Gå til innhold

- Aero sløser ikke med batteri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Regner med at det kommer flusst med tester på nett i løpet av dagen som motbeviser dette.

8616261[/snapback]

Det tar nok litt mer tid enn som så, særlig om det skal bli gode artikler med mange sammenligninger. Men jeg er enig i at dette bare roper etter testing. Mulig det er det MS vil ved å komme med en sånn påstand. (Gratis PR). Jeg håper vi får grundige sammenlgningstester som tar hensyn til forskjellige bruksmåter.

 

Tror du virkelig ikke MS tester operativsystemet sitt godt før de lanserer det?

8616602[/snapback]

Selv de som har kjøpt det og oppdatert det til punkt og prikke kan fortsatt sees på som betatestere. Det er ikke mange OS som ved lansering er i like dårlig stand som Vista var ved lansering. Bare for å nevne noen i andre enden av skalaen: Debian, Solaris, Red Hat.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
HA HA! Dette må være årets kommentar! Å det værste er at jeg tror du mener det også!  :!:

8616637[/snapback]

Så du mener flere hundre tusen betatestere ikke er en grundig test av systemet?

 

Selv de som har kjøpt det og oppdatert det til punkt og prikke kan fortsatt sees på som betatestere. Det er ikke mange OS som ved lansering er i like dårlig stand som Vista var ved lansering. Bare for å nevne noen i andre enden av skalaen: Fedora, Solaris, Red Hat.

8616649[/snapback]

Ingen OS er perfekte, ingen som kan nekte for det. Problemet som jeg kan se med Vista er at folk har gammel maskinvare/programvare som påvirker systemet negativt. Har ikke erfart noen problemer med Vista på nye systemer selv. Eldre derimot er en annen historie.

 

Mange av feilene i Vista er ikke grunnet Vista i seg selv, men dårlige skrevet drivere/programvare.

Lenke til kommentar
Så du mener flere hundre tusen betatestere ikke er en grundig test av systemet?

Nei, ikke på den måten M$ holder på.

Ingen OS er perfekte, ingen som kan nekte for det. Problemet som jeg kan se med Vista er at folk har gammel maskinvare/programvare som påvirker systemet negativt. Har ikke erfart noen problemer med Vista på nye systemer selv. Eldre derimot er en annen historie.

Nå er vel Windows litt mindre "perfekt" enn konkurrentene, noe vi har sett eksempler på gang på gang. Dette er vel noe M$ burde tatt høyde for. Rart at Redhat og Sun klarer å gi ut nye operativsystemer som er bunnsolide. De har ikke flere hundre tusen frivillige til å teste for seg. Likevel klarer de brasene.

Lenke til kommentar
Så du mener flere hundre tusen betatestere ikke er en grundig test av systemet?

De hadde en hel del testere, spørmålet er om de hørte på dem.

 

Personelig merket jeg store forskjeller i batterilevetid på min bærbar med Vista, XP og Ubuntu Linux

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
Nei, ikke på den måten M$ holder på.

8616973[/snapback]

Selv om MS sine metoder kanskje er feil i mange tilfeller, leverer de fremdeles en OS som er brukt av 90% av markedet. Så galt kan det vel ikke være.

 

PS: Microsoft forkortest MS.

Nå er vel Windows litt mindre "perfekt" enn konkurrentene, noe vi har sett eksempler på gang på gang. Dette er vel noe M$ burde tatt høyde for. Rart at Redhat og Sun klarer å gi ut nye operativsystemer som er bunnsolide. De har ikke flere hundre tusen frivillige til å teste for seg. Likevel klarer de brasene.

Windows kommer med støtte for flere tusen enheter og dingser som brukerene har i sin PC. Det er umulig å teste alle disse kombinasjonene. Hvor garantert er det at du får et nettverkskort til å fungere i Unix i motsettning til i Windows? Det er en grunn til at 90% velger dette OS-et.

 

Uansett vil jeg ikke få dette mer off-topic nå. Du kan godt svare meg på PM om du ønsker.

