Gå til innhold

Hvor langt har Linux kommet?

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Skrevet
X-Server har allerede blitt gjort noe med. Fedora 7 som inkluderer den nyeste X-Serveren konfigurerer skjermen din automatisk.

8828171[/snapback]

Ugh. Den automatikken der (på FC6) insisterer på å detektere når jeg plugger inn en ekstern skjerm/prosjektor på laptopen (vel og bra...) og omkonfigurere skjermkortet, noe som innebærer en omstart av X (dersom alt går bra...) ARGH. Samme skjer når kabelen dras ut...

Autmatikk meg i ræva. Gi meg en terminal, den kan gjerne være grønn!

Høres veldig bra ut, fungerer fint slik det er nå men mer automatikk er bra. Håper de også engang kan fikse automatisk gjenkjenning(ev. halvautomatisk) av mus. Virker litt ding dong når man må stille dette selv i 2007(jeg vet drivere ikke lages..).

8829603[/snapback]

Drivere ikke lages til mus? Hæ? Mus bruker da ikke drivere (utenom synaptic touchpads, men de er jo utmerket støttet...)

Forøvrig så har Fedora i allefall konfigurert alt jeg har kastet mot den, uten å mukke, i allefall av mus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
X-Server har allerede blitt gjort noe med. Fedora 7 som inkluderer den nyeste X-Serveren konfigurerer skjermen din automatisk.

8828171[/snapback]

Ugh. Den automatikken der (på FC6) insisterer på å detektere når jeg plugger inn en ekstern skjerm/prosjektor på laptopen (vel og bra...) og omkonfigurere skjermkortet, noe som innebærer en omstart av X (dersom alt går bra...) ARGH. Samme skjer når kabelen dras ut...

8844573[/snapback]

Vel bare intel's skjermkort driver inkluderer støtte fro xrandr 1.2 som er den delen av xorg som konfigurer skjermen automatisk, nVidia har uttalt at xrandr 1.2 støtte skal komme fra deres side i løpet av dette året, ati får det vel om noen tiår.

Skrevet

Automatikken opp til FC6 var jo ikke automatikk... Fedora 7 har ny X-Server som skal være fullt automatisert, og den funker for meg. Tidligere og i de fleste andre Linux distroer per dags dato så blir skjermen min stilt inn til 1024x768 i oppløsning. I Fedora7 får jeg full 1920x1200 oppløsning...

Skrevet
Vel bare intel's skjermkort driver inkluderer støtte fro xrandr 1.2 som er den delen av xorg som konfigurer skjermen automatisk, nVidia har uttalt at xrandr 1.2 støtte skal komme fra deres side i løpet av dette året, ati får det vel om noen tiår.

8844771[/snapback]

Nå det var ikke pent sagt, eller saklig.

Link.

Men for all del, jeg ser humoren. :wee:

Skrevet

8844771[/snapback]

Nå det var ikke pent sagt, eller saklig.

Link.

Men for all del, jeg ser humoren. :wee:

8848307[/snapback]

Har lest den artikkelen, men jeg vedder livet mitt på at ATI kommer til å utsette dette lenge slik som aiglx støtte.

Skrevet

8828171[/snapback]

Høres veldig bra ut, fungerer fint slik det er nå men mer automatikk er bra. Håper de også engang kan fikse automatisk gjenkjenning(ev. halvautomatisk) av mus. Virker litt ding dong når man må stille dette selv i 2007(jeg vet drivere ikke lages..).

8829603[/snapback]

Drivere ikke lages til mus? Hæ? Mus bruker da ikke drivere (utenom synaptic touchpads, men de er jo utmerket støttet...)

Forøvrig så har Fedora i allefall konfigurert alt jeg har kastet mot den, uten å mukke, i allefall av mus.

8844573[/snapback]

Jeg vet, skrev noe tenkte på noe annet. En mus kan jo bare kobles til så virker hovedfunksjonene, men det jeg tenkte på var ekstra knapper/funksjoner. Hadde vært fint om disse som skjermen nå virket uten at man måtte endre på det selv i et tekstdokument(eksempel). Virker ikke så imponerende når man må henvise nye til slike guider for å få musen til å fungere 100%.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...