Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ferrari, meninger og favoritter


Anbefalte innlegg

Jeg er veldig glad i Testarossa.

 

2_1039198863.jpg

 

Ferarri har nok for det meste vært drømmebilen, men har nå sklidd over til Lambo Murcielago etter å ha kikket litt og sett noen videoer.  :thumbup:

 

BIL-03s12-murcielago-177_368.jpg

 

Se hvordan dette går.  :w00t:

 

http://videos.streetfire.net/search/murcie...8960105785e.htm

8628211[/snapback]

 

 

også har den fire seter og åppåtil billigere med trimmet motor og bremser og undrestell enn en lambo eller ferrari

Endret av fanboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men nå diskuterer vi ikke lambo eller skyline ;) Og hvis du absolutt skal komme med den skylinen, så kan jeg vel spørre. Hvilken bil trenger mest vedlikehold? Tror ikke at Skylinen vil være så mye billigere å leve med enn Lambo'en ;)

 

Men nok of topic..

8628445[/snapback]

 

ehh tror nok en lambo ihvertfall en ferrari er mye dyrere og vedlikeholde(kommer selvsagt ann på alder) , japnere kan og bygge motorer ,drivverk og understell så det holder ,de kan bare ikke kunsten og forebygge rust :cool: og en service på en labo eller ferrari er jo svindyr . ville båre påpeke det nok ot. on topic jeg liker 328 gts og testarossa best

Endret av fanboy
Lenke til kommentar

Hva synes folk om motor lyden fra Ferrari da? Jeg må si at selv om jeg ikke har noen spesiell interesse av Ferrari så synes jeg at det er fin design på noen av bilene men den astmatiske pinglelyden ødelegger mye av helhetsinntrykket. Jeg har hørt Dino 308 GT4, 328, 355, 430 og Testarossa i virkeligheten samt x antall klipp av varierende kvalitet og lyden er virkelig sørgelig synes jeg. Rett og slett tamt. *Ta på seg flammesikker dress*

Ellers har vel Ferrari gått fra å være en upålitelig og tungkjørt mannemann bil til å bli en (mer?) pålitelig og lettkjørt bil som hvem som helst kan styre fra A til B uten større problemer. Deri er vel og kanskje noe av den mytiske 'sjelen' gått tapt. Hva vet jeg.

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar
Hva synes folk om motor lyden fra Ferrari da? Jeg må si at selv om jeg ikke har noen spesiell interesse av Ferrari så synes jeg at det er fin design på noen av bilene men den astmatiske pinglelyden ødelegger mye av helhetsinntrykket. Jeg har hørt  Dino 308 GT4, 328, 355, 430 og Testarossa i virkeligheten samt x antall klipp av varierende kvalitet og  lyden er virkelig sørgelig synes jeg. Rett og slett tamt. *Ta på seg flammesikker dress*

Ellers har vel Ferrari gått fra å være en upålitelig og tungkjørt mannemann bil til å bli en (mer?) pålitelig og lettkjørt bil som hvem som helst kan styre fra A til B uten større problemer. Deri er vel og kanskje noe av den mytiske 'sjelen' gått tapt. Hva vet jeg.

 

Ha en fin dag. :)

8628825[/snapback]

 

slapp av jeg dreper deg ikke, jeg er delvis enig .. når det er sagt er det grovere lyd mutterns

 

1991 modell nissan primera 2.0 slx(ja den har helt rust fritt eksos anlegg så lyden er original finnes ikke rust på den bilen starter alltid på første forsøk) OT

Endret av fanboy
Lenke til kommentar

Jeg er kanskje litt Ferrari fan-boy, men jeg liker de fleste Ferrarier, spesielt 550, 599 og F430, er ikke så stor fan av 360. Og som flere har sagt tidligere, 355 er en av de aboslutte tøffeste Ferrarier.

 

Ser det er noen som ikke liker Enzo, det ekstreme designet er jo litt av poenget med en superbil, den skal ikke se ut som alle andre biler.

