Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ferrari, meninger og favoritter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 5 måneder senere...

Ferrari skal være rød!! :mad: dessuten vil Ferrari F50 GT spise alle lamboer til frokost, den første ble vraket, men bygd på nytt, med lavere vekt og ekstra power, 907 kg og 900 hk :cool:

 

 

Den første av i alt 3 bygde er vraket TO ganger, den andre gangen skjedde rett etter at den kom tilbake fra reprasjon.... jag tror den er solgt nå. :blush:

Lenke til kommentar
Brodern har kjøpt seg en 1991 Ferrari 348 :love:

Takk for tipset Simon Aldra :)

 

post-96858-1180266388_thumb.jpg

post-96858-1180266382_thumb.jpg

post-96858-1180266376_thumb.jpg

post-96858-1180266395_thumb.jpg

 

Hva syns dere? :love:

Flott bil! :thumbup::dribble:

 

Jeg har selv en 348TB med Tubi og de-cat!

Her kan du se bilder av den klikk inn på www.garasjegulv.no klikk deretter på "Diverse Bilder" i kolonen til venstre, de 3 første bildene er min bil (og garasje)

Lenke til kommentar

Det er så mange Ferrarier! Dessverre er ikke alle like fine, og det plager meg at noen av de mer profilerte nå for tiden (som Enzo) ikke ser ut.. 599 ser også helt grusom ut bakfra.

 

Skulle jeg hatt en moderne, som er litt småsexy og rask så ville jeg tatt F430! Om jeg skulle gått etter utseende så ville det glatt blitt 308 GTB! Eller 288 GTO.

 

ferrari_308.jpg

ferrari_308_gtb.jpg

 

Herre! 308-en er SEXY!

Endret av Zythius
Lenke til kommentar

Strøken ferrari broren din har fått seg Holten :love:

 

I mine øyne så er det 90 tallet som er ferrais store glansperriode. Jeg elsker rett og slett linjene til ferrari 355 og 348 og ikke minst den lyden :thumbs: Bare lyden er et motorisk under :p

 

Legger ut bilder av mine absolutt favoritter:

 

355:

 

355voorkant.JPG

 

348:

 

Ferrari%20348%20P1%208.jpg

 

Av de mer ekstreme ferrariene i senere tid så er dette mine favoritter:

 

Fxx:

 

Ferrari3_75651i.jpg

 

F50:

 

Ferrari-F50-Red-Front-Angle-st.jpg

 

Ferrari P4/5:

 

DSC_1077_scaled.jpg

 

DSC_1047_scaled.jpg

 

 

 

 

Avslutter med et sørgelig bilde :(

 

dubai-ferrari-f40-1.jpg

Lenke til kommentar

DRAP!!

 

:cry:

 

Er ingen ferrari fan, men vi hadde eu kontroller på mange av de som går i norge en periode.

 

Hadde en rød 355. Den var trimma + litt annen snacks. Effekt anlegg bl.a

Gikk som et helvete. Umulig og kjøre. Skal love dere at lyden i den er det råeste jeg har hørt.

 

Hvis noen her inne eier den så fy faen. Sinnsykt.

 

Bilen var på service hos et privatfirma. Vi tar eu. Han karen heter O** S*****... Virker det kjent??

Tror han er den eneste i norden med verktøy til de bilene. Selveste fotball Rise tok jo med bilen til norge for og ha service hos han :cool:

 

Hørte snakk om et løpehjul til en register reim som kosta litt i underkant av 15 000,- Det koster peng og kjøre sprek bil. Reg reim byttes hver 20 000km?

jeg har enda ikke klart og få en opp på løftebukken.... gromt!

post-82000-1194466098_thumb.jpg

Endret av Mekker`n
Lenke til kommentar

Ferrari Fxx er en av de råeste bilene jeg har sett,Noen i Familien min i sveits har en Ferrari Forhandler,

da vi kom på plassen sto alle de kjipe bilene ute (360,430.osv)da vi kom inn sto det en enzo,TO fxx en Masarati mc12 og en 612 scagletti. den som vakte mest oppsikt var masarati'en den var bare så sinnsykt lav!.

får dra ned til dem da jeg blir 18år hehe :D

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Prøve å blåse litt liv i denne tråden igjen da :)

 

Hva syns folk om den nye California? Personlig syns jeg den ser helt forferdelig ut på bilder, men regner med det er litt anderledes i virkeligheten.

 

post-115792-1225413636_thumb.jpg

post-115792-1225413812_thumb.jpg

 

Syns den ser hakket bedre ut med taket på, men ser for mye ut som en TVR eller Viper av noe slag.

 

post-115792-1225413824_thumb.jpg

 

Og så et bilde for å vise hvor fantastisk den gamle California så ut:

 

post-115792-1225413919_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det forundrer meg egentlig at ingen foreløpig har nevnt den nydelige og svært råe 288 GTO fra midten av 80-tallet. Teknisk var den egentlig like rå som F40, samtidig som Pininfarina-innpakningen var langt mer elegant. Det har ingen F40-lignende flyvingespoiler over hekken, rett og slett fordi det ikke var nødvendig, formen på 288 GTO var aerodynamisk perfekt for å holde bilen på veien.

 

Utseendet minner kanskje litt (eller mye) om 70-tallets 308 og 328, men hekken på 288 GTO er lengre, for å gi plass til den langsmonterte racingmotoren. Skjermene er rundere og bredere og hekken er noe av det tøffeste som eksisterer, uansett merke.

 

Motoren var en 2,9-liters V8 med dobbel turbolading og tørrsump. Bilen bestod av en gitterrørramme med ytterhud. Egenvekten på bilen var 1120 kg. Lengde 429 cm, bredde 191 cm og høyde kun 112 cm.

 

ferrari2883zm7.jpg

ferrari2881vm1.jpg

ferrari2882ae8.jpg

ferrari2884dv5.jpg

ferrari288intgr1.jpg

ferrari288gul1gz1.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...