Gå til innhold

Samsung SyncMaster 245B erfaringer!


Ourasi

Anbefalte innlegg

Vurderer å bestille meg denne skjermen jeg også. 24 tommer som er god til spill, surfing og film høres ut som røverkjøp for drøye 4000kr. Har gode erfaringer med Samsung fra tidligere også.

 

En ting jeg lurer på og det er om pc'en min er for "kjip" til en sånn skjerm. Skjermkortet mitt er et Club3d Geforce6800, vil jeg kunne levere max oppløsning med det kortet ?

Vil spilling på lavere oppløsning føre til at bildet blir dårligere siden det ikke er "optimal" oppløsning ?

Har Geforce 6800 DVI utgang ?

Hvordan oppleves surfing på en så stor skjerm, blir ikke ting litt for lite tekst osv ?

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir enten Samsung 245W eller Samsung SyncMaster 226CW Deluxe Version på meg. Skjermen skal hovedsaklig brukast til surfing, litt spilling blir det når høsten kommer og resten av pc'en er oppgradert. Ellers blir det vel litt film og programmering.

 

Hva er det beste grunnene til å gå opp 2 tommer egentlig? Koster meg jo tross alt 1600-1700kr å gå fra 22 til 24 tommer.

Lenke til kommentar
Det blir enten Samsung 245W eller Samsung SyncMaster 226CW Deluxe Version på meg. Skjermen skal hovedsaklig brukast til surfing, litt spilling blir det når høsten kommer og resten av pc'en er oppgradert. Ellers blir det vel litt film og programmering.

 

Hva er det beste grunnene til å gå opp 2 tommer egentlig? Koster meg jo tross alt 1600-1700kr å gå fra 22 til 24 tommer.

9357571[/snapback]

Du betaler mer for oppløsningen!

1920 x 1200.....HD! :w00t:

Lenke til kommentar
hva er dette med at den bare har 6 bit av noe som har blitt sagt tidligere i tråden, noen som kan forklare?

 

har ikke 245b hdmi inngang, er det ikke bedre grafikk med det eller?

9353522[/snapback]

6 bit refererer til at hver sub-pixel kun kan vise 64 forskjellige lysstyrker, som vil si at hver pixel kun kan vise 262k forskjellige farger. Disse skjermene "jukser" seg fram til ca. 16 millioner farger, i motsetning til bedre skjermteknologier (*VA eller den beste, S-IPS) som vanligvis har 8 bit per sub-pixel. Disse "jukseteknikkene" er dog blitt ganske gode. Det samme gjøres på f.eks. 226BW og CW (tror jeg), og de fleste er godt fornøyd med fargene der. Tror ikke det er noe å bekymre seg for, i allfall så lenge du ikke skal drive med seriøs fotoredigering el.

 

HDMI og DVI er identiske når det kommer til videosignalene, så der skal det ikke være noen som helst forskjell.

Lenke til kommentar

Har nå hatt 245 i over en uke og er glimrende fornøyd. Størrelsen er overveldene og oppløsningen er helt konge. Gikk fra 17" Nec (hovedskjerm) og 19" Benq i dual, så det var en dramatisk oppgradering fra 17". Kjører fortsatt dual med 19".

Var litt spent på hvordan det var med lysstyrken som forandrer seg når du beveger deg vertikalt. Både på Nec'n og Benq'n så jeg godt forskjell i lysstyrke i topp og bunn. Dette måtte jo bli enda verre med en 24" (var jo komentert i test selv på 226). Men mine bekymringer ble gjort til skamme. I min sitteavstand til skjermen (ca. 60 cm) er dette problemet langt mindre enn selv på Nec på 17". Jeg vil faktisk kalle det fraværende (kun litt lysere helt ned i kanten ved helt svart skjerm).

Har ikke fått prøvd den ntil noe særlig annet enn Warcraft når det gjelder spill. Der rocker den i allefall. Sprudlende farger og skikkelig panoramautsikt. Testet den så vidt på Lost Planet i full oppløsning og det meste annen på low settings, og det funket ok med mitt oppsett (Core 2 duo @2,5 Ghz, ATI X1900, 3 GB minne). Etterslep er det ingenting av det jeg kan se.

Blir oppgradering av skjermkort nå når Nvidia kommer med de nye kortene mot jul. Da kan jeg nok få kjørt denne skjermen slik den er ment.

Så etter min mening er dette en kjempeskjerm til denne prisen.

Endret av Tommelom
Lenke til kommentar

Flott med dissa "reviewsene" fra folk som har testet skjermen litt. Er jo bare god omtale å lese her så jeg er rimelig klar for å legge inn en bestilling nå jeg også. Keep em coming! :yes:

 

En ting jeg lurte på, er det mulig å ha to enheter tilkoblet skjermen samtidig ? Dvs feks pc'en på vga tilkoblingen og xbox'en på dvi'en, og isåfall hvordan kan man svitsje mellom hva som vises på skjermen da. Jeg antar at man må skru av pcen om man vil ha bilde fra xboxen og omvendt ?

 

Test av 24tommere: IDG.NO

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...