Gå til innhold

Samsung SyncMaster 245B erfaringer!


Ourasi

Anbefalte innlegg

Fikk skjermen idag jeg også, og er strålende fornøyd. Ble ekstra glad når jeg så at kvaliteten var meget bra på 1360x768 og 1680x1050 oppløsning, for spill som crysis kommer neppe til å kjøre bra med 1920x1200 oppløsning for det krever for mye av PC-en.

 

får ikke satt noen av disse oppløsningene på min 245B, bruker du 3dje part prog?

Koblet til skjermen med vga kabel (analog) og installerte driveren som fulgte med på cd, har i ikke installert noe annet.

 

Analog, jaja, skulle jeg trenge 1680x1050, så får jeg vel rote med en ekstra kabel, men til nå trengs den jo ikke...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha lest igjennom hele denne tråden og sett de positive tilbakemeldingene denne skjermen har fått fra de av dere som er i besittelse av 245B , samt lest de testene som er av den ,så valgte jeg også å bestille denne.

 

Har fra før en 19" LCD men har blitt lei av å møte veggen på 1280x1024. Og skjermkortet trenger å strekke på bena.

Så det blir spennende dette.

Lenke til kommentar
Etter å ha lest igjennom hele denne tråden og sett de positive tilbakemeldingene denne skjermen har fått fra de av dere som er i besittelse av 245B , samt lest de testene som er av den ,så valgte jeg også å bestille denne.

 

Har fra før en 19" LCD men har blitt lei av å møte veggen på 1280x1024. Og skjermkortet trenger å strekke på bena.

Så det blir spennende dette.

 

Skal love deg at enkelte spill tvinger mitt XFX XXX 630M 8800GTX til virkelig å strekke på bena i 1920x1200 4xAA/16xAF. Men, det er jo slike oppløsninger disse kortene nytes best i. COD4 ser lekkert ut og flyter greit, dipper ned i litt under 50FPS noen ganger, så det bør ikke bli mye tyngre enn dette før ett kort til i SLI blir nødvendig. Native 1920x1200 er så usannsynlig sylskarpt at alle andre oppløsninger blir en liten nedtur, men det er vel ikke lenge til Nvidia slipper noe som kjører denne oppløsningen på tomgang. Kan jo håpe på det i alle fall :whistle:

Lenke til kommentar

Qurasi: Har selv et GTS kort.. og håper at når jeg casher ut en 245B, at GTS'n klarer å kjøre dagens spill greit. Den gjør det i alle fall ifølge testene på dette kortet. Men du kjører 4xAA og 16xAF.. hvor mye utgjør dette i 1920x1200? Jeg regner litt med at jeg må begrense bruken av "high-settings"...

 

Ellers; er erfaringene så langt bra med tanke på leveringene fra SHG.no?

 

mvh

Lenke til kommentar
Qurasi: Har selv et GTS kort.. og håper at når jeg casher ut en 245B, at GTS'n klarer å kjøre dagens spill greit. Den gjør det i alle fall ifølge testene på dette kortet. Men du kjører 4xAA og 16xAF.. hvor mye utgjør dette i 1920x1200? Jeg regner litt med at jeg må begrense bruken av "high-settings"...

 

Ellers; er erfaringene så langt bra med tanke på leveringene fra SHG.no?

 

mvh

Det tok ca 8 dager før jeg fikk min fra shg, men det er pg.a. den ble stoppet for sjekk i tollen, er du heldig så stopper de den ikke og du får den hjem innen 3-4 dager.

Legger til et bilde når den er høyt oppe :p

 

113545.jpeg

Lenke til kommentar

Har nå også mottatt min skjerm fra SHG.no - ikke noe problem fra dem. Pakken var i original emballasjen og ingen skader eller noe. Var også en liten pakke utenpå denne med litt ekstra ting.

 

Så; hvordan skal en konfigurere skjermen? Hvordan har Dere satt det opp for å fungere optimalt?

 

Hvordan bør en gå frem? Samsung er jo ikke ofte oppdatert med nye drivere - de på cd er kanskje like nye...

 

Finnes det noen fargeprofil innstillinger å laste ned?

Lenke til kommentar
Men når jeg velger 1920x1080 oppløsning på xbox 360 så blir bildet for stort så deler av bildet havner på utsiden av skjermen, men på 1366x768 fungerer den fint. Noen som vet om en løsning på dette?

 

Jeg hadde samme problem du hadde, og det løste seg ved å gjøre dette:

Velg 1920x1080 oppløsning i display settings, xboxen spør da om du vil beholde oppløsningen, svar da nei, kort tid etter ser du at bildet er som det skal være også spør den om det samme, da tenker jeg du vil svare JA :thumbup:

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Etter 5-6 dager med 245B,så må jeg si meg veldig fornøyd. Angrer såvisst ikke på kjøpet av denne skjermen til en svært akseptabel pris sammenignet med andre 24" der ute. Det ble min første 24" og i forhold til min "gamle" 19" LCD ble spilleopplevelsen langt større enn jeg hadde trodd på forhånd.

 

På 1920x1200 med diverse instillinger skrudd opp,så er ihvertfall en ting sikkert,GTX'n har mer enn nok å jobbe med.

Lenke til kommentar

Fikk denne i posten idag. Bestilte den onsdag kveld fra SHG.no Rimelig rask levering. Koster jo slikk og ingenting hos dem. 1500 mindre enn komplett.

 

Selv om det er en av de rimeligste skjermene, synes jeg den er kjempe fin foreløpig. Selvsagt ikke perfekt, men til den summen, burde den ikke være liiiiiiike god som skjermer til 7000,- Prøvd litt spill, og merker ikke noe særlig til ghousting, selv om det er bitte litt av det når man spiller svært høyt temo i no fps.

 

Kjempe fornøyd. Uvant med så stor skjerm... nesten litt ekkelt...hehe... men deilig også.

Lenke til kommentar

Prisen hos Shg er nede i 3562kr noe som er intet annet enn imponerende! Vurderer virkelig å butte ut mot eldgamle 19 CRT nå. Problemet er bare at jeg har kjip maskin uten, så jeg får vel ikke spillt mine "gamle" spill, CS og Pro Evo i 1024-768 ? Eller går ikke native oppløsninger fint på denne skjermen?

 

Hvordan er leveringen fra Shg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...