Lenke til kommentar
Grunnen til generelt lavere batteritid på Vista i forhold til XP er grunnet at Vista kjører flere tjenester i bakgrunnen. XP har som standard rundt 30, mens Vista kan komme opp i nesten 70. Dette er ved en ren installasjon.

 

Uansett kan du konfigurere Vista langt bedre med tanke på strømsparing enn XP. Det er bare å sette i gang å konfiguere, istedet for å klage på noe Vista kan tilby forbedringer til.

8616420[/snapback]

 

Hei,

 

Vet du om noen unyttige tjenester som er trygge å deaktivere, slik at jeg kan utvide batteritiden? Kjører Ultimate, og jeg sier ikke nei til litt lengre batteritid når jeg jobber med viktige ting på skolen, f. eks.

 

loathsome+

Lenke til kommentar
Nei, ikke på den måten M$ holder på.

8616973[/snapback]

Selv om MS sine metoder kanskje er feil i mange tilfeller, leverer de fremdeles en OS som er brukt av 90% av markedet. Så galt kan det vel ikke være.

 

De lever på et monopol de bygget opp før hverken Linux eller MacOS var reelle konkurrenter (når Win3.11 var kongen).

 

Nå er vel Windows litt mindre "perfekt" enn konkurrentene, noe vi har sett eksempler på gang på gang. Dette er vel noe M$ burde tatt høyde for. Rart at Redhat og Sun klarer å gi ut nye operativsystemer som er bunnsolide. De har ikke flere hundre tusen frivillige til å teste for seg. Likevel klarer de brasene.

Windows kommer med støtte for flere tusen enheter og dingser som brukerene har i sin PC. Det er umulig å teste alle disse kombinasjonene. Hvor garantert er det at du får et nettverkskort til å fungere i Unix i motsettning til i Windows?

8617163[/snapback]

 

Fun fact: Driverstøtten (out-of-the-box) i Linux er overlegen Windows. Windows kan ikke engang kjøre på andre prosessorarkitekturer enn x86!

Lenke til kommentar

Simen1; Kan du gi meg noen problemer? Skal ikke si at jeg aldri har hatt problemer med Vista, men de problemene jeg har hatt handler mest om drivere/programkompatibilitet/programkodefeil etc. Har ikke opplevd noen problemer med å kjøre Ultimate "rent" uten ekstraprogrammer installert.

 

Nei, som sagt. Gi meg noen problemer du har hatt med Vista som underbygger påstanden din.

Lenke til kommentar
In terms of making your battery last longer, turning off Aero will not go very far while at the same time costing you some of the cool features that make Windows Vista fun to use, such as Flip 3D, taskbar previews, window transparency and so on.

Er ikke window transparency en del av Aero?

 

I så fall kan jo det forklare hvorfor han mener det bruker så lite av batteriet.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Fun fact: Driverstøtten (out-of-the-box) i Linux er overlegen Windows.

8617523[/snapback]

 

Dagens! :!:

 

Når jeg installerte Vista var det to-tre enheter den ikke hadde drivere for, og de ble lastet ned automatisk med en gang jeg var på nett.

 

Sist jeg installerte Linux måtte jeg sitte en halv dag og google diverse forum fra Windows for å i det hele tatt finne ut hvordan jeg skulle få trådløskortet i maskinen til å fungere. Selvfølgelig innebar det masse manuell knoting rundt i konsoll og konfigurasjonsfiler for å gjøre noe systemet burde ha gjort automatisk. :no:

 

Og når jeg skulle koble til mp3spilleren og mobilen... Smerte. :(

Lenke til kommentar

Pussig, jeg har akkurat motsatt erfaring, har satt opp en del maskiner med ubuntu de siste par årene, vips er alt inne, men prøv fx å sette inn et nettverkskort du har liggende i skuffen uten noen driverCD til i en Windows maskin... (men nå begynner dette å bli en smule off-topic)

 

M.

Lenke til kommentar
Fun fact: Driverstøtten (out-of-the-box) i Linux er overlegen Windows.

