Gå til innhold

Samsung SyncMaster 245B erfaringer!


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er ganske enkelt å finne denne tråden. Jeg brukte forumets eget søk, og denne tråden kom opp som resultat nr. 2.

Jeg refererte til denne tråden, fordi det er kjekt å se hva de som har skjermen sier om den, hvis man er interessert i skjermen.

Ikke fordi at man skulle diskutere hvilken skjerm som er best av 245B og to andre...

Lenke til kommentar

Syns fremdeles produkterfaringer hører hjemme i produktdatabasen, men nok om det. La oss være enige om å være uenige, så skal jeg slutte å mase om de to andre skjermene. Jeg fikk nemlig 245b'n min idag. og HerreJESUS for en skjerm! :dribble: De som bekymrer seg for innsynsvinkel kan slutte med det. Bildene tidligere i tråden gjenspeiler ikke virkeligheten. Trodde jeg hadde en død piksel eller ti, men det viste seg å være støv. Hehe :) Hadde en Benq Fp937s+ skjerm fra før. De har 8 bit panel mot 6 biters panelet til samsung. Jeg merker ikke forskjell for å si det enkelt.

Lenke til kommentar
Syns fremdeles produkterfaringer hører hjemme i produktdatabasen, men nok om det. La oss være enige om å være uenige, så skal jeg slutte å mase om de to andre skjermene. Jeg fikk nemlig 245b'n min idag. og HerreJESUS for en skjerm!  :dribble:    De som bekymrer seg for innsynsvinkel kan slutte med det. Bildene tidligere i tråden gjenspeiler ikke virkeligheten. Trodde jeg hadde en død piksel eller ti, men det viste seg å være støv. Hehe :) Hadde en Benq Fp937s+ skjerm fra før. De har 8 bit panel mot 6 biters panelet til samsung. Jeg merker ikke forskjell for å si det enkelt.

9480568[/snapback]

 

Ta noen bilder med vinkel da :)

 

Bra at du er fornøyd med skjermen, virker som mange er det. Hvordan synes du billedkvaliteten er? Skal jo i teorien være litt dårligere enn ips paneler...

Lenke til kommentar
Ta noen bilder med vinkel da :)

Bra at du er fornøyd med skjermen, virker som mange er det. Hvordan synes du billedkvaliteten er? Skal jo i teorien være litt dårligere enn ips paneler...

Må bruke den litt før jeg får et objektivt syn på kvaliteten. Når det gjelder bilder av innsynsvinkelen har jeg ikke utstyr som duger. Sitter også med en følelse av at slike bilder ikke gir et godt inntrykk av virkeligheten på grunn av eksponeringsprosessen, men rent subjektivt kan jeg si at man må svært langt ut på sidene før man merker endring i bildet. Den er litt mer sensitivt vertikalt.

Lenke til kommentar

TN+Film er spesielt "vinkel-sensitiv" om man vipper skjermen oppover og ser skjermen skrått fra undersiden, men hvor ofte skjer det med en skjerm som brukes til film og spill.... Horisontalt og ovenfra og ned er det liten forskjell fra andre paneler. Ellers er det rimelig mye unødvendig stress blant folk når det gjelder type panel med tanke på at ytterst få noensinne har sett en virkelig god monitor, eller for den sags skyld en godt kalibrert billig monitor, og dermed ikke har den minste peil på hvordan kvalitetsforskjellen arter seg.

Lenke til kommentar

Jeg fikk denne skjermen i dag, er veldig fornøyd, det eneste som er litt skuffende er innsynsvinkelen hvis man sitter høyere enn skjermen.

 

Men når jeg velger 1920x1080 oppløsning på xbox 360 så blir bildet for stort så deler av bildet havner på utsiden av skjermen, men på 1366x768 fungerer den fint. Noen som vet om en løsning på dette?

Lenke til kommentar
Jeg fikk denne skjermen i dag, er veldig fornøyd, det eneste som er litt skuffende er innsynsvinkelen hvis man sitter høyere enn skjermen.

 

Men når jeg velger 1920x1080 oppløsning på xbox 360 så blir bildet for stort så deler av bildet havner på utsiden av skjermen, men på 1366x768 fungerer den fint. Noen som vet om en løsning på dette?

9501594[/snapback]

 

Du må vel stille inn bildet for hver oppløsning, slik som på andre skjermen. Høgreklikk på skrivebordet, velg egenskaper, så velger du 1080*1920 og trykker ok. Deretter "flytter" og drar du i bildet i menyen som du finner med knappene på skjermen...

Lenke til kommentar
Jeg fikk denne skjermen i dag, er veldig fornøyd, det eneste som er litt skuffende er innsynsvinkelen hvis man sitter høyere enn skjermen.

 

Men når jeg velger 1920x1080 oppløsning på xbox 360 så blir bildet for stort så deler av bildet havner på utsiden av skjermen, men på 1366x768 fungerer den fint. Noen som vet om en løsning på dette?

9501594[/snapback]

 

Du må vel stille inn bildet for hver oppløsning, slik som på andre skjermen. Høgreklikk på skrivebordet, velg egenskaper, så velger du 1080*1920 og trykker ok. Deretter "flytter" og drar du i bildet i menyen som du finner med knappene på skjermen...

9501707[/snapback]

Det fungerer fint på PC-en, problemet er kun når jeg bruker xbox'en, det er på xbox'en jeg velger 1920x1080. Men når jeg tenker meg om så ligger sikkert problemet der, siden skjermens "native" oppløsning er på 1920x1200 (det er det jeg kjører på PC-en), mens xbox'en bare støtter 1920x1080. Men man skulle jo tro skjermen kunne skalere bildet slik at det ble riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...