 

http://www.ferrarichat.com/forum/ er et bra forum med masse bilder lagt ut av Ferrari eiere

Endret av Hansiii
Lenke til kommentar
Men nå diskuterer vi ikke lambo eller skyline ;) Og hvis du absolutt skal komme med den skylinen, så kan jeg vel spørre. Hvilken bil trenger mest vedlikehold? Tror ikke at Skylinen vil være så mye billigere å leve med enn Lambo'en ;)

 

Men nok of topic..

8628445[/snapback]

Trolig Lamboen. Driftssikkerheten på velbygde Skylines med +/- 1000 hk pleier å være god. Lamborghini bygges derimot av Audi.

 

Ser det er noen som ikke liker Enzo, det ekstreme designet er jo litt av poenget med en superbil, den skal ikke se ut som alle andre biler.

8629685[/snapback]

Det er ikke ekstremt, det er kjedelig, helt utrolig kjedelig. Jeg vil heller ha AIDS enn en Enzo.

Lenke til kommentar
Trolig Lamboen. Driftssikkerheten på velbygde Skylines med +/- 1000 hk pleier å være god. Lamborghini bygges derimot av Audi.
Haha, uendelig bra kommentar.

 

Ang Ferrari så må jeg si meg enig med en anna kar her. Får liksom automatisk følelsen av en rikmann / -sgutt som hverken kan noe om biler eller kan kjøre som bare har kjøpt seg "det råeste i gata". Lamborghini Diablo VT TT derimot, det kan jeg nok bli frista til å kjøpe en dag.

Lenke til kommentar

Den råeste Ferrarien noensinne er 355 F1 Spider. Liker ikke 575 pga. luftinntaket i panseret. (Smak og behag.) 599 blir for kantete, Scaglietti og 456 blir litt for "Saab", eneste pluss er V12 motorene.

 

Nei, Lambo spiser Ferrari til frokost.

 

Folk som kjøper røde Ferrarier er litt for Show-off. Ferrarier bør være gule, svarte eller grå.

Lenke til kommentar

Simon Aldra: Mener du at en blodtrimma 2.6 liters motor med 1200 hester ville holde lenge og være billigere å reparere?

Har de byttet motor er det nesten greit, men motormessig blir det tullete og si at en 2.6 liter med 1200 gamp vil gå mindre i stykker enn en 6.2liter med halvparten av hestene? Og jeg regner med det er snakk om ganske syke, og derfor dyre, deler når noe første blir ødelagt. For ikke å snakke om alle slitedeler som bremser, understell ol..

Dette blir ganske så pressa, og vil nok ikke vare lenge før noe må skiftes.

 

Tror du denne bilen ruller fint til og fra jobb, på langtur og slikt? Er nok ut å kjøre, slite noe ut, og dra tilbake og sette i noe nytt..

 

Jeg tror ikke Lamborghinien ville vært noe dyrere enn den skylinen og eie.

 

Noen kommer sikkert til å slakte dette svaret. Værsågod ;) Jeg utaler meg ikke mer om dette :hrm:

Lenke til kommentar
Den råeste Ferrarien noensinne er 355 F1 Spider. Liker ikke 575 pga. luftinntaket i panseret. (Smak og behag.) 599 blir for kantete, Scaglietti og 456 blir litt for "Saab", eneste pluss er V12 motorene.

 

Nei, Lambo spiser Ferrari til frokost.

 

Folk som kjøper røde Ferrarier er litt for Show-off. Ferrarier bør være gule, svarte eller grå.

8634692[/snapback]

 

 

Forsåvidt enig med deg, utenom at jeg ikke har noe imot 575 ;)

Rød er showoff men ikke gul? :whistle:

Lenke til kommentar
Simon Aldra: Mener du at en blodtrimma 2.6 liters motor med 1200 hester ville holde lenge og være billigere å reparere?

