneste negative:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestillte 2 stykk 245B'er fra Pixmania tirsdag 11. Kom først frem i dag. Kan ikke si jeg er imponert over leveringstid fra dem.

 

Men er nå fornøyd over å ha fått meg 2 slike. 1 til damen og 1 til meg.

 

Eneste prob jeg har nå er å få skjermkortet til å sende DVI signaler... (Asus GeForce 7950GT). Funker fint på maskin #2 så skjermen funker. Vil helst ha DVI så nå er det å gå på forum/info jakt etter hjelp.

Lenke til kommentar
Da har jeg fått min 245B.

Tok 2dager fra bestilling på Computershop.

 

Skjermen er bare helt utrolig.

Innsynsvinkelen er jo top fra alle vinker som kan tenkes..

 

Tips til dere som kobler til ps3

 

Husk å sett RGB full range fra LIMITED til FULL

Da vil du få BETYDELIG bedre farger.

 

Fungerer utmerket både som pc skjerm og ps3.

 

Den er litt for stor til enkelte spill så jeg har flyttet den et godt stykke unna meg tho:P

det er vel det eneste negative:P

9548485[/snapback]

 

 

Har kjøpt Syncmaster 245B, og jeg skal kjøpe PS3 imorgen. Hvilken/hvilke kabler trenger jeg, for å koble skjermen til PS3en?

 

TAKK

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Som trådstarter var det vel på tide at jeg fikk meg en 245B også, bedre sent enn aldri...

 

Testet 226BW og 245B samtidig, og her er mitt førsteinntrykk:

 

Til desktop/surfing/foto er denne skjermen meget skarp og fin, og etter å ha fått satt opp fargene etter min smak, ble det riktig så bra.

Som mange andre, syntes jeg vertikal innsynsvinkel var for dårlig, og plagdes litt med dette i begynnelsen. Irriterer meg ennå, men lettere å fordøye etterhvert.

På min skjerm fremstår bildet som endel bedre enn lillebroren 226BW på denne delen, 1920x1200 ser bedre ut på denne skjermen enn 1680x1050 på 226BW.

 

I spill er jo 226BW kjent som den beste på LCD fronten, og det var derfor gledelig å se hvor nærme disse var hverandre på ghosting siden. Det er lettere å oppdage på 245B pga. størrelsen, men ser man nøye etter, så er det ganske likt på begge. Inputdelay er det ikke noe av på noen av dem med vsync av.

 

Sortnivået er ganske likt på begge skjermene, med andre ord; typisk LCD og burde vært mye bedre.

Baklyset er jevnt og ganske likt på begge, hadde sortnivået vært bedre så hadde nok man sett mere til det.

 

245B er bra til denne prisen, i alle fall sammenlignet med 226BW til en tusing lavere pris. Irriterer meg endel at jeg ikke hadde omtrent det dobbelte å legge inn i en 24" LCD når jeg ser på film, spesiellt på mørke scener. Men, som en kombinert gamer/allround LCD, har den mange positive sider....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
I dag er pris på shg.no kun 3772,-.

https://prisguiden.no/product.php?productId=75683

 

Lav nok til å slå til?

Har shg.no bra service/retur rutine?

9654181[/snapback]

 

shg.no har vel noe høyere portoutgifter enn ønskelig, så prisen er littegrann missvisende, men fin pris uansett.

9654352[/snapback]

 

Kan ikke si at 125 kroner er så dyrt. Og retur gjøres til adresse i Oslo (dansk firma).

Endret av oddgeir
Lenke til kommentar

Hei, har hettopp fått min 245 og den er vakker å se på og fargene er perfekte. Det eneste er at når jeg setter den på 1920:1200 så går bilde utenfor skjermen. Hvordan stiller jeg eventuelt inn dette? har ikke funnet kontrollen for å skalere bilde =/

 

Hehe, tengte meg litt om etter at jeg posta og det var en gammel driver som var problemer =) alt fungerer og det er nydelig.... Ha en god dag, nå skal jeg se på film i en uke ^^

Endret av Ninjaku
Lenke til kommentar
Fikk skjermen idag jeg også, og er strålende fornøyd. Ble ekstra glad når jeg så at kvaliteten var meget bra på 1360x768 og 1680x1050 oppløsning, for spill som crysis kommer neppe til å kjøre bra med 1920x1200 oppløsning for det krever for mye av PC-en.

 

får ikke satt noen av disse oppløsningene på min 245B, bruker du 3dje part prog?

Lenke til kommentar
Fikk skjermen idag jeg også, og er strålende fornøyd. Ble ekstra glad når jeg så at kvaliteten var meget bra på 1360x768 og 1680x1050 oppløsning, for spill som crysis kommer neppe til å kjøre bra med 1920x1200 oppløsning for det krever for mye av PC-en.

 

får ikke satt noen av disse oppløsningene på min 245B, bruker du 3dje part prog?

Koblet til skjermen med vga kabel (analog) og installerte driveren som fulgte med på cd, har i ikke installert noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...