Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Bevise" at ei jente er pen, hvordan?


Anbefalte innlegg

Okei, da er jeg blitt venn med ei jente som er pen og sånt. Men, så sa jeg til ho at jeg syns ho er pen...så diskuterer vi litt da:

Jo!

Nei!

JO!

NEI!

osv....slik går "diskusjonen" vår til ho sier:

"Bevis det :p " så tenker jeg:

Åssen skal jeg bevise for ei jente at jeg syns ho er pen?...tips, anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Basta bom, kongen har sagt at du er pen".

 

Nei, seriøst, slike ting lar seg ikke bevise. Finn frem noe hun synes er pent og be henne bevise sin påstand. Hvert argument hun kommer med kan fint besvares med "synes du", og slik holder du på til hun blir lei. Da følger du opp med at "jeg synes du er pen".

Lenke til kommentar
"Basta bom, kongen har sagt at du er pen".

 

Nei, seriøst, slike ting lar seg ikke bevise. Finn frem noe hun synes er pent og be henne bevise sin påstand. Hvert argument hun kommer med kan fint besvares med "synes du", og slik holder du på til hun blir lei. Da følger du opp med at "jeg synes du er pen".

8761912[/snapback]

Prøvde det, men ho bare:

"Jeg er ikke pen, bla bla bla"

Hvorfor kan ikke jenter bare si "Jo, takk :) " Det er jo så vanskelig mener jeg ;)

 

**min mening**

Endret av Whoopy
Lenke til kommentar

Jenter med lav selvtillit svarer ofte nei på det.. Det er iaf mitt inntrykk. Men det er som oftest dumt å bare fortsette; ja, nei, ja, nei. Svar bare ok på det. Eller "Ok, da har vi to ulike meninger, jeg synes du er pen, og du ikke." Også avslutter du liksom den, der.

Endret av tanx
Lenke til kommentar

Rettelse: Norske jentunger med hodet på samme sted som de fleste andre vil svare nei til det spørsmålet, fordi det er såpass innarbeidet i kulturen vår at det skal man gjøre. Alle husker vel hvor gøy det var å løpe rundt og komplimentere hverandres tegninger på barneskolen. Kunne man reglene, svarte man "neeeeeeei, det er shempestygt". Prøvde man seg på en "ja, jeg er ganske fornøyd selv", ble du sett rart på i ukevis fremover.

Lenke til kommentar
Gi henne en fluestang, så hun kan fiske litt bedre etter komplimenter - som igjen er svaret ditt.

8761883[/snapback]

 

Den var ikke dum. :p

Nei, er nok heller vanskelig å gi komplimenter til jenter. Og om du først prøver - ikke gi deg. Da kan hun føle at du ikke mente det likevel.

Lenke til kommentar
Prøvde det, men ho bare:

"Jeg er ikke pen, bla bla bla"

Hvorfor kan ikke jenter bare si "Jo, takk :) " Det er jo så vanskelig mener jeg ;)

 

**min mening**

8761946[/snapback]

Jenter som ikke har vokst opp helt enda, vil nekte for en hver form for komplimang. Sånn er det bare..

Vi er sånn stort sett alle sammen. Det er først når du har kommet litt opp i årene du lærer å si "takk, det var hyggelig sagt av deg :)"

 

Ikke krangl med henne. Bare gi deg.. Det er så enkelt.. Hun vet det selv, men kommer aldri til å innrømme deg for deg..

Lenke til kommentar

Vel...

Dette er en kamp du neppe kan vinne, så det korte svaret er "Det går ikke".

Skjønnhet er subjektivt, og du kan ikke "bevise" noe som stort sett alle har forskjellig mening om. Kall meg gjerne kynisk, men jeg tror hun vet at du ikke kan bevise det, så det er nettopp derfor hun sier akkurat det for å punktere diskusjonen.

Jeg har kranglet om akkurat det der flere ganger enn jeg orker tenke på, og det mest effektive for meg ble til slutt å svare "Nei, ok. Jeg gidder ikke diskutere med negative folk likevel." og bare sette strek for hele diskusjonen.

Det bruker å drepe alle tilløp til videre diskusjon ganske effektivt, og jeg har også opplevd en del jenter som kommer krypende tilbake når bekreftelsen de er vant med blir tatt vekk.

 

My 2c

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar
Jenter sier ikke at de er pen, da framstår de bare som selvopptatte bimboer. De sier heller at de er stygg slik at de kan få komplimenter, men sannheten er at pene jenter vet at de selv er pen.

8763117[/snapback]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ok ?? men dei som er stygge då veit dei at dei er stygge :p:p:p

Lenke til kommentar

Haha, samme sa hu eg like no.. Me diskuterte om eg kunne få eit bilde av hu.. Så sa:

Hu:Alle e stygge ..

Eg: Nei, alle e fine <3

Hu: Nei!

Eg: Jo!

Hu: NEI!

Eg: Jo!

Osv. ... x.D

 

--------------

 

Du kan jo gji henne et kyss, og si "jeg kysser bare søte jenter" :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...