Gå til innhold

Samsung SyncMaster 245B erfaringer!


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fikk denne i dag, og er langt ifra imponert. Sort er grått, og fargene er blasse. Langt fra det jeg er vant med fra min 19" Eizo LCD. Blir sannsynligvis retur og opp en prisklasse til: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338528

 

Slått på "Magic Color"? Fargene hos meg er kraftfulle, men trengte en liten redusering av gamma, som jeg også har måttet gjøre på de aller beste CRT skjermene. Nvidia sauser på for mye gamma i standar innstillingene sine synes jeg....

Sort er grått hos meg også, og den sliter med "banding" i røyk, noe som sikkert skyldes 6bit istedenfor 8bit.

Med min kalibrering er den meget bra på desktop og foto, men film og spill får jeg ikke slik jeg ønsker det... Denne skjermen representerer noe av det bedre jeg har sett av TN skjermer, men er jo kun TN-skjerm da. Kunne umulig tåle noe mer ghosting enn denne på spill, så en skjerm med høyere responstid ville ikke gått hos meg, uansett å god den er på allt annet...

Lenke til kommentar

Longshot kanskje, men finnes det noen pcbutikker i kristiansand og omegn som har 24" utstilt? det står mellom denne og 30" hp, men klarer ikke og bestemme meg for hva jeg klarer meg med, fornuften sier 24" samsung, mens "lystpåfølelsen" sier 30" samsung/hp.. skulle likt og sett 24" wide i reallife :(

Endret av mr_scoopex
Lenke til kommentar

Fikk skjermen på fredag fra SHG (hentet den på fredag, den kom på torsdag), bestilte på mandag ettermiddag, så jeg skal ikke klage på leveringstiden fra SHG.

 

Var dog noe merkelig med skjermen da jeg åpnet pakken. "Bakplata" på skermen var litt løs i det nederste høyre hjørne (sett bakfra). Men dette var bare å klemme den inn, så kom det en klikk lyd og den satt som den skulle virket det som.

 

Utover det er jeg kjempefornøyd med skjermen. Innsynsvinkelen kan jeg ikke klage på i det hele tatt, hvis man ikke ser nedenifra og opp, men det er det vel ikke mange som gjør. Fargene er fine og jeg har ikke merket noe etterslep.

 

Har heller ikke noe å utsette på innstillingsmulighetene, bortsette fra en litt tungvindt pivot-funksjon (som jeg dog ikke har testen enda). Fatter ikke hvorfor hw.no-anmelderen klager på at den er altfor høy på det laveste. Man skal jo ikke ha skjermen 1cm over bordoverflaten heller. Man kan snurre skjermen nesten helt rundt begge veier, og vri den oppoverpekende og nedoverpekende (ikke så mye ned, men nok til at det blir bra når man har skjermen på det høyeste (noe som er kjekt når man har en diger joystick foran seg).

 

Nå skal det sies at jeg kun har hatt èn lcd-skjerm tidligere (som forøvrig tok kvelden rett etter jeg satt opp samsungen :p), som var ganske crappy, så samsungen er for meg en gud i forhold. Men jeg vil si at dette er en skjerm som absolutt er verdt pengene den koster.

Endret av Sjulimann
Lenke til kommentar

Har nå hatt denne skjermen 1 mnd ca. og er veldig fornøyd, eneste er at jeg sliter litt med å få fine farger, men det er sikkert bare jeg som er inkompetent.

Sitter på en MacBookPro 2,4GHz og kjører Vista via BootCamp, men har i Vista klarer jeg ikke å få stilt oppløsningen mindre enn 1024 x 768!? Har prøvd alt jeg kan komme på. Fikk jo native oppløsning i OS X. Og på MPB displayet i Vista får jeg native oppløsning på 1440 x 900. Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Har nå hatt denne skjermen 1 mnd ca. og er veldig fornøyd, eneste er at jeg sliter litt med å få fine farger, men det er sikkert bare jeg som er inkompetent.

Sitter på en MacBookPro 2,4GHz og kjører Vista via BootCamp, men har i Vista klarer jeg ikke å få stilt oppløsningen mindre enn 1024 x 768!? Har prøvd alt jeg kan komme på. Fikk jo native oppløsning i OS X. Og på MPB displayet i Vista får jeg native oppløsning på 1440 x 900. Noen som har peiling?

