Gå til innhold

Oppfølgere vi savner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bullfrog er vel historie, men det burde da være noen som kan ta opp arven og gjenskape Dungeon Keeper for dagens maskiner. Det er jo grunnlag for mye heftig multiplayer der :)

 

Så herved er det 3 spill jeg VIRKELIG ønsker meg en oppfølger til... I tilfeldig rekkefølge:

 

- Carmageddon serien har potensiale for et nytt tilskudd. Bilgenrens svar på postal... Fikk et hyggelig gjensyn med dette spillet i fjor siden det er portet til Gizmondo :)

- Colonization fikk aldri like mye oppmerksomhet som Civilization, men bør enten få en oppfølger eller en oppusset utgave som er Windows kompatibel bør medfølge som bonus til kjøpere av Civilization serien...

- Dungeon Keeper er fortsatt et tiltalende konsept. Det er fortsatt mye uutnyttet multiplayerpotensiale. Mitt største ønske er at Blizzard får fatt på rettighetene til å skape neste spill i serien :) evt. Lionhead kunne gjort en god jobb med dette spillet.

Lenke til kommentar
- Carmageddon serien har potensiale for et nytt tilskudd. Bilgenrens svar på postal... Fikk et hyggelig gjensyn med dette spillet i fjor siden det er portet til Gizmondo :)

De som lagde 1 og 2 har nå blitt til grøt, virker det som. De lager remakes av 80-tallsspill nå. Var jo et eller annet ukjent studio som lagde TDR 2000 og enda et, men de var ikke like bra som Carmageddon 2. Det og eneren var jo dritfete bilspill. Beksvart humor.

Lenke til kommentar

TDR var god underholdning, men det nådde aldri de hysterisk morsomme øyeblikkene fra Carmageddon 2. Hovedsaklig pga totalt forandre fysikk, hvor det merktes godt på friksjonen. Der du i 2'ern skled usaklig lenge sidelengs og slo borti tilfeldige fotgjengere med bakenden av bilen, vil bilen i TDR gjerne rette seg opp eller stoppe når du kommer i full breisladd.

 

Så om det skulle dukke opp en oppfølger (bank i bordet) bør den basere seg på det som var gøy med de første spillene. Men N64 versjonen kan du grave ned langt bak et skur for min del. Den fysikken burde aldri sett dagens lys...

Lenke til kommentar

Savner også en oppfølger til monkey island...

sleit voldsomt med å runde escape from monkey island.

eneste negativet med det spillet er at det ikke alltid er så logiske løsninger.

hvem i all verden kunne vite at du kunne sette en magesekk eller hva det nå var for noe over et kommlokk å bruke det som trampoline????

 

Savner også en skikkelig oppfølger til transport tycoon..

Lenke til kommentar

Max Payne

Både Max Payne 1 og 2 er noen geniale spill som jeg har har gått lei av. Bra historie og gameplay fylt av action og spenning. Det skulle komme en oppfølger, men den ble kanselert.

 

Theme Hospital

Theme Hospital fra Bullfrog er et spill hvor du styrer et sykehus. Spillet er et koslig spill å spille fylt med god humor og utfordringer.

 

Reign of Terror

Kanskje ikke veldi kjent spill, men spillet går ut på å bygge opp en hær og ta over land. Spillet er vel 10 år gammelt ca og jeg elsker spillet enda.

 

Heroes of might and magic

Heroes serien er en klassiker som alle kjenner til. Når IV ble sluppet ble jeg så skuffet. Ved å legge til 3D så ble Heroes sjarmen ødelagt i mine øyne og i tillegg til det, så alle monstrene helt for jævlig ut.

Lenke til kommentar

Som noen andre skrev her:

 

Syndicate

Nox

Dungeon Keeper

Starfox Adventure

Rune - hva var vel bedre enn å løpe rundt og kappe armer av motstanderen?

Carmageddon - hadde utrolig mye morro i multiplayern med random biler.

Sid Meier's Colonization - spilte dette ganske mye, likte aldri civilization.

 

Noen som vet om de har fiksa på det Theme Hospital spillet som kom for ikke så lenge siden?

Hørte det var en del irriterende feil med det.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...