Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Det jeg tror er at om det blir legalisert så vil folk tro at, jaja dette er ikke så farlig, og røyker for mye. Tror også dette kan bli en vane med at man tar det en kveld for ofte for å slappe av.

 

Nå må vi huske på at det er et rusmiddel. Trodde dette var en tommelregel jeg. Ingen rusmidler er sunt for deg over x tid.

Det stopper ikke folk fra å bruke dem. Og jeg tror at mange vil få et mye mildere syn på cannabis om det blir legalisert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg tror er at om det blir legalisert så vil folk tro at, jaja dette er ikke så farlig, og røyker for mye. Tror også dette kan bli en vane med at man tar det en kveld for ofte for å slappe av.

 

Nå må vi huske på at det er et rusmiddel. Trodde dette var en tommelregel jeg. Ingen rusmidler er sunt for deg over x tid.

Det stopper ikke folk fra å bruke dem. Og jeg tror at mange vil få et mye mildere syn på cannabis om det blir legalisert.

 

Om det skjer må media få fingern ut og spre ordentlig fakta og ikke tull som er postet på forrig side.

Lenke til kommentar
Det stopper ikke folk fra å bruke dem. Og jeg tror at mange vil få et mye mildere syn på cannabis om det blir legalisert.

Selvfølgelig vil folk få et mildere syn. Slik det er i dag tror jo folk at cannabis fører til vodtekt, drap og rusmisbruk. At folk slutter å tro det er positivt. Kanskje de ender opp med realistisk syn isteden for fantasi? :)

Lenke til kommentar
Enig med at det er litt feil syn av det i media, men enkelte her fremstiller det jo som en penisforlengelse som faktisk fungerer. Cannabis er ikke sunt og trenger vi et rusmiddel til egentlig?
Spørsmålet bør heller være hvorfor vi bør ta til takke med et mer skadelig rusmiddel.
Lenke til kommentar
Enig med at det er litt feil syn av det i media, men enkelte her fremstiller det jo som en penisforlengelse som faktisk fungerer. Cannabis er ikke sunt og trenger vi et rusmiddel til egentlig?
Spørsmålet bør heller være hvorfor vi bør ta til takke med et mer skadelig rusmiddel.

Fordi det blir kaos om alkohol blir bannlyst.

Lenke til kommentar
Når en kommer å beskylder meg for at jeg kommer til å røyke for mye cannabis uten grunnlag så er det veldig usaklig.

Da leste du mer inn i innlegget mitt enn jeg skrev. Det jeg gjorde var å quote deg på at mange ville begynne å røyke for mye hvis det legaliseres, for å si at jeg ikke tror det samme. Det har ingenting med deg å gjøre, det har med argumentet ditt å gjøre. Ta rei en bolle! :)

Lenke til kommentar
Enig med at det er litt feil syn av det i media, men enkelte her fremstiller det jo som en penisforlengelse som faktisk fungerer. Cannabis er ikke sunt og trenger vi et rusmiddel til egentlig?

 

Om folk vil bruke det som et rusmiddel isteden for alkohol så ser ikke jeg problemet, Det burde være et alternativt. Rusing har vært i forskjellige kulturer i tusener av år.

Det er våres kropp, og det er helt feil at man ikke skal få lov til å røyke cannabis.

 

Jøss for et fritt land.

Lenke til kommentar
Cannabis er ikke sunt og trenger vi et rusmiddel til egentlig?

Hvem faen er 'vi' til å bestemme over 'vi som ikke er mange nok til å ha demokratisk slagkraft' i dette spørsmålet? Venter spent på substansielle argumenter som gjør det klart hvorfor det er riktig å true en som prøver cannabis med å bli fratatt barna, og andre stigmatiserende kollektive tiltak.

Lenke til kommentar
Cannabis er ikke sunt og trenger vi et rusmiddel til egentlig?

Hvem faen er 'vi' til å bestemme over 'vi som ikke er mange nok til å ha demokratisk slagkraft' i dette spørsmålet? Venter spent på substansielle argumenter som gjør det klart hvorfor det er riktig å true en som prøver cannabis med å bli fratatt barna, og andre stigmatiserende kollektive tiltak.

Det er tydeligvis ikke opp til enkeltpersoner når man tydelig ser at personer idag sliter med cannabis. Bare fordi du greier å begrense deg så betyr ikke det at det vil gå fint for resten av Norge. Og om du bruker narkotika som foreldre så er du rett og slett dum.

Lenke til kommentar
Cannabis er ikke sunt og trenger vi et rusmiddel til egentlig?

Hvem faen er 'vi' til å bestemme over 'vi som ikke er mange nok til å ha demokratisk slagkraft' i dette spørsmålet? Venter spent på substansielle argumenter som gjør det klart hvorfor det er riktig å true en som prøver cannabis med å bli fratatt barna, og andre stigmatiserende kollektive tiltak.

Det er tydeligvis ikke opp til enkeltpersoner når man tydelig ser at personer idag sliter med cannabis. Bare fordi du greier å begrense deg så betyr ikke det at det vil gå fint for resten av Norge. Og om du bruker narkotika som foreldre så er du rett og slett dum.

Det er nå relativt få som sliter med det i forhold til antall brukere. I tillegg er konsekvensen av avhengigheten bedre enn konsekvensene av alkoholisme mtp på alkoholikerns barn. Hører stadig vekk historier om far som blir voldelig og slår barna.

 

legg merke til at jeg skrev avhengighet, da jeg mener det er helt OK for en far eller mor å røyke en gang i blant dersom de ikke er i nærheten av barnet og barnet ikke vil dukke opp. Forøvrig er det bedre at et barn ser en forelder stein enn drita.

Lenke til kommentar
Det er tydeligvis ikke opp til enkeltpersoner når man tydelig ser at personer idag sliter med cannabis. Bare fordi du greier å begrense deg så betyr ikke det at det vil gå fint for resten av Norge. Og om du bruker narkotika som foreldre så er du rett og slett dum.

 

Klarer man å slite med cannabis burde man ikke røyke det i utgangspunktet.

Ved en myndig alder kommer også ansvaret for seg selv, det er jo ikke akkurat sånn at folk plutselig ikke klarer å passe på seg selv. Vi stoler jo på at folk tar ansvar for drikkingen sin, selvom vi vet godt hvor mye vold i hjemmet skjer under påvirkning av alkohol.

Lenke til kommentar
Det er tydeligvis ikke opp til enkeltpersoner når man tydelig ser at personer idag sliter med cannabis. Bare fordi du greier å begrense deg så betyr ikke det at det vil gå fint for resten av Norge. Og om du bruker narkotika som foreldre så er du rett og slett dum.

La oss si at en tilfeldig person vil utvikle et rusproblem som han ellers ikke ville gjort, fordi noe er en lovlig vare på et marked. Det vil si at vedkommende ikke ville fått problemet om det var ulovlig. Da ser jeg et behov for å gjøre tiltak som er forebyggende (alt som har med salg og informasjonskampanjer å gjøre) og lindrende (gjøre hjelpeapparatet bedre). Men jeg ser ikke hvordan det skal hjelpe at den majoriteten av rusbrukere som ikke lager noe større problem enn en annen tilfeldig livsstilsmåte eller hobby, må slutte å bruke rusmidlet eller møtes med stigmatisering, marginalisering og trusler om å miste jobb og familie. Vis oss gjerne hvordan dette henger på greip.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...