Gå til innhold

Modifisert 360 kan føre til bannlysing på LIVE


_crs_

Anbefalte innlegg

Hehe tenkte meg at MS hadde lagt inn noe slik i denne updaten ja..

 

Smart med en liten delay også slik at folk med moddet box trodde alt var ok rett etter spring-update kom..

 

Hei hei her kommer Halo3-beta, du må ha Crackdown... Hmm tenker Pelle-Pirat, da henter jeg bare ned Crackdown da siden MS ikke kan spore meg og min nye fine firmware... Dette har jeg nemlig sjekket på nettet! Jippi.

 

Ond latter sprer seg i Redmond og lille-Bill svinger pisken "Smekk" og vips var live borte for Pelle-Pirat..

 

Huff så synd jeg synes på Pelle...

 

NOT

 

Lek med ilden og forvent å bli brent på ett eller annet tidspunkt. Alle som har moddet viste at dette var en mulighet. De har til og med sagt ja til dette hvis de bruker Live. Voks opp.

 

Edit: ser ut som om denne nyheten har fått forumet til xbox-scene.com til å crashe :!: Tydeligvis mange moddere som skjelver i buksa nå....

Endret av Darth MToffy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Korleis fungerar denne bannlysinga? Blir ein utestengd ifrå GOLD, og får fortsatt lov til å kjøpe og laste Arcade spel osb.?

 

Eller er ikkje Microsoft intressert i pengane ifrå sokalla "piratar" ?

8637075[/snapback]

Ser ut som om boxen din blir banna fra Live. Ikke brukeren din. Så hvis du har flere boxer kan du bruke brukeren din på den andre boksen..

 

Ellers er nok ikke MS interessert i pengene dine nei hvis du er banna.. Er vel ett fåtall som faktisk er i kategorien din(som faktisk betaler for innhold samtidig som de modder) så tror MS gir en rimelig lang beng i slike som deg :hmm:

Lenke til kommentar
Korleis fungerar denne bannlysinga? Blir ein utestengd ifrå GOLD, og får fortsatt lov til å kjøpe og laste Arcade spel osb.?

 

Eller er ikkje Microsoft intressert i pengane ifrå sokalla "piratar" ?

 

Det er selve konsollen som blir utestengt, ikke brukeren/gamertag'en din. Så om en logger på en umodifisert konsoll så kan man bruke LIVE som normalt.

 

Uansett synes jeg mange har folkene i tråden her burde komme ned fra sin høye hest snarest. Er visst mange her som tror at bare fordi man har modifisert 360 så er man avskum av verste sort.

Lenke til kommentar
Uansett synes jeg mange har folkene i tråden her burde komme ned fra sin høye hest snarest. Er visst mange her som tror at bare fordi man har modifisert 360 så er man avskum av verste sort.

8637093[/snapback]

Avskum er det vel ikke snakk om...

 

Men må si at jeg har en liten skadefryd for folk som bryter reglene til Live for senere og sutre over at MS tar dem for dette.. Man har tross alt trykket OK for disse reglene så er lite å sutre over.

 

Folk skal få modde så mye de vil for min del.. Bare ikke klag når du blir tatt med buksene nede.

 

Edit: Jeg er i hvert fall glad over at jeg skal få spille Halo3-beta i hele helgen på min 360 :D hehe måtte bare gni det litt inn.. Er lite å gjøre på jobb på en slik dag som 18.mai

Endret av Darth MToffy
Lenke til kommentar
Men må si at jeg har en liten skadefryd for folk som bryter reglene til Live for senere og sutre over at MS tar dem for dette.. Man har tross alt trykket OK for disse reglene så er lite å sutre over.

 

Folk skal få modde så mye de vil for min del.. Bare ikke klag når du blir tatt med buksene nede.

 

Er ingen som klager i denne tråden ihvertfall, heller påpeker det faktum at det skjer. For min del spiller det fint liten rolle, jeg har flere 360'er.

 

Men mange her virker som de tror de er så mye mer perfekte sjøl? Aldri forbigått en eneste kopisperre i andre sammenhenger? Folk er latterlige...

Lenke til kommentar
Er ingen som klager i denne tråden ihvertfall, heller påpeker det faktum at det skjer. For min del spiller det fint liten rolle, jeg har flere 360'er.

 

Men mange her virker som de tror de er så mye mer perfekte sjøl? Aldri forbigått en eneste kopisperre i andre sammenhenger? Folk er latterlige...

8637121[/snapback]

+1 :thumbup:

 

Halo 3 beta-schmeta. Likte ikkje 1'aren, likte heller ikkje 2'aren.

