Gå til innhold

Trenger du hjelp med Opera?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Begynner å bli lei av å ikke kunne bruke Opera til YouTube og andre flash-greier, så kan noen si meg hvordan jeg får dette til? Har lastet nede den java-greia de linker til flere ganger, men skjer ikke noe.

Av en eller annen grunn, selv om man velger Opera som nettleser gjennom Flash-installeren, bli det likevel ikke riktig installert. Hvis du går til IE-mappen i dine programfiler, skal der være en mappe som heter plugins. Slik det ser ut her hos meg, har jeg 3 filer liggende der: Flashplayer.xpt, NPSWF32.dll, og NPSWF32_FlashUtil.exe. Kopier disse til den tilsvarende mappen i Opera/Program/plugins.

Det viser seg at alle de tre filene du nevnte, ligger allerede i Opera->Programs->Plugsins-mappa.

 

Merkelig. Disse filene ligger nemlig ikke i IE-mappa, men får likevel avspilt youtube-video.

Ingen som vet?

 

Kan alltids prøve reinstall da, må få lagret bokmerkene mine isåfall.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Begynner å bli lei av å ikke kunne bruke Opera til YouTube og andre flash-greier, så kan noen si meg hvordan jeg får dette til? Har lastet nede den java-greia de linker til flere ganger, men skjer ikke noe.

Av en eller annen grunn, selv om man velger Opera som nettleser gjennom Flash-installeren, bli det likevel ikke riktig installert. Hvis du går til IE-mappen i dine programfiler, skal der være en mappe som heter plugins. Slik det ser ut her hos meg, har jeg 3 filer liggende der: Flashplayer.xpt, NPSWF32.dll, og NPSWF32_FlashUtil.exe. Kopier disse til den tilsvarende mappen i Opera/Program/plugins.

Det viser seg at alle de tre filene du nevnte, ligger allerede i Opera->Programs->Plugsins-mappa.

 

Merkelig. Disse filene ligger nemlig ikke i IE-mappa, men får likevel avspilt youtube-video.

Ingen som vet?

 

Kan alltids prøve reinstall da, må få lagret bokmerkene mine isåfall.

Det er nok ikke Java du trenger, men FlashPlayer. Sjå http://www.adobe.com/products/flash/about/
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Begynner å bli lei av å ikke kunne bruke Opera til YouTube og andre flash-greier, så kan noen si meg hvordan jeg får dette til? Har lastet nede den java-greia de linker til flere ganger, men skjer ikke noe.

Av en eller annen grunn, selv om man velger Opera som nettleser gjennom Flash-installeren, bli det likevel ikke riktig installert. Hvis du går til IE-mappen i dine programfiler, skal der være en mappe som heter plugins. Slik det ser ut her hos meg, har jeg 3 filer liggende der: Flashplayer.xpt, NPSWF32.dll, og NPSWF32_FlashUtil.exe. Kopier disse til den tilsvarende mappen i Opera/Program/plugins.

Det viser seg at alle de tre filene du nevnte, ligger allerede i Opera->Programs->Plugsins-mappa.

 

Merkelig. Disse filene ligger nemlig ikke i IE-mappa, men får likevel avspilt youtube-video.

Ingen som vet?

 

Kan alltids prøve reinstall da, må få lagret bokmerkene mine isåfall.

Det er nok ikke Java du trenger, men FlashPlayer. Sjå http://www.adobe.com/products/flash/about/

Fungerte ikke det heller.

http://www.adobe.com/shockwave/download/do...=ShockwaveFlash

 

Tror foresten det er Flash-Player jeg har ment hele tiden, og ikke Java :mrgreen:

Lenke til kommentar
Ok.. Hvordan kan jeg se Japanske skrifttegn med Opera?

Hadde vært digg om noen visste :)

 

Tror det er Windows sin skyld det. Hvis siden serverer innholdet med utf-8, sa burde du kunne se det hvis du har installlert asiatiske skriftene som du kan med gjore pa Kontrollpanel -> Region og sprak og noe greier der.

Lenke til kommentar

Opplevd ett mystisk flash(video) problem sammen med Opera 9.25. Opplevd samme symptomer på både hjemmePC'en + jobb PC-en. Jobb PC-en er splitter ny (fikk den nå på fredag) og har fått installert alt nytt på Win XP pro Norsk på en Intel Core2Duo. Hjemme kjører på XP pro engelsk på en AMD socket 939 maskin. Begge stedene kjører SP2.

 

Det som skjer er at plutselig så vil ikke youtube eller andre flash baserte video steder fungere optimalt. Det som skjer på youtube er at hele videoklippet lastes uten problem, men det er ikke lyd og det spiller bare av i 2-5 sekunder før det hele henger. Kjører Linken i IE 6 eller Firefox 2 så går det helt fint, så det er ett Opera problem.

 

Hjemme tok jeg å avinstallerte Flash, restartet og reinstallerte Flash, dette fungerte i ca 1 dag og vips var problemet der igjen. Jobben kom nå plutselig.

 

Så jeg har en mistanke på at det er noe i nyeste Flash versjonen som ikke Opera liker hel.

Noen som evt har link til en litt eldre (f.eks 6mnd gammel) versjon av Flash? Evt andre tips å komme med.

 

Flere som opplever dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...