Gå til innhold

Trenger du hjelp med Opera?


Anbefalte innlegg

Vet at det er vanskelig å si noe ut fra kun en kort forklaring, men må vel forsøke om noen har en anelse likevel.

 

Opera vil rett og slett ikke inn på www.vg.no. Får opp en feilmelding om "Moved Permanently

The document has moved here."

Det er heller ikke mulig å gå direkte inn på artikler fra linker.

En annen side som jeg har problemer med, er www.dinside.no. Her går det likevel greit om jeg dropper "www." foran, noe som en periode fungerte for vg.no også.

 

Formaterte nylig, og problemet fulgte med over til nyinstallasjonen, fordi jeg kopierte mappen med innstillinger, ville gjerne beholde favoritter og egendefinerte søk m.m.

 

Har noen en liten anelse om hva jeg bør forsøke? Kan fint leve med Operas noe kritiske sans, da overnevnte nettsteder ikke er veldig viktige.

(Å slette alle innstillinger etc. for å så reinstallere er ikke noe jeg har veldig lyst til, selv om det garantert løser problemet.)

 

Problemet er relatert til "blokkert innhold ja". Årsaken er at man har blokkert www.vg.no/* i sin helhet og får derfor ikke opp VG. Løsningen = Gå til Tools/verktøy - Advanced/avansert - Blocked content/blokkert innhold. Finn den siden man har problem med, let etter www.url.XXX/* eller noe og slett akkuratt den biten. Man skal jo ikke blokkere selve siden, men bare reklame, scripts, flash etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat innstallert Windows Vista Ultimate x64. Når jeg starter opera får jeg opp en feilmelding med teksten: "dette programmet har sluttet å virke".

 

Noen tips?

 

Løst: Det var bare å stille datoen. Opera likte ikke å være i 2099.

Endret av ersa
Lenke til kommentar

Tester ut 9.50 betaen nå. Irriterer meg over at søkeordene man skriver inn i adressefeltet blir stående der i historie-rullevinduet. Eks.: skriver jeg "g opera" i adressefeiltet står det "g opera" i rullefeltet da jeg skal se etter andre gamle, besøkte adresser. Siden det blir en del søkeord her i løpet av kort tid, samt at jeg ikke liker slike brå og brutale omveltninger i livet mitt ( :p ), vil jeg ha det tilbake til slik det var før. Er det noen som vet hvordan man fjerne søkehistorien fra beøskte-adresser-feltet? Regner med det blir slik når versjonen blir ferdig også, så jeg vil gjerne være forberedt. Ellers ganske fornøyd med betaen, noe rusk er det, særlig med speeddial som er bra treig hos meg, men ellers fornøyd. Fortsett slik opera!

Endret av zonko
Lenke til kommentar

gå til opera:config, der søker du etter index i den søkeboksen som er der.

så setter du Max Visited Pages Index Size: til 0.

det vil i allefall forhindre nye tillegg i lista, og bør tømme den.

 

noe av det første jeg gjør når jeg installerer en ny snapshot er å deaktivere denne egenskapen,

du finner nemlig neppe en mer minimalistisk nettleser enn min ;)

Lenke til kommentar

Hm, det hjalp faktisk ikke, både besøkte adresser og søkeord ramses fortsatt opp. Mulig at det er beaten som ikke funker 100%. Ønsker egentlig å ha besøkte adresser der, men ikke søkeordene. Mulig å fjerne den nye "search by google" baren som dukker opp også når du skriver noe i adressefeltet?

Lenke til kommentar

husket du på å lagre innstillingsendringen?

du kan også prøve å lete etter en VPS mappe, og slette innholdet der, den er antakeligvis i profilmappa di.

du kan finne ut hvor den ligger ved å skrive opera:about i adressefeltet.

 

jeg fant ikke den mappa hos meg.

 

ang. den der search by google, så vet jeg ikke hvordan man tar den bort, uten å ta bort hele den der "baren", noe jeg har gjort.

Lenke til kommentar
gå til opera:config, der søker du etter index i den søkeboksen som er der.

så setter du Max Visited Pages Index Size: til 0.

det vil i allefall forhindre nye tillegg i lista, og bør tømme den.

 

noe av det første jeg gjør når jeg installerer en ny snapshot er å deaktivere denne egenskapen,

du finner nemlig neppe en mer minimalistisk nettleser enn min ;)

 

Du kunne vel ikk ha lagt ut et bilde av din minimalistiske nettleser?

Lenke til kommentar

Betaen var så buggete at jeg til slutt ga opp, men det var da det hendte noe pussig. Jeg har to kontoer på min maskin, en til skole og en til alt annet pjatt. Jeg har Opera 9.25 på pjatte-kontoen og la nå inn 9.25 istedetfor betaen på skole-kontoen. Da jeg la inn ny opera trykket jeg på "start opera nå" i siste installvindu. Da kom opera-vinduet fram, men i versjon fra pjatte-kontoen. Alle bokmerker, besøkte adresser, innstillinger av alle mulige slag var på plass. Undret meg over at dette var mulig og slo at opera. Startet senere opera igjen, men da kom jeg inn i riktig opera-versjon, dvs uten bokmerker etc slik den egentlig skulle være i skole-kontoen. Trodde ikke dette var mulig, hva skjedde?

Lenke til kommentar
Du kunne vel ikk ha lagt ut et bilde av din minimalistiske nettleser?

 

nettleserjt9.th.gif

 

bilde er slik jeg bruker nettleseren, men jeg var ikke logget inn når jeg tok bildet, derfor ikke hele bredden brukes.

den dialogboksen er for å demonstrere hvordan jeg skriver inn adresser, trykk på F2 for å få den frem :)

 

(filformatet er for å spare båndbredde.)

Lenke til kommentar
Du kunne vel ikk ha lagt ut et bilde av din minimalistiske nettleser?

 

nettleserjt9.th.gif

 

bilde er slik jeg bruker nettleseren, men jeg var ikke logget inn når jeg tok bildet, derfor ikke hele bredden brukes.

den dialogboksen er for å demonstrere hvordan jeg skriver inn adresser, trykk på F2 for å få den frem :)

 

(filformatet er for å spare båndbredde.)

 

 

aha.. du bruker full skjerm? Hvordan bytte fane da? O.o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...