Det er nok litt OT for problemet ditt skyldes trolig ikke skjermen, men driverne til skjermkoret i Mac Booken. Følg lenken under last ned driverne, installer og vips - full oppløsning. Det fungerte ihvertfall for meg. Lykke til! :)

 

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=306891

Lenke til kommentar
Har nå hatt denne skjermen 1 mnd ca. og er veldig fornøyd, eneste er at jeg sliter litt med å få fine farger, men det er sikkert bare jeg som er inkompetent.

Sitter på en MacBookPro 2,4GHz og kjører Vista via BootCamp, men har i Vista klarer jeg ikke å få stilt oppløsningen mindre enn 1024 x 768!? Har prøvd alt jeg kan komme på. Fikk jo native oppløsning i OS X. Og på MPB displayet i Vista får jeg native oppløsning på 1440 x 900. Noen som har peiling?

Det er nok litt OT for problemet ditt skyldes trolig ikke skjermen, men driverne til skjermkoret i Mac Booken. Følg lenken under last ned driverne, installer og vips - full oppløsning. Det fungerte ihvertfall for meg. Lykke til! :)

 

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=306891

Denne driver fikk det ikke til å funke for min del, men brukte en annen jeg fant på

http://www.laptopvideo2go.com/forum/index....showtopic=16327

så problem løst.

Lenke til kommentar

Fikk meg en 245B for kort tid siden. Men jeg sliter med at ingenting vises når jeg går inn i f.eks. ett spill. Det kommer opp en melding om at jeg ikke har stilt inn spillet for optimal bruk (1920x1200x60hz) Og eneste løsningen er ctrl+alt+del for å komme ut i windows igjen. Det må da være en vei rundt dette? Første LCDen jeg eier hvis det skulle være noen tvil :p

 

Problem løst, åpenbart må enn ikke tvinge 100hz på noe som bare tåler 75 ^^

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk min samsung 245b for en ukes tid siden og har et par spørsmål.

 

Jeg hadde en syncmaster 191T tidligere og var stor fornøyd med denne skjermen men ønsket noe større og den var nå ca 5 år.

 

Skuffelsen var derfor stor da jeg fikk denne skjermen som jeg antok ville tilfredsstille mine enkle behov. Er ikke en typisk kresen kjøper. Regnet med at en 5 år nyere Samsung ville være en enda bedre skjerm enn min "første" generasjon LCD.

 

Enten så er dette en skuffende svak skjerm eller så har jeg fått feilvare.

 

Vet ikke hva det kalles men en kombinasjon av hvitbalanse og gamma er helt på styr her. Skjermen forvrenger lyse bilder med blåaktige områder hvor bildet er lysest eller skarpt hvit. Dette gjelder både film / spill og bilder og desktop. Har skrudd meg ihjel på innstillinger og tatt ned kontrast og brightness som sto på 100 / 60 originalt. Har prøvd alle mulig "magic bright color" greier uten at det hjelper.

 

Er dette slik det skal være eller er dette en klar feilvare?

 

Installerte samtidig et nytt 8800 GT kort Nvidia samtidig, kan det være noe med skjermkortet som gjør dette.

 

PS! Alle drivere er oppdaterte etc.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
Jeg har denne skjermen, men det er en ting jeg lurer på av dere andre som har den.

 

Min er Veldig varm, Altså hele overflaten er ganske så varm.

Er dette tilfelle på deres skjermer også ?

 

seph

 

Det kan jo være du har stillt bakgrunnsbelysningen ganske høyt, og det derfor blir varmt.

Endret av Ladort
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

God kveld...

 

Har hatt skjermen nå siden ca. november i fjor.

 

Har vært sånn tålig fornøyd, men nå er jeg ikke det - forstå meg rett.

 

Ser på bilder og det nytter rett og slett ikke - skjermen klarer ikke gjenskape vanlige hudtoner. Det blir helt blasst og en ser lett at fargenene ikke går i hverandre. De fortoner seg også sterkt røde.

 

Har justert alskens innstillinger (fargemetning/rød/blå/grønn), endret color innstillinger, resett alt uten bedring.

 

Har Dere noen tips? Ev. kom gjerne med Deres innstillinger...? Har sett litt tidligere i tråden og forsøkt de tips andre har kommet med uten nevneverdig bedring...

 

Nesten så jeg bare kjører en slegge i skjermen og kjøper meg en LG 22 tommers skjerm som en kompis har...

 

Utrolig takknemlig for Deres svar og tilbakemelding... :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...