8617523[/snapback]

 

Dagens! :!:

 

8617699[/snapback]

 

Jeg blir litt forvirret når såpass kunnskapsrike mennesker som Simen og stigfjel påstår at Linux er et bedre teknisk produkt enn Vista. Nå er jeg langt i fra den tyngste Linux brukeren i verden men jeg bruker 90% Linux i jobbsammenheng og 90% Windows hjemme så helt ukjent med det er jeg ikke. Jeg mener personlig at Linux er veldig greit på mange områder men at det fremdeles har langt igjen før det når opp til funksjonaliteten som ligger i Vista.

 

Når det er sagt så anbefaler jeg lett Linux til nybegynnere og andre uten veldig store behov da det er en god del lettere å bruke og ikke minst fordi det ikke koster noe og inneholder masse programvare.

 

Men.. tilbake til topic: Jeg finner det lite sannsynlig at Aero ikke bruker mer batteri enn uten. Ser frem til tester av dette. :)

Lenke til kommentar
Jeg blir litt forvirret når såpass kunnskapsrike mennesker som Simen og stigfjel påstår at Linux er et bedre teknisk produkt enn Vista.

Vi får henvise deg til 101 fordeler med Linux da :)

 

Jeg mener personlig at Linux er veldig greit på mange områder men at det fremdeles har langt igjen før det når opp til funksjonaliteten som ligger i Vista
. Hadde vært spennende om du kunne nevne noe av den "funksjonaliteten" som du finner i Vista men ikke i Linux?

 

Når det er sagt så anbefaler jeg lett Linux til nybegynnere og andre uten veldig store behov
Hvilke behov blir ikke dekket med Linux da?
Lenke til kommentar
Fun fact: Driverstøtten (out-of-the-box) i Linux er overlegen Windows.

8617523[/snapback]

 

Dagens! :!:

 

Når jeg installerte Vista var det to-tre enheter den ikke hadde drivere for, og de ble lastet ned automatisk med en gang jeg var på nett.

 

Sist jeg installerte Linux måtte jeg sitte en halv dag og google diverse forum fra Windows for å i det hele tatt finne ut hvordan jeg skulle få trådløskortet i maskinen til å fungere. Selvfølgelig innebar det masse manuell knoting rundt i konsoll og konfigurasjonsfiler for å gjøre noe systemet burde ha gjort automatisk. :no:

 

Og når jeg skulle koble til mp3spilleren og mobilen... Smerte. :(

8617699[/snapback]

 

Merk: Jeg sa at Linux har flere drivere out-of-the-box enn windows. Om en tar med alt av drivere på driverCD-er, henter drivere fra nettet m.m. vil windows nærme seg (i hvert fall på rimelig standard hardware).

 

Jeg installerte Vista i går. Etter install måtte jeg installere 3D-drivere og lydkortdrivere, og blåtannpinnen min klarte den aldri å få til å virke. Etter install av Ubuntu er det kun 3D-drivere som må aktiveres, de er allerede installert, men må bare aktiveres (av lisens-årsaker). Når det gjelder trådløse drivere, er det et problem utelukkende fordi produsentene nekter å gi ut informasjon om kortene sine.

 

Funket mp3-spilleren og mobilen din helt av seg selv uten ekstra drivere i windows?

Lenke til kommentar
Jeg mener derimot at den ikke tilbyr noe mer enn hva Linux har, verken som jeg har eller ikke har behov for.

8618919[/snapback]

Tja, Vista tilbyr ikke funksjonalitet som ZFS, noe jeg trenger for å kunne administrere mine data på en enkel og effektiv måte med høy sikkerhet for mine data. Venter bare på nok penger til å kunne fullføre investeringen, så er en filserver med slik funksjonalitet oppe å gå.

 

Når det kommer til topic vil jeg si det er ganske arrogant av M$ å bare avfeie spørsmålet om batterilevetid i forbindelse med Aero som tøv. M$ lever av kundene, og de bør være ydmyke overfor kundene sine og ta dette alvorlig. Nok et tegn på at M$ har for stor markedsandel slik at de tror de kan være så arrogante de vil uten konsekvenser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...