Ser ikkje for meg at 3'aren kjem til å forandre dette.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt poenget med dette, hvorfor nekte noen å kjøpe Gold? skaden er jo allerede skjedd når konsollen er flashet. Det er ikke som om xblive blir noe bedre av å stenge noen ute.

 

Hvem tørr kjøpe en brukt 360 etter dette?

Endret av M_Mickey
Lenke til kommentar
Min teori er at de som spiller crackdown/halo3 er de som blir avslørt.

 

Folk som ikke har rørt Crackdown og/eller Halo 3 betaen har også blitt bannlyst, så det har ingenting med det å gjøre. Den faktiske årsaken til at folk blir bannlyst er fremdeles ikke offentliggjort, men det ser jo ut som Microsoft sliter med det, da mange som ikke har modifisert 360 har blitt bannlyst også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Min teori er at de som spiller crackdown/halo3 er de som blir avslørt.

8637133[/snapback]

Dette lurer jeg litt på.

 

På xbox-forumet så sier mange andre at de har blitt bannet selv om de ikke har spilt med Crackdown, så tror det er alle som spiller på Live med backup-spill.

 

Hvis det er slik er det jo ikke noe problem egentlig. (:

 

 

edit: var litt sen her:P

 

Men spør igjen: Dette står på Xbox-scene, noen som vet noe mer om det?

 

They probably detect backup discs (and not the modified firmware) when you play 'em online (not confirmed yet).
Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Er ingen som klager i denne tråden ihvertfall, heller påpeker det faktum at det skjer. For min del spiller det fint liten rolle, jeg har flere 360'er.

 

Men mange her virker som de tror de er så mye mer perfekte sjøl? Aldri forbigått en eneste kopisperre i andre sammenhenger? Folk er latterlige...

8637121[/snapback]

Vil nå kalle xNINJAx sin post for klaging jeg.. Men det blir semantikk..

 

Les postene mine så ser du at i hvert fall jeg kun synes det er idiotisk å klage over MS i dette tilfellet her..

 

Jeg har langt ifra "ren" samvittighet når det gjelder kopisperrer og er selv innehaver av en bannet Xbox1 :D

 

Men når jeg bryter sperrer/regler så gjør jeg det med full vitende om at hvis jeg blir tatt så får det konsekvenser. Dette virker det som om mange moddere ikke gjør.

 

Ergo ler jeg litt av moddere(jeg nevner ingen navn :D ) som sutrer over at de blir bannet når de var veldig klar over at dette var en mulig konsekvens av moddingen de selv har utført veldig frivillig på boxen.

Lenke til kommentar
Men spør igjen: Dette står på Xbox-scene, noen som vet noe mer om det?

 

They probably detect backup discs (and not the modified firmware) when you play 'em online (not confirmed yet).

 

Det tror jeg ikke det er noen som vet. Men det virker som det sannsynligvis er selve DVD-platen Microsoft sjekker, og ikke om man har modifisert firmware, i og med at såpass mange med umodifisert 360 har blitt utestengt. Men virker som måten Microsoft kommer fram til dette på er ganske så upålitelige...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Upålitelig pga. mange av de som er bannet sier de ikke har gjort noe med boxen?

 

Men får sjekke om det er slik når jeg kommer hjem, tror ikke jeg har brukt noen kopierte spill på Live før.

Lenke til kommentar

Er det noen her som har blitt bannet med en umodifisert box?

 

I tilfelle så fortjener MS meget mye smekk på pung :thumbdown:

 

Begynte plutselig å bli litt engstelig her nå :blush: Har planlagt en herlig nerde-helg for første gang på all den tid og blir mektig forbanna hvis jeg blir feilaktig banna nå :hmm:

 

PS! Håper de som sier de har blit bannet feil bare er moddere som er bitre :whistle:

Lenke til kommentar
Er det noen her som har blitt bannet med en umodifisert box?

 

På det offisielle Xbox forumet på xbox.com er det ihvertfall et lass med folk som ikke har gjort noen verdens ting (påstår de da) som også har blitt utestengt. Noen tror at om man har opprettet gamerkonto i et annet land enn man er i, får å få tilgang til nedlasting fra LIVE fra andre regioner, også har gjort at man blir utestengt. Jeg tror ikke dette, men det vil vise seg om det er riktig. Tror heller det er metoden Microsoft bruker for å komme fram til om drevet leser en original plate eller ikke, som ikke er helt til å stole på. Microsoft har nok laget bra styr for seg selv ved å stole så blindt på resultatet av sjekken(e) har lagt inn...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...