Gå til innhold

Modifisert 360 kan føre til bannlysing på LIVE


_crs_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var morsomt så lenge det varte. Så nå kan folk bruke litt over 2000 kr på en Core versjon og tenke at de fortsatt har spart tusenvis av kroner.

8640215[/snapback]

Blir nok en økning i salget av Core nå ja. Og kanskje også Elite, siden mange ser seg muligheten til å oppgradere. Men kanskje det går helt motsatt vei, folk blir såpass pissed off på xbox og microsoft at de går over til Wii eller PS3.

Jeg for min del har ikke hatt LIVE gold utenom den første prøvemåneden, men vil gjerne ha muligheten til å laste ned patcher, demoer og videoer gjennom LIVE silver. Har enda ikke sjekket om jeg er bannet.

Lenke til kommentar
Herregud, selvsagt ønsker de å tjene millioner av kroner på at flest mulig folk kjøper spill etc.

 

8640492[/snapback]

 

Microsoft er ikke en person som sitter å gnir seg i hendene hver gang vi kjøper spill. Klart at alle selskaper (og forsåvidt også privatpersoner) ønsker å tjene penger.

 

Synes det er greit at de blokkerer modifiserte Xbox'er. Slik var det med 1'ern, og det har ligget i luften at det ville skje med 360'en også. Den er jo ikke ubrukelig, dere kan bare ikke backups/piratkopier/sett-inn-din-unnskyldning-her på nettet lenger. Så lenge dere fremdeles kan spille på den skjønner jeg ikke hva som er problemet.

 

Hadde selv modda Xbox (1) og aksepterte fra første stund at noe Live-spilling ville det ikke bli. Nå skal det også være sagt at det er/var helt andre grunner til å modde den første Xbox'en enn 360. Man oppnår langt mindre med 360.

Lenke til kommentar
Herregud, selvsagt ønsker de å tjene millioner av kroner på at flest mulig folk kjøper spill etc.

Og du vil vel at utviklerne skal overleve slik at du fremdeles får gode spill? Der har du svaret ditt.

Vi vet du er fornøyd nå Lakus, du har sagt det 3 ganger nå. :roll:

Var vel strengt tatt bare andre gangen, men siden du mener det var så viktig å få fram at jeg likte det istedenfor å se det i den sammenhengen jeg satt det i så kan jeg vel nevne det at jeg liker det MS gjør for å få det til og bli tre ganger?

Lenke til kommentar
Og du vil vel at utviklerne skal overleve slik at du fremdeles får gode spill? Der har du svaret ditt.

 

Du er jo helt fjern. Var du som sa de ikke håpet på noe, ikke jeg ;)

 

 

Var vel strengt tatt bare andre gangen, men siden du mener det var så viktig å få fram at jeg likte det istedenfor å se det i den sammenhengen jeg satt det i så kan jeg vel nevne det at jeg liker det MS gjør for å få det til og bli tre ganger?

 

 

 

https://www.diskusjon.no/index.php?act=ST&f...dpost&p=8635275

 

https://www.diskusjon.no/index.php?act=ST&f...dpost&p=8640174

 

https://www.diskusjon.no/index.php?act=ST&f...dpost&p=8640470

 

 

Så da ble det 4 ganger. Telle er en fin bil.

Endret av trydis
Lenke til kommentar
Det var morsomt så lenge det varte. Så nå kan folk bruke litt over 2000 kr på en Core versjon og tenke at de fortsatt har spart tusenvis av kroner.

8640215[/snapback]

 

Men er man av typen som kun spiller online, kan man jo også si at man har tapt det det koster å modifisere den.

Lenke til kommentar

Synes det er helt greit at MS gjør noe med dette. Når det gjelder umoddede bokser som er bannet tror jeg ikke noe på det før det er 100% bekreftet. De fleste av disse er nok folk som ikke vet at de har en boks som er eller har vært moddet. Og det kan være en del. Les f.eks denne kommentaren hos MajorNelson (kort oppsummert har han kjøpt en ny xbox hos bestbuy og returnert den gamle som er utestengt i den nye esken).

 

Hvordan kan f.eks. EBgames og andre som tar inn brukte konsoller vite at de ikke er moddet? De sjekker sikkert klistrelapper etc. men med litt jobb, bør det gå greit å "fake" dette. Jeg ville i alle fall ikke kjøpt en brukt Xbox.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Jeg er heller ikke bannet og jeg har ikke spillt backups på Live. Så det virker som om det er det som er stikkordet.

 

-C-

8640671[/snapback]

Er noen teorier om at vår-updaten sjekker alle boksene, og så banner MS 20 000 nå, og 20 000 litt senere osv. Så kan godt hende de som ikke er bannet nå, blir det om f.eks en uke.

 

-Ø-

Lenke til kommentar
Blir nok en økning i salget av Core nå ja. Og kanskje også Elite, siden mange ser seg muligheten til å oppgradere. Men kanskje det går helt motsatt vei, folk blir såpass pissed off på xbox og microsoft at de går over til Wii eller PS3.

Jeg for min del har ikke hatt LIVE gold utenom den første prøvemåneden, men vil gjerne ha muligheten til å laste ned patcher, demoer og videoer gjennom LIVE silver. Har enda ikke sjekket om jeg er bannet.

8640353[/snapback]

 

 

Tror ikke akkurat MS blir lei seg for å miste kunder som deg. De taper jo bare penger på salg av konsollen, du betaler ikke for gold og spiller "backups".

Lenke til kommentar

Det var jo for F's sake i en helt annen tråd!!?

Har du problemer med meg, ta det på PM!

 

Og nå har vel du strengt tatt sagt dette ett par ganger, så skal jeg sakse deg pga det da eller?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at dere gidder å drive med den moddinga. Jeg handler de spill jeg vil ha og har aldri hatt behov for å "sikkerhetskopiere".

 

Kan virke som om det er status å ha en moddet konsoll i visse kretser. Kan noen fortelle meg hva som er så gjevt med en moddet konsoll? For jeg forstår det ærlig talt ikke.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke at dere gidder å drive med den moddinga. Jeg handler de spill jeg vil ha og har aldri hatt behov for å "sikkerhetskopiere".

 

Kan virke som om det er status å ha en moddet konsoll i visse kretser. Kan noen fortelle meg hva som er så gjevt med en moddet konsoll? For jeg forstår det ærlig talt ikke.

 

Jeg har 3 spill som har blitt ødelagt fordi drevet i den ene 360'en jeg har, har laget brede riper i en sirkel på DVD-platen. Det er 1500,- ut av vindu. Greit nok, Microsoft påstår de vil bytte de spillene de selv har utgitt mot en pengesum. Men det gjelder ikke alle spillene som finnes til 360. Og hva garanti har jeg for at det ikke skjer igjen og igjen i den samme 360'en? Jeg gadd ikke stresse mer med det, modifiserte den, og kan nå spille kopier av spillene i stedet for. Behøver jeg ikke sitte og bekymre meg over om platen plutselig skulle bli ripet igjen, da det ikke er den originale platen.

Lenke til kommentar

Da kunne du benyttet deg av en lov her i Norge som sikrer deg nye spill og du kunne også sendt inn boksen til MS og fått en nye en tilbake.

 

Det at du hadde disse grunnene til og modde Xboxen bryr MS seg veldig lite om, da det er ganske stor ssannsynlighet for at du, om ikke har nå, kommer til og piratkopiere ett spill.

 

Uansett, tukling med XBoxen har også MS sagt ikke er tillat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...