Har de byttet motor er det nesten greit, men motormessig blir det tullete og si at en 2.6 liter med 1200 gamp vil gå mindre i stykker enn en 6.2liter med halvparten av hestene? Og jeg regner med det er snakk om ganske syke, og derfor dyre,  deler når noe første blir ødelagt. For ikke å snakke om alle slitedeler som bremser, understell ol..

Dette blir ganske så pressa, og vil nok ikke vare lenge før noe må skiftes.

Jeg mener ingenting. Jeg sier bare at jeg har sett Skylines med 1000 hester som var mindre på verksted enn en Audi A6. Det var forøvrig ikke MENT som noen generell sammenligning.

 

Forøvrig er det ikke bare mekaniske godsaker som kan gå til hundene, som elektronikk. Som vi alle vet oppfant italienerne elektrisitet.

 

Jeg tror ikke Lamborghinien ville vært noe dyrere enn den skylinen og eie.

 

Noen kommer sikkert til å slakte dette svaret. Værsågod ;)  Jeg utaler meg ikke mer om dette  :hrm:

8636471[/snapback]

Slakte? Neh. Men du glemmer det faktum at deler til superbiler som en Lamborghini faktisk er 'noe' dyrere enn deler til en riskoker, uansett hvor dimensjonerte de er. :p

 

Og drivstofforbruk kan nok kanskje holdes lavere på en Skyline. Lave turtall, kjør som en bestemor, så klarer du deg kanskje.

 

Og selv om en moderne Lamborghini nok er mer pålitelig enn en trimmet Skyline, så, vel... Det gjelder ikke eldre Lamboer, og det skulle virkelig vært interessant å se driftssikkerhet mellom en Murci og en tusenhesters Skyline. :p

 

Utrolig pointless også, men still..

 

/OT

 

Ferrari har vel forresten fått en god del bedre driftssikkerhet etter 360 også, mener jeg å tro. Før våknet du vel normalt opp til et flatt batteri. Igjen. Det VAR italienerne som fant opp elektrisiteten.

Lenke til kommentar
Den råeste Ferrarien noensinne er 355 F1 Spider. Liker ikke 575 pga. luftinntaket i panseret. (Smak og behag.) 599 blir for kantete, Scaglietti og 456 blir litt for "Saab", eneste pluss er V12 motorene.

 

Nei, Lambo spiser Ferrari til frokost.

 

Folk som kjøper røde Ferrarier er litt for Show-off. Ferrarier bør være gule, svarte eller grå.

8634692[/snapback]

 

 

Forsåvidt enig med deg, utenom at jeg ikke har noe imot 575 ;)

Rød er showoff men ikke gul? :whistle:

8636477[/snapback]

 

Ferrari skal være rød!! :mad: dessuten vil Ferrari F50 GT spise alle lamboer til frokost, den første ble vraket, men bygd på nytt, med lavere vekt og ekstra power, 907 kg og 900 hk :cool:

Lenke til kommentar

Forsåvidt enig med med deg Simon, men hvem lager elektronikken i Mucielagoen?

Trodde det var tyskerne jeg?

 

Jaja.. Det blir uansett meningsløst å sammenligne en blodtrimmet skyline med en masseprodusert lambo. På omtrent alle områder :p

 

Få høre hva noen mener om denne da? Ferrari P4/5. Syns Enzo skulle sett slik ut jeg.

 

post-115792-1179478833_thumb.jpg

 

post-115792-1179478846_thumb.jpg

 

post-115792-1179478861_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Forsåvidt enig med med deg Simon, men hvem lager elektronikken i Mucielagoen?

Trodde det var tyskerne jeg?

 

Jaja..  Det blir uansett meningsløst å sammenligne en blodtrimmet skyline med en masseprodusert lambo. På omtrent alle områder :p

 

Få høre hva noen mener om denne da? Ferrari P4/5. Syns Enzo skulle sett slik ut jeg.

*snip*

 

8637403[/snapback]

 

men denne finst i bare 1 eksemplar eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...