Gå til innhold

Samsung SyncMaster 245B erfaringer!


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg registrert meg på shg og er klar til å trykke på bestill knappen! :)

Prisen kommer på hyggelige 3.749,00 NOK inklusiv frakt.

 

Et spm, følger det med DVI-kabel? Dette har jeg nemlig ikke fra før. Ellers er det noen som har innvendinger mot at jeg bør bestille denne? :)

 

Edit: Håper jeg har den til neste helg, hva tror dere om det? (Bergen).

Endret av Fre_ZZe
Lenke til kommentar
Da har jeg registrert meg på shg og er klar til å trykke på bestill knappen! :)

Prisen kommer på hyggelige 3.749,00 NOK inklusiv frakt.

 

Et spm, følger det med DVI-kabel? Dette har jeg nemlig ikke fra før. Ellers er det noen som har innvendinger mot at jeg bør bestille denne? :)

 

Edit: Håper jeg har den til neste helg, hva tror dere om det? (Bergen).

 

Ja, det følger med både DVI og VGA kabel.....

Lenke til kommentar

Bestillte skjermkort fra SHG på forrige onsdag. Kommer i posten i morgen. Kommer fra danmark i utgangspunktet mener jeg.

Så 4-5 arbeidsdager tenker jeg. Skjer jo ingenting om helgene når det gjelder pakketransport virker det som.

 

Ellers er jeg svært fornøyd med skjermen. Men ikke bestill fra pixmania. Tar nesten 2 uker fra frankrike.

Lenke til kommentar

Da er pakken min komt til Oslo! :) Burde vel være bra muligheter for at jeg kan hente den ut her i Bergen da på fredag eller lørdag?

 

EDIT: Skjermen min ser ut til å være stuck i Oslo, ikke beveget seg på et døgn nå :(

EDIT2: 08.11.07 12.35 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 5020 BERGEN :)

Endret av Fre_ZZe
Lenke til kommentar
Lurer på det samme som Abraetellerannet rett over meg her.

Er det noen som har en fargeprofil eller noe til denne skjermen?

 

Noen som veit svar på dette? Satser på å hente min skjerm imorra på posten så det hadde vært sjef om det er noen ferdiglagrede fargeprofiler/drivere på nett.

Lenke til kommentar

Da er Samsung SyncMaster 245B kommet i hus. Må si jeg er imponert, dette var arbeidsflate dette!

Foreløpig har det bare blitt surfing, skal teste den litt mer til film osv etterhvert.

 

Første jeg gjorde var å stille ned brightnes og contrast, brightnes stod på 100 out of the box og det svidde netthinner her hos meg. Kjører Brightnes 60 og Contrast 70 nå til surfing...det funker greit.

Hva kjører dere andre? Har dere endret mye på fargene?

Lenke til kommentar
Da er Samsung SyncMaster 245B kommet i hus. Må si jeg er imponert, dette var arbeidsflate dette!

Foreløpig har det bare blitt surfing, skal teste den litt mer til film osv etterhvert.

 

Første jeg gjorde var å stille ned brightnes og contrast, brightnes stod på 100 out of the box og det svidde netthinner her hos meg. Kjører Brightnes 60 og Contrast 70 nå til surfing...det funker greit.

Hva kjører dere andre? Har dere endret mye på fargene?

Hvis du trykker på den "ned knappen" ved siden av menu så får du forskellige profiler, den synes jeg da er praktisk.

Lenke til kommentar
Jepp, ikke dum den. Har satt custom til 60/70.. Bruker profil saken når jeg spiller...Testet litt trackmania, ingen ghosting så langt.

 

Har du gjort noe med fargene eller?

På custom har jeg magiccolor på: Intelligent, color tone på normal og gama på mode 1.

Og fine skal være på 0 på image menyen, standard som er 18 (?) så får jeg litt uklart bilde.

Lenke til kommentar

Samme som meg det, har som sagt satt ned brightness til 60 og contrast til 70. I tillegg satte jeg color red ned til 45 fra 50. Synes fortsatt Red er litt for dominerende. Egentlig synes jeg lysstyrken er litt for sterk endog... Sitter jeg og ser på skjermen en stund for så og se vekk fra skjermen og ut i rommet er det litt som om jeg er blendet...

 

Finnes det noen kalibreringsverktøy eller lignende som går an å laste ned og kjøre?

 

Fant en grei link, alle 3 bildene er ok for meg: http://www.cambridgeincolour.com/viewing.htm

Endret av Fre_ZZe
Lenke til kommentar

Bestilte skjermen på mandag ettermiddag fra SHG for 3.507,00kr. Kommer på 3.682,00 med postoppkrav og frakt, så er fornøyd med prisen. Sjekket sporingsnummeret, og foreløpig er den i oslo, og med tanke på at jeg bor på kløfta så får jeg den garantert innen fredag da jeg kommer hjem på perm. Gleder meg vilt :D

Lenke til kommentar

Sjulimann, du blir garantert ikke skuffet. Har hatt min en uke nå snart og må si jeg er svært fornøyd. Eneste som irriterer meg er innsynsvinkel, bildet endrer seg endel om man sitter lavere/høgare enn skjermen. Fargene var også litt vanskelige å stille inn men etter endel endringer på billedinnstillinger har jeg nå funnet et oppsett jeg er fornøyd med. Skriv gjerne i denne tråden hvilke innstillinger du går for!

 

Hot swappen mellom forskjellige innstillinger er spesiellt praktisk...da jeg bytter mye profiler alt etter om jeg ser film, spiller eller surfer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...