Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Bevise" at ei jente er pen, hvordan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er surt med jenter som ikke klarer å ta i mot/gi komplimenter uten diskusjon. = /

8786226[/snapback]

 

 

Hvorfor er det så surt? Når jeg får komplimenter så vet jeg ikke hva jeg skal si..

8786919[/snapback]

Jeg pleier å svare med denne: "Tusen takk! :) "

Lenke til kommentar
Jenter sier ikke at de er pen, da framstår de bare som selvopptatte bimboer. De sier heller at de er stygg slik at de kan få komplimenter, men sannheten er at pene jenter vet at de selv er pen.

8763117[/snapback]

ok ?? men dei som er stygge då veit dei at dei er stygge :p:p:p

8763133[/snapback]

Ja, selvfølelig vet de det.

Lenke til kommentar

Hvis man starter med en slik "krangel" Jo, nei, jo, nei Kan du være helt sikker på at jenta ikke kommer til å forandre mening, da dummer hun seg jo utrolig mye ut, hvis hun først har sagt nei, og så takk. Så det er det liten vits i. Hvis jenta sier nei, jeg er ikke det, og du bare sier ok, kommer jenta til å føle seg dum. Om du sier til en jente at hun er pen, og hun sier nei. Er det beste å si "jeg synes det" Og ikke snakke mer om det.

Lenke til kommentar
Faktisk har hun rett. Det kommer helt an på øyet som ser, vet du. Hun er ikke pen. Hun (ansiktet hennes?) har en form som du (og kanskje mange andre) oppfatter som pen.

 

Så det så. :p

8762033[/snapback]

 

Henger meg på denne. Kan hende hun selv ikke er fornøyd med utseende sitt. Kanskje er hun pen, penere enn de fleste, men likevell føler hun seg ikke helt fornøyd med sitt egen utseende. Det kommer som sagt ann på øye som ser =)

 

Likevell burde du stå på ditt, ikke gi etter. Vis at du mener det du har sagt. Kanskje husker du en av de første gangene du såg henne e.l. Fortell henne om det, og at du syns hun var pen. Lykke til =)

Lenke til kommentar
#Vitenskapelig bevis: ansiktssymmetri og rette proporsjoner, ren og sunn hud.

 

#Vinne diskusjonen:

-han: "klarer du å holde helt kjeft og smile etter at jeg sier en hemmelighet til deg?"

-hun: "ja, greit"

-han: "jeg synes du er pen"

 

#Optimalt resultat:

-han: "jeg synes du er pen"

-hun: "jeg er ikke pen"

-han: "jo"

-hun: "nei"

...

-han: "du burde slutte å være negativ, og kanskje få deg litt selvtillit"

 

*avbrekk i et par dager fra den diskusjonen*

*ting løser seg* <- It will. Garantert.

8784923[/snapback]

Må prøves i morra :thumbup:

Takker for alle andre svar og tips også :)

Lenke til kommentar
pen eller goodlooking.

Går ikke det egentlig mer eller mindre for det samme?

8805700[/snapback]

Det kan bety det samme, men vil påstå ordvalget er ganske viktig. Noen vil vel foretrekke å bli kalt pen fremfor goodlooking. Jeg er glad i å bruke nydelig, så sant det er mulig og ikke blir falskt.

Endret av stakan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg mener at den enkleste måten å bevise at ei jente er pen, er å alltid smile til henne, og ikke bare et hvilket som helst smil, men et spesiallaget smil som bare er reservert for henne, og la hun skjønne det. Vær den som alltid gir henne oppmerksomhet, da vil hun "føle" seg pen, og det er det aller viktigste.

 

Jeg er ingen tilhenger av mye ordbruk når det kommer til jenter, ord kan virkelig ødelegge mye hvis en ikke vet hva en driver med. Kan fort ødelegge hele interessen hennes for deg hvis du ordlegger deg feil eller noe i den duren, eller at du driter deg ut, nei, det beste er å vise henne det du vil vise henne i handlinger.

Lenke til kommentar

I dag sa jeg noe med at jenta mi var pen og hu sa "The power of make up". Jeg sa at hu var naturlig pen, og så begynte vi å diskutere litt. Det var første gang hu ikke har sagt takk når jeg har nevnt at hu er pen, også kom jeg til å si: "Åå dere jenter klarer bare ikke å takke for komplimenter som oftest dere, men du har jo så og si alltid klart det, og det digger jeg (L) :D".

Hu sa: "Takk! :blush::) ".

Så genialt :woot:

Endret av BadBeer
Lenke til kommentar

Up and go jenter!

Øv foran speilet. Slik går du fram:

Få litt ekstra store, våkne øyne mens komplimentet framføres --> smil (enten sjenert eller et stort smil, kommer an på hva som blir sagt) --> se personen rett inn i øya --> si "Takk!"

 

Med litt øving kommer dette som spontanreaksjon. For en som sier et alvorlig ment kompliment tror jeg dette er et fint svar å få :)

 

Om det gjelder venner eller kjærester; komplimenter er fine å gi, gode å motta (bare innrøm det!) og belyser de positive sidene i hverdagen. De er bare litt tricky å svare på noen ganger.

 

BadBeer: Høres ut som en tøff jente, digga situasjonen dere skapte der :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det å overøse/gi/ta av komplimenter ligger ikke helt til rette i den norske kulturen. Slik som tidligere nevnt her, så ligger fortsatt janteloven til grunn for mye av holdninger og tankegang hos mennesker oppvokst i vårt samfunn.

 

Samtidig oppstår det noe snedig. Du kan ikke tvinge henne til å se på seg selv som pen - i sær - om det er fordi DU mener det. I post nr2 skrev du, "Jo, takk". Uten å være pirkete, så ville det vel holdt med bare "takk" ? :) Dessuten er skjønnhet til full grad subjektivt. Selvfølgelig har vi alle særegne trekk vi går etter, enten om det er i underbevisstheten eller helt bevisst, men det blir til slutt vår egen mening.

 

Hva ville jeg gjort i din situasjon: Om det er et problem med lav selvtillit, så vil jeg bare fortsatt med å gi komplimenter, men la de være seriøse, og ikke si "Jeg synes du er pen" hundre ganger daglig, det blir ganske slitsomt. Du må overraske og være snill. Så vil hun gradvis få bedre selvtillit, og dette har jeg opplevd med veldig mange jenter. Om hun bare fisker etter komplimenter, kan du like godt fortsette på samme måte. Men for guds skyld, aldri bli med i disse ja/nei-diskusjonene som er veldig populære blant barn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...