Gå til innhold

- Aero sløser ikke med batteri


Anbefalte innlegg

When Aero is turned off, battery life is equal to or better than Windows XP systems. But with it turned on, battery life suffers compared with Windows XP.

Av det jeg leser ut fra artikkelen, kan dette være årsaken.

8625128[/snapback]

 

Vel, ifølge den konklusjonen der, så kan vi konkludere med at Vista ikke bruker mer av batteri enn XP.

 

Men Vista med Aero kan bruke max 1-4 % mer batteri.

Og da faktisk i enkelte tilfeller fremdeles være likt XP mht batteriforbruk=))

 

Da har du jo selv nå fått frem at Vista ikke sluker batteri iforhold til XP=))

 

Case closed..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når HP og Lenovo lager sine egne strøminstillinger for Vista er det nok mer enn 4% tap på strøm ved bruk av Aero.

 

C't hadde en artikkel om vista og bærbare relativt nylig (#8 eller #7). Konklusjonen der var at en rekke laptoper sliter med høyere strømforbruk under Vista ift. XP. Likevel finnes det eksempler hvor forskjellene mellom XP og Vista *for de samme* arbeidsoppgavene er innenfor testens nøyaktighet. Thinkpad T60 er et slikt eksempel.

 

Det *kan* gjøres like strømeffektivt, naturligvis. Men ikke alle laptopprodusenter har gjort det enda. Om det er rettferdig å skylde utelukkende på Vista, har jeg ikke tatt stilling til enda.

8625162[/snapback]

 

Ja, dette kan ha mange årsaker.

 

Når jeg brukte de originale skjermkortdriverne -Catalyst 7.2- på min Dell laptop, brukte maskinen mer strøm, viftene gikk oftere og skjermkortet var varmere.

 

Installerte så Catalyst 7.4, og maskinen ble en annen.

Viftene går så å si ikke mer, GPU temperaturen er 5-6 grader lavere, og lengere batteritid.

Lenke til kommentar

Tema for denne tråden er "Aero sløser ikke med batteri" og Microsofts påstander om at Aero ikke er spesielt strømslukende.

 

Desverre første en fanboybeskyldning i en tidlig post til at denne tråden ble en diskusjon om alt fra hardwares redaksjonelle holdning til Windows til brukeres holdning til hverandre til forumstyrets/admins integritet.

 

Alle disse postene - fra begge sider av "the great divide" og brukere og admins alike - er nå fjernet fra tråden. (Si fra om jeg glemte noen.) Heretter holder vi oss til tema i denne tråden.

 

Merk: Jeg tar ikke stilling til om problemet her er "fanboyismen" eller påstanden om det samme. Diskusjoner av typen "høna og egget" kommer vi ingen vei med, og det er uansett off topic her i tråden. Men jeg vil generelt få si at i denne kategorien har ingen av sidene enerett. Man får finne seg i innlegg fra motsatt side av bordet. Ingen har krav på å bare omgås likesinnede her. Når det er sagt er trolling selvsagt forbudt. Men det skal rapporteres, ikke diskuteres i tråden.

 

Jeg skal ikke nekte dere å diskutere hardwares redaksjonelle profil eller skribentenes påståtte fanboyisme. Det kan dere starte en egen tråd om, for eksempel i kategorien Tilbakemeldinger til Hardware.no.

 

Har dere synspunkter på hvordan forumet drives kan dere ta det opp i kategorien Tilbakemeldinger om forumet. Vi hører gjerne tilbake fra dere. Merk at konkrete tilfeller av moderering skal tas opp med angjeldende moderator, eller med forumstyret hvis dette ikke fører fram. Vi godtar ikke tråder rundt enkeltavgjørelser.

 

Har dere derimot synspunkter på andre brukeres, moderatorers eller admins person må jeg bare beklage, vi har ikke noen kategori for den slags. Mener dere en bruker troller eller på andre måter bryter retningslinjene, så rapporter det gjerne, men ta det under ingen omstendighet opp i tråden. Som jeg alltid sier: Den som mater trollet kan ikke klage på at det vokser.

 

Og til slutt, har dere synspunkter på modereringen jeg har foretatt her er dere velkommen til å sende meg en PM. Det skal ikke diskuteres her i tråden.

 

Og der gikk nesten resten av moderators 17. mai. Vel overstått til dere alle sammen.

 

Geir :)

 

Edit: Desverre forsvant det også noen poster med saklig innhold i opprydningen. Det skjer stadig vekk fordi folk som lager en saklig post ikke kan dy seg for å delta i off topic-krangelen samtidig, eller svarer på en off topic post. Savner dere noe spesielt dere postet og som dere mener er on topic kan dere sende meg en PM, så skal jeg se om jeg kan grave det frem til dere.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...