Gå til innhold

Samsung SyncMaster 245B erfaringer!


Ourasi

Anbefalte innlegg

Er det noen her som kan ta et bilde av pc"hjørnet" sitt og eventuelt bruke et eller annet for å vise størrelsen på skjermen? For eksempel en høyttaler, øl-flaske, hånd eller en melkekartong.. et eller annet.. hadde vært gøy å se hvordan det så ut hos alle :) så post gjerne noen bilder dere og.. Men jeg vil helst se en 245B med noe å sammenligne størrelsen på.. og gjerne mer enn bare skjermen og eventuelt en høyttaler da.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er vesentlig forskjell på Samsung sin skjerm og Dell sin skjerm.

 

Dell sin modell er ikke veldig dyr med tanke på hvilket panel som sitter i skjermen, og Samsung sin skjerm er ikke spesielllt billig med tanke på panelet..

 

Det er to forskjellige paneler det er snakk om her:

 

Samsung sin skjerm (245B) har TN panel.

 

Dell sin skjerm (2407WFP-HC) har S-PVA panel (laget av samsung).

 

 

TN film (Twisted Nematic)

- low manufacturing/retail costs

- restrictive viewing angles

- fast pixel response times

- dead pixels display white. Stuck pixels display RGB colors

- lower contrast levels means blacks are not as dark as VA based panels

- lower color reproduction

 

MVA (Multidomain Vertical Alignment)

- compromise between TN and IPS technologies

- superior color reproduction over TN but not as good as IPS

- very good viewing angles but less than IPS

- higher contrast than TN or S-IPS means very good blacks

- dead pixels are black

- slower pixel response than TN or IPS

- details can be lost when directly viewing dark areas

 

 

 

    Premium-MVA (P-MVA)

    - same as MVA except ...

    - "overdrive" technology increases pixel response but still slower than TN

    - may have slightly degraded color reproduction due to "overdrive" process

 

    PVA (Patterned VA)

    - same as MVA except ...

    - larger viewing angles

    - higher contrast levels means darkest blacks

 

        Super-PVA (S-PVA)

        - same as PVA except ...

        - “Magic Speed” (the Samsung equivalent to Overdrive) improves pixel response (Regner med panelet i 2407WFP-HC bruker denne teknologien)

        - slightly improved color reproduction

        - slightly improved viewing angles

 

Jeg lurte også på å kjøpe samsung sin skjerm, men etter å ha lest diverse forumposts rundomkring (bla hardforums og avforum.com) kom jeg fram til at viewing angle på samsungen er skikkelig dårlig. Topp/bunn på skjermen blir mørkere selv om du sitter rett foran skjermen (pga vinkel) og dette er i mine øyne uholdbart for en skjerm jeg skal bruke..

 

Anyways, tenkte bare si ifra ang teknologien så dere vet hva forskjellen er, og hvorfor dell skjermen er såpass mye dyrere.. :) (tenker jeg bestiller en dell til lørdag)

9369238[/snapback]

 

Hva synes vi om dette? Til dere som har hatt skjermen en stund, hvordan opplever dere bildet når dere ikke sitter i optimal vinkel i forhodl til skjermen..?

Lenke til kommentar
Synes egentlig ikke det er noe dårlig viewing angel på skjermen. Den er veldig god.

9369383[/snapback]

 

Høres bra ut, skal ha skjermen på pcbordet.. og vil nok bli liggande endel i senga å se på film så viewing angelen bør være ok!

Nå skal det siast at det har eg gjort med en gammel HP 1940 lcd 19" og der gikk det greit. Så vil anta at det gjør det med denne og.

 

Hva er beste plassen å bestille ifra for øyeblikket, computercity ? med tanke på pris og leveringshastighet..

 

 

Edit: Skjermen er visstnok god i oppløsninger som ikke er optimale også: The good to very good suitability for gaming and the gleaming bright, vivid colours when the MagicColor function is active will appeal to games fans, especially as the interpolation quality for games in lower resolutions does not disappoint. The brightness distribution is also at a very good level for the consumer sector.

Endret av Fre_ZZe
Lenke til kommentar
Flott med dissa "reviewsene" fra folk som har testet skjermen litt. Er jo bare god omtale å lese her så jeg er rimelig klar for å legge inn en bestilling nå jeg også. Keep em coming!  :yes:

 

En ting jeg lurte på, er det mulig å ha to enheter tilkoblet skjermen samtidig ? Dvs feks pc'en på vga tilkoblingen og xbox'en på dvi'en, og isåfall hvordan kan man svitsje mellom hva som vises på skjermen da. Jeg antar at man må skru av pcen om man vil ha bilde fra xboxen og omvendt ?

 

Test av 24tommere: IDG.NO

9365713[/snapback]

 

Jeg vil tro det er som på andre skjermer med flere innganger, du har en "Input" knapp i front, som du kan bruke til å velge hvilken kilde du ønsker på skjermen. Men ser gjerne at noen bekrefter dette, da jeg selv sitter og vurderer å kjøpe denne.

Lenke til kommentar
Noen 245B eiere som har formening om at et 8800GTS 320M kort holder til "normal" spilling? (HL2 o.l.)

 

mvh

9399423[/snapback]

 

Hm hva tenker du på? Om Nvidia 8800GTS 320mb er godt nok til å spille i full oppløsning på 245B, (1900 *1200). I utgangspunktet er det nok det, men det kommer jo selvsagt alt annpå hvilket spill og hvilken hardware du har utenom.

Skjermkortet har ikke alt å si, nytter ikke med et high-end skjermkort om du sitter på en sur cpu og lite ram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...